Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det skulle jag inte ha sagt.

Mina ambitioner har gått från "ok, men jag är nog frisk till på onsdag i alla fall!" till "ok, hoppas att jag åtminstone kan stå på benen tillräckligt för att flyga hem på söndag eftermiddag."

Fy fan vad jag hatar det här. Meeen jag är ändå glad att det inte kom närmare jul, för det hade varit riktigt värdelöst! Får jag tillbaka förmågan att äta framåt den 22 december eller så så är jag ändå rätt nöjd.

(förlåt för gnäll)

Men usch stackare :( :(

Krya på dig! Måste ju vara över snart :down:

Nästa torsdag ska jag och PT göra ett försök på mitt stora mål för 2017. Är redan nervös. :nailbiting:

Woho vad spännande!! :bump: :bump:
 
@Mineur Men vilken segdragen skit! Hoppas det ger sig snart, är ju värdelöst att inte kunna äta...

Jag är inte precis friskare idag :meh: Men är på jobbet ändå. Ägnar mig åt lugna, administrativa sysslor och pratar i telefon typ. Skönt att ändå kunna styra arbetsuppgifterna så. Men i helgen ska jag göra så lite som möjligt, känns som en bra plan :idea:
 
Håller tummarna för att du repat dig någorlunda tills på söndag. :heart

Men usch stackare :( :(

Krya på dig! Måste ju vara över snart :down:

@Mineur Men vilken segdragen skit! Hoppas det ger sig snart, är ju värdelöst att inte kunna äta...
Tack! :heart Det värsta är ju att det har försvunnit två gånger nu och lurat mig att jag blivit frisk, men sedan kommit tillbaka med full kraft typ 24 timmar senare... Om jag bara kunde äta och sova ordentligt hade det kanske varit uthärdligt, men det är liksom två basala behov som är helt ur led. :down: Jaja, this too shall pass, eller nått...

Hoppas du kryar på dig också @zassoo!
 
Busig hund och fantastiskt duktig och pigg häst i underbart vinterväder på lunchen :love: (jag vet att det låter fjantigt och onödigt underbart men det var energiboost på hög nivå :p)

Planen för gymmet ikväll är marklyft, knäböj, rygglyft med viktplatta, latsdrag och kb swingar. Eventuellt någon axelövning om jag känner för det :)
 
Hej tråden! Skrev ju ett långt inlägg i den förra tråden om att jag hade tappat greppet om livet, och efter det tappade jag buke också :p Men jag läste alla svar och fick en del att reflektera över, så tack! :love: Bästa tråden! Det var ordentligt stormigt helgen som var, med all time low på många plan, men jag börjar hitta mark igen. Lite träningssug, lite glädje i att laga mat, lite mer ork i allmänhet. Har bestämt mig för att fokusera på yinyogan tills livet är lite mer stabilt igen. Blir det någon gruppträning också är det vackert så, men inga krav.
 
Hoppar också in som ny i tråden:)

För 2,5år sedan va jag i mitt livs form och sen blev jag gravid, pga slut på ork och motivation så slutade jag träna i v18. Tragiskt nog så förlorade vi vår dotter i fullgången tid och jag kom aldrig igång med träning dels pga sorg och sedan ny graviditet 3mån senare. Nu har jag vår högt älskade son som i skrivande stund sover på min arm. 8mån på tisdag:love:

Nu har jag i alla fall hur som helst äntligen kommit igång med löpningen igen, är uppe i 3löppass/v. 3:e veckan som jag är igång och springer ca 5km/pass ska börja öka till 6-7km nästa vecka hade jag tänkt. Kroppen verkar fixa det galant trots att jag haft stora problem med foglossning.
Tanken är väl att jag ska komma igång med gymmet också men det är uppenbarligen enklare att hiva över sonen till maken och ta en löprunda istället för att packa gymväskan. Men skulle lusten falla på så har jag gymkort som står och tickar:angel:
 
Bra pass på gymmet! Vi marklyfte och ökade 5 eller 10 kg per set. Jag slutade på 85 kg och gjorde sen ett set på 75 kg innan jag gav mig. Sen knäböjde jag. Börjar få mycket bättre teknik så jag har höjt mig från 40 kg till 50 kg där jag har bra teknik och djup! Delmålet är 70 kg (kroppsvikt) och det närmar sig. I marklyftet är målet 100 kg och dit ska jag ta det lugnt så ryggen håller.

Körde latsdrag, KB rodd och rygglyft med 10 kg viktplatta också sen var jag nöjd :)

Nu snabbfodra hästar innan det blir soffan ett par timmar. Ska rida med kompisen i morgon vid 7.30 :)
 
Nej, det är ju just det här med bristen på träningskompis som är det främsta problemet. Jag tränar visserligen med PT hyfsat regelbundet, men det är ju inte varje pass som vi fokuserar på just bänkpress... Min sambo går på samma gym men han både jobbar och tränar på andra tider än jag, så det blir inte så ofta som vi gör sällskap. Men det där med att kunna tippa av vikterna har jag aldrig tänkt på, tusen tack för det tipset! (förhoppningsvis kommer jag inte att behöva använda mig av det dock :p)

Vad kul att träna med PT! Men förstår precis hur du menar, det är ju inte säkert att man vill köra just bänk de gånger man har sällskap. Haha nej hoppas också att du inte behöver använda det:D men det kan göra att du känner dig mindre rädd kanske!

Krya på dig!
 
Var på gymmet i morse och körde knäböj och militärpress. Knäböj blev det 5x5 på 75 kg vilket var tungt men kändes bra. Militärpress 3x5 på 35 kg, tycker att det är lite svårt att komma vidare där. Sen lite bulgarian split squats med hantlar.

Sen har jag varit på julbord och ätit SÅ mycket så nu borde jag ha massa energi att träna imorrn:p
 
Men det där med att kunna tippa av vikterna har jag aldrig tänkt på, tusen tack för det tipset!

Tänk på att du kan sätta klovarna (stopparna) en bit in och bara ha några vikter lösa utanför.

Säg att du ska bänka 40 kg och misstänker att det kommer att ta stopp, men du vet att du kan pressa upp 30 kg alla dagar i veckan, då sätter du totalt 10 kg utanför klovarna. Då är det inte lika mycket vikt som studsar iväg om du behöver tippa av men du vet att du kommer upp.
 
Har snöat en del här och gör fortfarande :) Vi kanske kan få en vit jul för första gången på flera år! Började dagen idag med en ridtur med min kompis. Pigga och glada hästar i snön :) Så synd att hon ska låna ut sin ponny så vi kommer inte rida ihop alls mycket sen :(

Har hunnit åka lite bob med barnen också. Nu ska vi snart äta nåt och åka till mina föräldrar och prova åka skridskor (kan va för mycket snö på isen) och senare i em ska jag rida unghästen.
 
Började om lite idag, efter en katastrofnatt visserligen där jag knappt sovit alls så jag kände mig lätt drogad. Nu är de värsta jobbdagarna över, så tänkte starta det nya året lite tidigare. ;)

Ponny och jag har i alla fall promenerat 75 minuter på morgonen. Bra start för henne när hon vilat hela veckan och jag får också motion eftersom hon håller ett bra tempo. :up: Medryttarna har ridit shettisen, så han har också fått komma ut idag.
 
80 minuter morgonpass i boxen idag :) Var så många olika delar på passet idag så tror inte det är någon som är så road av att läsa allt det :p Men mycket utfall med skivstång idag och så jobbade vi ett tag med ett skivstångskomplex som var kul och jag kunde faktiskt frontböja litegrann idag med typ 40 kg utan att det gjorde alls ont :up:
Avslutade med armhävningar och bicepcurls, lördagspassen brukar vara lite discogym på slutet :D

Ikväll är det fest för en kompis som fyllt år och de är sugna på utgång så räknar med att må halvkasst och inte träna imorgon.. :p
 
Fick feeling idag och testade att nå 250 kg i totalen. Resultatet! 90 kg i böj, 55 kg i bänk och 110 kg i mark! :bump:

Torsdagens PT-pass kommer därför ägnas åt att försöka pressa ännu mer ur marken, för 110 kg gick upp förvånansvärt lätt. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 760
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 310
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 915
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
91 683
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp