Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här får det bli lite nystart nästa vecka har av flera olika anledningar ätit speciellt nyttigt eller tränat utöver ridningen denna veckan. Men har haft en väldigt trevlig vecka och träffat vänner och varit ute och ätit flera dagar och druckit gott vin . Så det har varit en väldigt trevlig och avkopplande vecka som jag njutit av väldigt mycket.
 
Vilken träningsvecka! Power hour i måndags, yoga i tisdags. Skulle springa intervaller i onsdags men det blåste så hemskt så jag hade ingen lust och det blev således en vilodag. Power hour igår och sprungit långpass idag. 15 jäkla kilometer på bara 1 timme och 32minuter! Helt galet! Det skulle vara ett 13 km-pass, men det kändes så bra så redan efter 6-7 bestämde jag mig för att öka till 15.
15 km var mitt mål för hösten i total sträcka, men nu när jag redan är där får jag se om jag tänker om.
Imorgon blir det cirkelfys.
#älskaträning
 
Hej! :) Nä utmaningar har vi helt kommit av oss med tyvärr, men vi kanske skulle dra igång det igen?!
Jag har aldrig varit med på en endomondoutmaning så jag provar gärna om någon startar en och lär mig hur det funkar :o:angel:


Jag tog mig friheten att starta två, så får vi se om folk vill haka på eller ej. :)

Kilometerutmaning:
https://www.endomondo.com/invite/ch/38523736?id=25ckn8hs3ievgyizv26ls

Tidsutmaning:
https://www.endomondo.com/invite/ch/38523819?id=25ckn8i62u6422zf1cvsg
 
Vilken träningsvecka! Power hour i måndags, yoga i tisdags. Skulle springa intervaller i onsdags men det blåste så hemskt så jag hade ingen lust och det blev således en vilodag. Power hour igår och sprungit långpass idag. 15 jäkla kilometer på bara 1 timme och 32minuter! Helt galet! Det skulle vara ett 13 km-pass, men det kändes så bra så redan efter 6-7 bestämde jag mig för att öka till 15.
15 km var mitt mål för hösten i total sträcka, men nu när jag redan är där får jag se om jag tänker om.
Imorgon blir det cirkelfys.
#älskaträning
Vad härligt! :banana:
 
Och @Trollunge du har ju andra mål just nu! :love: Det är klyschigt men tiden går fort som satan! Min yngsta är redan 3,5 år och den äldsta har börjat skolan :confused: Vad hände liksom?

Kommer gå snabbt tills du tränar som vanligt igen och har mål uppsatta :)

Tack det är sant! :heart

--------

Spa idag tillsammans med min man och två av våra bästa kompisar :love: Jättehärligt!

Tog sedan tag i att få till iaf ett litet träningspass till denna veckan, satte igång en prenatal body weight workout på 30 min på Youtube o bara hängde med, lagom ansträngande och lagom mycket planering och det kändes bra ;):up:

Slutet av vecka 35 nu och min mage ser ut och känns som en badboll :D
 
Igår var jag riktigt trött och kände stort behov av vila, så det blev inte mycket aktivitet alls.

Idag piggare så det blev träning enligt plan. Bänkpress och frontböj på schemat, gjorde 6 st fyror på 37,5 kg i bänken och det var inga problem alls :up: Har inte frontböjt på länge så det känns lite ovant men gick bra, lägger inte på så tungt där. Lite assisterande övningar också och nu känns kroppen precis lagom mör :love:
 
Stack till Ikea igår så blev ingen pw men väl idag. Så var ute i 2 timmar :)
Därav ingen simning ikväll, kändes som jag gjort mitt för idag. B+ och A på mina uppgifter jag lämnade in igår är ju väl värt att träningen blivit lidande i veckan! Men hoppas jag kan hålla igång i veckan som kommer lite mer även om oktober kommer gå i non stop!
 
Känner mig lite småkrasslig och ont i halsen så ligger lågt med träning just nu :( tråkigt, men förhoppningsvis ger det med sig fort!
Krya på dig! Hoppas att det inte blir långvarigt. Det verkar vara mkt förkylning med rejäl hosta som går nu. Halva min omgivning verkar drabbad.
 
Jag hade vilodag fr springningen igår. Men ridning och mkt rörelse ledde ändå till rejält mga steg.

Idag utökar jag min arbetstjänst ngt. Bla kommer jag börja jobba en timme tidigare. Så vi får se hur det går med morgonjoggen. Men teoretiskt sett borde det gå om jag gör lite förberedelser kvällen innan. Själva springturen tar ju bara lite drygt 20 min men stretching och ombyten stjäl ju lite ytterligare tid. Så vi får se.
 
Under helgen har det blivit tre ridpass, en längre promenad, ett halvt styrkepass (hann bänka klar och göra några set axelpress men blev så jäkla illamående så fick avbryta passet) och pyssel på gården med att ta ner beteshagen och rensa åkrarna från ris som maken röjt så det går att plöja under hösten. Bra helg med familjen :love:

Totalt förra veckan fick jag ihop sex ridpass, ett löppass, tre styrkepass (eller 2,5 eftersom jag fick avbryta igår) och några promenad. Bra vecka faktiskt!

Kommande vecka är planen enligt följande:
Mån: Styrka
Tis: Ridning + löpning
Ons: Styrka + Ridning
Tors: Promenad
Fre: Löpning
Lör: Ridning
Sön: Styrka + ridning

Blir säkert fler promenader också :)
 
Känner mig lite småkrasslig och ont i halsen så ligger lågt med träning just nu :( tråkigt, men förhoppningsvis ger det med sig fort!

Samma här, snuvig och ont i halsen = påtvingad vila från konditionsträningen. :( Förra veckan var första utan ett enda träningspass sedan midsommar, men går all in för att kurera mig med varma bad, te och honung så hoppas jag att bacilluskerna ger vika snabbt. Det blev i alla fall mycket trädgårdsarbete i helgen så många steg om än inte med löpardojorna.
 
Tjoho, nu har jag anmält mig till en nybörjarkurs i yoga med start på onsdag! Så i en månad framöver kommer det att bli yoga minst en gång i veckan, och så lite kravlös styrketräning (när jag kan sno sambons gymkort) samt en del ridning runt det. Sen drar jag igång med crossfit again i November, förhoppningsvis med en smärtfri och lösgjord (eh, är det en term som bara finns i hästvärlden? :angel:) rygg! :bump:
 
Tjoho, kom ut på en morgonrunda idag trots nya arbetstider! Så en liten:banana: till mig själv för det! I och för sig kanske jag inte ska ropa hej riktigt ännu eftersom jag inte kommit iväg hemifrån än. Men det borde gå om jag bara sätter lite fart nu. :o:D
Rundan var händelselös och inte mkt att tala om. Det var bara motion rätt och slätt.

Krya på dig @Lillgrådis!
 
Maken åkte på kurs tidigt igår morse och kommer hem sent ikväll så jag och barnen har varit ensamma. Idag åker yngsta dottern till mormor och morfar och ska sova där så jag och äldsta dottern är själva. Hade tänkt ta en motionsrunda ihop så hon får cykla och så springer jag, men det ska bli ett riktigt skitväder så har vi inte en jäkla tur så får jag ställa mig på löpbandet ikväll istället. Hade vart roligare att göra det ihop istället :cautious: Har även ridplaner på lunchen men ska det vara 4 plusgrader och ösregn så skippar jag det faktiskt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 405
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 907
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp