Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
I måndags rev jag av ett blixtsnabbt benpass på 1 timma pga tidspress. Prioriterade böjen och gjorde två försök på 95 kg men det gick fan inte. Gjorde däremot två set två reps på 90 kg.

Idag däremot var det markpass och där jävla i havet känns det som att det börjat lossna lite. Två singlar på 95 kg åkte upp :banana:
 
90min fotbollsträning i måndags och 90min fotbollsträning tidigare ikväll! Så jäkla go träning ikväll! Trots "snöstorm" om vartannat.. Roliga övningar och så avslutade vi med löpövningen "idioten" över helplan! Jag gillar idioten.. Det är jag ensam om i laget.. 😁

Även ridit idag och långrunda med vovvekompisen! Det blir ridning imorn också och sen löpning fredag och söndag är tanken! 😊
 
Vad har ni för bra tips på benövningar? Jag har en skivstång + 2x10kg, 2x5kg och 2x3kg, några lätta hantlar och gummiband. Jag kan typ squats i olika former. Några tips?
Jag skulle också säga utfall - bulgariska är min favorit. Sen vet jag inte om du räknar in split squats bland de squats du redan har koll på? De brukar vara väldigt effektiva för framförallt lårmusklerna tycker jag. Sedan hip thrusts om jag skrev om i mitt inlägg ovan, de tar iofs mest i rumpan men också mycket i baksidan av låren.
 
Vad har ni för bra tips på benövningar? Jag har en skivstång + 2x10kg, 2x5kg och 2x3kg, några lätta hantlar och gummiband. Jag kan typ squats i olika former. Några tips?
Mitt bästa tips är tåhävningar, ett ben, rätt hållning, lååångsamt nedåt. Ska bränna på baksidan, rumpa till ankel (annars får du justera hållningen). För mig är 15x3 på varje fot bra :)
 
Vad har ni för bra tips på benövningar? Jag har en skivstång + 2x10kg, 2x5kg och 2x3kg, några lätta hantlar och gummiband. Jag kan typ squats i olika former. Några tips?

Jag gillar frivändningar med skivstång.

Takhöjden i mitt källargym räcker precis till, men jag måste hålla koll på var jag står, har hänt fler än en gång att jag har krossat det där runda lamphöljet :D
 
Vad har ni för bra tips på benövningar? Jag har en skivstång + 2x10kg, 2x5kg och 2x3kg, några lätta hantlar och gummiband. Jag kan typ squats i olika former. Några tips?
Jag hemmatränar med Chloe Ting och hon har en hel del övningar just för ben, med och utan vikt, finns hela träningsfilmer som är just ben /rumpa och iaf jag får en märkbar skillnad
 
Idag har jag maxat igen med min PT, blev 67,5kg i knäböj och 27,5kg i militärpress. Har haft en dålig känsla i knäböjen sista tiden och kändes inte 100 idag heller men sista ettan på 67,5 var ändå ok även om den kunde varit djupare.

I miltärpressen har jag alltid kört med lilla 10-kilosstången innan och den ligger fint i handen och är inte så lång och åbäkig. Idag körde vi med 20-kilosstången och det kändes helt annorlunda, minsta lilla skevhet märktes direkt eftersom stången är så mycket längre och får mer hävstång.

För att krama ut det sista sen körde vi höftlyft med stång (totalt 40kg) 10 reps och sen direkt till 30s jägarvila med 12kg kettlebell i knät :eek: Så sjuuuuukt jobbigt, fick ännu mer respekt för dom som sitter i jägarvila i typ 20min i mästarnas mästare. Avslutade med armhävningar och deadbug fast med båda benen och armarna utåt samtidigt.

Nu är jag slut som artist men ska ha en jobbintervju över telefon kl 14 och har några jobbtimmar kvar. Har inte ens orkat duscha...
 
Jag hemmatränar med Chloe Ting och hon har en hel del övningar just för ben, med och utan vikt, finns hela träningsfilmer som är just ben /rumpa och iaf jag får en märkbar skillnad
Kollade nu och det är för mycket "loose weight" och "tiny waist" för min smak men tack ändå. :)
 
Kollade nu och det är för mycket "loose weight" och "tiny waist" för min smak men tack ändå. :)
Ah, det har hon förklarat med att hon väljer utifrån vad folk söker på, hon är ärlig iaf 🤣

Hon har iaf ett gäng olika typer av curtsy lunges som bränner ordentligt i benen fort (och så blandar hon dem med squats bara för att jävlas 🤣)
 
-15 grader. Ett planerat pass görs men man måste inte gilla det. Hade planerat en lite kortare runda men blev min halvmil ändå.
Jag måste köpa ngt som sitter bra över ansiktet.
A46D6A80-E781-47C9-A24D-DD2601872F8B.jpeg
 
Tejp inköpt och chansade på en enkel tejpning från tuben, i vetenskapens namn så tejpade jag bara ena benet så jag kan jämföra med det otejpade om några dagar :D initialt inbillar jag mig lite lindring iaf. Blir spännande att se hur det går. Tack för tipset!

Idag har jag för första gången tränat lite mer som vanligt sen i måndags, hade smärta i det otejpade benet men inga känningar i det tejpade. Har plockat bort tejpen nu och tänkte om en dag eller två tejpa det andra benet och se vad som händer. Spännande ändå! Jag antog typ att det inte skulle funka alls (men trodde däremot att det var ett fungerande verktyg för folk som vet vad de gör, fysioterapeuter o dyl.). Stort tack för tipset @WS6 :bow:
 
Hade tänkt fara ut på en joggingrunda ikväll då jag inte haft tid och ork sedan i tisdags. Hästen har börjat ridas och tar mer tid, hunden kräver tid, och jobbet kräver tid. Nu när jag avverkat 10 av 12 timmar varav 8 hittills varit förjäkliga så känner jag att jag inte är superpepp på att jogga ikväll. Speciellt inte med tanke på att jag sov 2 timmar inatt :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
63 108
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 483
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 345
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 393
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp