Bukefalos 28 år!

Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lillefrun Jag tycker det låter helt fruktansvärt och skulle inte gå tillbaka till ett sådant ställe, och då gillar jag hård träning! Jag blir mycket tveksam till både stället och personerna som håller passen när jag läser vad du skriver, skulle inte vilja stötta något sådant med mina pengar. Blir väldigt provocerad över att de med största sannolikhet tar kål på många människors träningslust, motivation och självförtroende genom att utsätta dem för dylika saker. Jag är helt övertygad om att det går att uppnå ungefär samma resultat på ett betydligt mer hälsosamt sätt, och framförallt på ett sätt som inte innefattar kollektiv bestraffning.
 
Hoppar in i tråden då jag äntligen, vid 40+, hittat en träningsform jag gillar. Gick en kurs i ashtanga-yoga i somras och är helt fast. Det är en tuff form av yoga och som överviktig och otränad får jag göra lite varianter av vissa ställningar men klarar på det sättet allt. Man gör samma ställningar i samma ordning varje gång till skillnad från de gånger jag testat yoga innan och det gör att jag klarar att få ordning på andningen också.

Har märkt stora framsteg sedan jag började. Kunde först knappt stå i nedåtgående hunden mer än kortare stunder då handlederna protesterade, men nu kan jag stå den tid man ska. Har också blivit vigare och starkare.

Utöver yogan går jag promenader med hunden och rider en gång i veckan. Hästen är dock så lättriden att det nog är mer motion att mocka.
 
Jag har haft en lite halvt spontan, halvt planerad vilovecka. Mina föräldrar kom och hälsade på för första gången på nästan 2 år, så onsdag-söndag har gått helt och hållet till det och det kändes inte värt det att klämma in någon slags träning bara för sakens skull. Vi har haft jättemysigt tillsammans och jag är helt slut efter intensiva dagar med en massa kul!

Veckan som kommer blir bättre ur träningssynpunkt, men påverkas ändå av att jag är i London fredag-söndag så där försvinner lite potentiella träningsdagar. Planen är dock ändå att träna crossfit måndag, onsdag och eventuellt fredag (om jag orkar släpa mig upp till morgonpasset som börjar 07:00 :sleep:). Sen kom jag faktiskt på nu att vännen jag ska hälsa på i London har ett riktigt välutrustat hemmagym, så jag kanske tar ett pass i det också under min vistelse där. Känner mig fulladdad och sugen på träning, oavsett! :)
 
@Lillefrun Jag tycker det låter helt fruktansvärt och skulle inte gå tillbaka till ett sådant ställe, och då gillar jag hård träning! Jag blir mycket tveksam till både stället och personerna som håller passen när jag läser vad du skriver, skulle inte vilja stötta något sådant med mina pengar. Blir väldigt provocerad över att de med största sannolikhet tar kål på många människors träningslust, motivation och självförtroende genom att utsätta dem för dylika saker. Jag är helt övertygad om att det går att uppnå ungefär samma resultat på ett betydligt mer hälsosamt sätt, och framförallt på ett sätt som inte innefattar kollektiv bestraffning.
Resten av gymmet är suveränt, jätte stort så det finns alltid plats, härlig stämning, fräscht. Tror och hoppas att det bara är det här passet som är så här. Så synd när det är box jag gillar mest. Vet inte hur jag ska göra i fortsättningen. Känns som jag vill vara i bättre form för att underlätta för jag har ju bara varit igång 2 veckor. Samtidigt gillar jag utmaningar och det som håller fast mest är att jag sa ja till att träna med den där killen. Sa å andra sidan att jag ju kanske kunde bli sjuk eller så och inte dyka upp. Går väl dra en vit lögn men det känns fel. Vill gå dit igen om någon månad och vara i bättre form.

Men det var ett effektivt sätt med armhävningar att få alla att röra på sig varje sekund, men tycker inte alla ska bestraffas och tycker man har rätt till vila om man får astmaanfall eller vill dricka.
 
Blev ingen bra träningsvecka för mig har fått till lite överkroppsträning 2 dagar men svårt att göra så mycket vettigt utan redskap och utan att kunna använda golvet.

@Lillefrun jag håller med @Mineur om att det verkligen inte låter som en vettig sund träningsanläggning . Det låter hälsofarligt att behöva fortsätta träna när man får ett astmaanfall . Att inte ens få stå still för att dricka och kollektiv bestraffning nej finns säkerligen bättre ställen där träningsglädjen står i fokus utan att vara mindre intensiv träning för det. Men givetvis får du själv välja personligen hade jag dock inte valt att lägga mina pengar på ett sånt ställe ingen människosyn jag vill stödja.
 
Blev ingen bra träningsvecka för mig har fått till lite överkroppsträning 2 dagar men svårt att göra så mycket vettigt utan redskap och utan att kunna använda golvet.

@Lillefrun jag håller med @Mineur om att det verkligen inte låter som en vettig sund träningsanläggning . Det låter hälsofarligt att behöva fortsätta träna när man får ett astmaanfall . Att inte ens få stå still för att dricka och kollektiv bestraffning nej finns säkerligen bättre ställen där träningsglädjen står i fokus utan att vara mindre intensiv träning för det. Men givetvis får du själv välja personligen hade jag dock inte valt att lägga mina pengar på ett sånt ställe ingen människosyn jag vill stödja.
Jag tror och hoppas att det bara är just den här instruktören. I övrigt trivs jag som fisken i vattnet. Ett fantastiskt gym. Kör ju mest själv utan pass i vanliga fall men ville testa boxen. Gått zumba också och där var det inte alls den pressen.
 
Hej hej tråden, jag lever och jag tränar men är uppenbarligen väldigt dålig på att hänga med här 😅

Kan ju uppdatera om förra veckan som resulterade i ett ridpass, promenad varje dag, två gympass med både löpning, styrka och rörlighet, ett gympass med bara styrka och rörlighet och ett pass med bara stretch och rörlighet. Sen aktiv på andra sätt också som vanligt :)

Ska försöka få till typ samma denna veckan fast mera ridning nu när min ridhäst har haft sin höstvila och sattes igång under helgen :)
 
Skippade gymmet idag, va så sugen på en löptur, blev lillrundan idag.
Gissa var hunden hade bajspaus:angel:
7C9C255A-01BC-4E02-8A93-847A84E37471.png

🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3
Svar
45
· Visningar
809
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 015
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 082
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 202
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp