Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spinningpass imorse, sen cykla i motvind till tåget, lång promenad med vän (långsam men rejält backig), och cykla snabbt som attan hem för att lampan på cykeln blinkade lågt batteri. Fysioterapi för att varva ner och så låååångt stretchingpass som avslut efter den här fredagen. Får se hur ont jag har imorgon :laugh:
 
Jag körde backintervaller igår em. Har en backe i skogen som är lagom lång och lagom brant. Man kan dessutom springa ner lite på sidan om i lite halvdjup sand. Så väldigt bra träning neråt också för att träna på att släppa handbromsen. Det är väldigt mjukt om man skulle trilla. Körde 10 sprintar åt vardera hållet. Sen 2,5 min vila och ytterligare 5 sprintar. Hjärtat fick jobba på ordentligt! Med uppvärmning och nervarvning blev det totalt 6,5 km. Ganska lagom!
 
Hemkommen efter 90 minuter på skridskor 😮 följde med minstingen på hockeyträning då han inte riktigt kan åka själv ännu. Det tog fem minuter sedan kom han på tricket och susade (nåja) iväg i övningarna. Kvar på isen stod jag, skallerbent bortkommen och vågade knappt ta några skär för att inte ramla 😂 kändes som hela hockeyeliten var på plats. Har nog inte stått på skridskor sedan gymnasiet för mer än 20- år sedan ☺️

Nåja försökte glida runt lite coolt och assistera där jag behövdes. Nu är jag tokslut i benen, blir en halvtimma i soffan innan sedvanliga helgröjet.
 
Hemkommen efter 90 minuter på skridskor 😮 följde med minstingen på hockeyträning då han inte riktigt kan åka själv ännu. Det tog fem minuter sedan kom han på tricket och susade (nåja) iväg i övningarna. Kvar på isen stod jag, skallerbent bortkommen och vågade knappt ta några skär för att inte ramla 😂 kändes som hela hockeyeliten var på plats. Har nog inte stått på skridskor sedan gymnasiet för mer än 20- år sedan ☺

Nåja försökte glida runt lite coolt och assistera där jag behövdes. Nu är jag tokslut i benen, blir en halvtimma i soffan innan sedvanliga helgröjet.
Åh vad roligt med skridskor! Känner igen känslan, jag åkte för första gången på massor av år förra julen. Väldigt kul när man väl kom igång, men jag minns med fasa vilken träningsvärk jag hade i vaderna efteråt :laugh:
 
Åh vad roligt med skridskor! Känner igen känslan, jag åkte för första gången på massor av år förra julen. Väldigt kul när man väl kom igång, men jag minns med fasa vilken träningsvärk jag hade i vaderna efteråt :laugh:
Håller med var riktigt roligt, blev taggad på mer så nu längtar jag efter att vintern kommer och fotbollsplanen i parken här brevid blir en skridskoplan. Det brukar vara riktigt bra aktivitet där på kvällar och helger, spontanhockey där alla spelar med alla. Tidigare när inte ministingen har velat åka skridskor har jag bara varit där med skor. Men nu när han åker själv kanske även jag ska ta skridskor på fötterna, blir jag riktigt modig kanske jag greppar en klubba också - vem vet kanske blir hockeyspelare av mig med 😂
 
Håller med var riktigt roligt, blev taggad på mer så nu längtar jag efter att vintern kommer och fotbollsplanen i parken här brevid blir en skridskoplan. Det brukar vara riktigt bra aktivitet där på kvällar och helger, spontanhockey där alla spelar med alla. Tidigare när inte ministingen har velat åka skridskor har jag bara varit där med skor. Men nu när han åker själv kanske även jag ska ta skridskor på fötterna, blir jag riktigt modig kanske jag greppar en klubba också - vem vet kanske blir hockeyspelare av mig med 😂
Det kan gå precis hur långt som helst det här :D

Hoppas få en chans att åka i vinter jag också!
 
Jag joggade iväg till ett utegym i eftermiddags för att öva på double unders med mitt nya hopprep. Tyvärr insåg jag när jag kom dit att jag mindes fel och att gymmet är byggt på helt vanlig asfalt istället för sådant där stötdämpande gummigolv :down: Hela grejen med att ta mig just dit var liksom att jag var ute efter ett underlag som är lite lättare och snällare att hoppa på än just asfalt.

Det hela blev inte bättre av att jag inte lyckades med en endaste liten double under (efter att ha gjort säkert 40-50 stycken för ett par veckor sedan), trots att jag gjorde precis som jag lärt mig! :arghh: Det gick helt enkelt inte idag. Jag skyller på att det var annat underlag (gymmets golv är liksom gummimattor, snacka om skillnad), nytt hopprep, att jag hade andra skor på mig och att jag druckit en stor kopp kaffe lite väl nära inpå vilket gav en mycket obekväm känsla i magen när jag hoppade som högst.

Eftersom jag är jäkligt envist lagd var jag ändå där i typ 40 minuter och kämpade, så jag har hoppat en jävla massa hopprep idag i alla fall :laugh: Var alldeles skakig i benen när jag insåg att det var dags att ge upp för denna gång och gå hem. Fick frisk luft och motion i alla fall!
 
Jag joggade iväg till ett utegym i eftermiddags för att öva på double unders med mitt nya hopprep. Tyvärr insåg jag när jag kom dit att jag mindes fel och att gymmet är byggt på helt vanlig asfalt istället för sådant där stötdämpande gummigolv :down: Hela grejen med att ta mig just dit var liksom att jag var ute efter ett underlag som är lite lättare och snällare att hoppa på än just asfalt.

Det hela blev inte bättre av att jag inte lyckades med en endaste liten double under (efter att ha gjort säkert 40-50 stycken för ett par veckor sedan), trots att jag gjorde precis som jag lärt mig! :arghh: Det gick helt enkelt inte idag. Jag skyller på att det var annat underlag (gymmets golv är liksom gummimattor, snacka om skillnad), nytt hopprep, att jag hade andra skor på mig och att jag druckit en stor kopp kaffe lite väl nära inpå vilket gav en mycket obekväm känsla i magen när jag hoppade som högst.

Eftersom jag är jäkligt envist lagd var jag ändå där i typ 40 minuter och kämpade, så jag har hoppat en jävla massa hopprep idag i alla fall :laugh: Var alldeles skakig i benen när jag insåg att det var dags att ge upp för denna gång och gå hem. Fick frisk luft och motion i alla fall!
Impad av att du försökte så länge! Jag hade gett upp :laugh:
 
Jag joggade iväg till ett utegym i eftermiddags för att öva på double unders med mitt nya hopprep. Tyvärr insåg jag när jag kom dit att jag mindes fel och att gymmet är byggt på helt vanlig asfalt istället för sådant där stötdämpande gummigolv :down: Hela grejen med att ta mig just dit var liksom att jag var ute efter ett underlag som är lite lättare och snällare att hoppa på än just asfalt.

Det hela blev inte bättre av att jag inte lyckades med en endaste liten double under (efter att ha gjort säkert 40-50 stycken för ett par veckor sedan), trots att jag gjorde precis som jag lärt mig! :arghh: Det gick helt enkelt inte idag. Jag skyller på att det var annat underlag (gymmets golv är liksom gummimattor, snacka om skillnad), nytt hopprep, att jag hade andra skor på mig och att jag druckit en stor kopp kaffe lite väl nära inpå vilket gav en mycket obekväm känsla i magen när jag hoppade som högst.

Eftersom jag är jäkligt envist lagd var jag ändå där i typ 40 minuter och kämpade, så jag har hoppat en jävla massa hopprep idag i alla fall :laugh: Var alldeles skakig i benen när jag insåg att det var dags att ge upp för denna gång och gå hem. Fick frisk luft och motion i alla fall!
Verkligen bra kämpat! Snacka om envis i positiv bemärkelse!
 
Funderar på att köpa Icebug istället för gymkort. Men är det så bra som det sägs, springer man tryckt på isiga vägar?
Och hur vet man vilka man ska ha?
 
Funderar på att köpa Icebug istället för gymkort. Men är det så bra som det sägs, springer man tryckt på isiga vägar?
Och hur vet man vilka man ska ha?
Tycker de har supergrepp. Enda gången det är svårt är om det ligger nysnö på is och dubbarna inte når ner till isen, men inga skor funkar ju bra då. Jag har ett par med pronationsstöd för jag överpronerar lite.
 
Funderar på att köpa Icebug istället för gymkort. Men är det så bra som det sägs, springer man tryckt på isiga vägar?
Och hur vet man vilka man ska ha?
Älskar mina icebugs!! Värda varenda krona, vanliga dubbar är helt kasst i jämförelse. Bra kvalitet på dem också, mina förra hade jag 3vintrar och de nya blir 2år nu. Helt grymma! Enda lilla nackdelen är att dom inte är lika dämpade som mina vanliga löpardojor men det är ju bara att ha sulor i.
 
Funderar på att köpa Icebug istället för gymkort. Men är det så bra som det sägs, springer man tryckt på isiga vägar?
Och hur vet man vilka man ska ha?
Jag har inte fått använda mina så mga ggr trots att det nog är tre år (?) sedan jag köpte dem. Men jag är supernöjd med greppet på det jag känt.

Att veta vilken modell är jättesvårt. Jag tog den som på beskrivningen lät mest lik mina Nike. Blev Oribi 3 W BUGrip. Men de är väldigt odämpade i jämförelse mot Nike. Så jag ska lägga i sula i dem. I övrigt är jag supernöjd med dem!
 
Idag slog jag till och joggade 12,1 km. Det längsta jag har joggat som jag minns. Så skönt när mentala spärren släpper.
2B23E892-1012-49E2-9B4A-A695A9C05FB4.jpeg
 
Idag slog jag till och joggade 12,1 km. Det längsta jag har joggat som jag minns. Så skönt när mentala spärren släpper.Visa bifogad fil 58493
Bra jobbat! Jag laddar upp för längre pass också, vädret gör dock sitt bästa för att motverka lusten att gå ut öht.. Ska ut på en runda på 13,5-14k (kommer inte ihåg hur långt det är men det märker jag väl :rofl:)
Har precis varit ute med barnen i pissvädret 2h och är helt frusen..
 
Jag har också gjort ett långdistanspass idag. Enligt träningsprogrammet skulle jag göra 80 min i lätt tempo. Jag har varit iväg på tjejhelg den här helgen i ett naturreservat så det passade ju perfekt. Bara det att vandringslederna var så sjukt brötiga så det blev ingen lätt löpning. Jag är ganska van terränglöpare men här slet jag för att hålla farten men fick ändå alldeles för långa kilometertider. Halvvägs in i passet fick jag nog och sprang ut på asfaltsvägen där jag sedan slutförde passet. De brukar ha ett traillopp på de här lederna varje höst. Nu vet jag att jag inte ska anmäla mig till det ☺️

Summerar veckan med 40 km löpning och två corepass. Nästa vecka vill jag få in ett styrkepass också.
 
Bra jobbat! Jag laddar upp för längre pass också, vädret gör dock sitt bästa för att motverka lusten att gå ut öht.. Ska ut på en runda på 13,5-14k (kommer inte ihåg hur långt det är men det märker jag väl :rofl:)
Har precis varit ute med barnen i pissvädret 2h och är helt frusen..
Rundan va 12,4 så det va lite kortare än jag hade för mej. Gött som tusan va det i vilket fall! Solen tittade fram och värmen fick jag upp också :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 937
· Visningar
61 897
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 073
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 019
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 353
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp