Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Noll motivation till att springa men jag tog min an dryga milen ”runt sjön” och det kändes riktigt bra :)

Har varit och kollat på en minishettis som vi ska ha på foder om hon funkar i flocken också :love: En till träningskompis alltså :up:
 
Så härligt det låter! :love:
Jag ska på ridläger helgen efter midsommar och det ska bli såå kul! Det är sex pass totalt så jag delar upp det så hästarna får vara med på tre pass var. Blir troligen en övernattning för det var mysigt förra året när vi sov i cafeterian :D
Ja, det var alldeles fantastiskt! Kul att få vara barn igen, med lekar och våningssängar och allt vad det heter! :D
 
Ja, det var alldeles fantastiskt! Kul att få vara barn igen, med lekar och våningssängar och allt vad det heter! :D

Vi sov i cafeterian förra året och jag och bästis delade på en luftmadrass på golvet :D Sen spelade vi brännboll och i år ska vi göra det också plus yoga. En salig blandning så det ska bli superkul :):bump:
 
Hatar vädret just nu.... Inte regnat på flera veckor men när vi bestämmer oss för att snabbt få in hö DÅ ska det regna :rage::cautious:

Idag ska jag rida en häst på lunchen och en ikväll i alla fall. Inte ridit sen onsdag förra veckan så har kraftig abstinens :p
 
Måste berätta om mitt ”yinyoga”pass i tisdags :D vi väntade på att börja när instruktören som hade passet innan kom in och sa att nåt blivit tokigt och det verkar inte som om vi har nån instruktör, men han kanske kan köra ett pass med oss istället? Han kör grit och sån djävulskap i vanliga fall... tanterna bredvid mig såg ut som om dom skulle svimma :D nån kraxade fram att vi inte har några skor med oss(min första tanke var omg jag kommer nocka mig själv med tuttarna :rofl:), men han insisterade på att i alla fall få köra lite rörlighetsövningar med oss när vi ändå tagit oss dit.

Roligaste. Passet. Ever. :D
Disco-gympa-box-yoga som avslutades med balansövningar typ grymt dåliga crows poses. :D Helt improviserat från hans sida. Alla tog det för vad det var och kämpade på, mycket skratt och helt enkelt bara jävligt roligt. Träningspeppen har därmed gjort storslagen comeback :up:
 
Igår blev det promenad med båda hästarna. En halvtimme med stora och ungefär lika länge med lille. Idag har båda välförtjänt vilodag.
 
I går blev det på tok för mkt kalorier och vilodag.
Idag körde jag ett 45 min långt cykelpass och kände mig stark.
Trevlig helg!
 
Unghästen riden igår efter middagen. Även han pigg och glad :love:

Idag blir en konstig dag. Har superförkyld liten dotter hemma idag så jag ska jobba det jag kan och underhålla henne det hon behöver. Jag tar tidigare lunchrast och tar med henne i traktorn för att vända hö och ikväll får vi förhoppningsvis hö´t rullat och plastat och så kommer den nya lilla ponnyn :) Så noll träning för mig idag :p
 
Imorgon ska jag springa lopp! Laddar upp med hjälp av usel planering och prokrastinering :up: Och chips.

Men ni kan väl hålla en tumme eller två sådär runt 12:00-14:00 att jag klarar mig runt de 16 kilometrarna på ett inte allt för obekvämt sätt :D
 
Imorgon ska jag springa lopp! Laddar upp med hjälp av usel planering och prokrastinering :up: Och chips.

Men ni kan väl hålla en tumme eller två sådär runt 12:00-14:00 att jag klarar mig runt de 16 kilometrarna på ett inte allt för obekvämt sätt :D


Håller tummarna för dig! :bump::bump: Och för mina två systrar som cyklar Vättern! Härlig dag!

Jag körde 45 min yoga igår och 45 min av mixad styrka/stretch här hemma på altanen - dagens pass var UNDERBART. Känner mig så himla stel i nacke och övre delen av ryggen så det var en superbra mix att köra både lite styrka och aktiveringsövningar för ffa baksidan och så mixa med stretch av axlar, nacke, skuldror. Slängde in 100 kb-svingar med 16 kg också och avslutade med att rulla på foamroller och boll. Känner mig lite pånyttfödd :love:

Nu dusch och lunch och sen ska vi på bröllop!! :love:
 
Jag red en timme igår, det här med att utnyttja friskvården är underbart. Mindre underbart att ponny var riktigt, riktigt jobbig igår, men antar att man behöver de passen också.

Medryttarna hade varit ute med shettisen också sen på kvällen, så båda fick motion igår. :up:
 
Nu har vi fått hem en liten shettis dam som håller på att finna sig till rätta med de tre grabbarna i hagen :love:

Annars idag har jag ridit båda hästarna, gått en liten promenad när ungarna cyklade och tränat. Körde bänkpress, axellyft och hantelrodd. Avslutade med löpintervaller på bandet de sista 15 minuterna :)

I morgon ska jag och bästis rida ihop och efter ska hon tömköra sin unghäst och jag följer med och promenerar med shettisen. På kvällen ska jag springa den jobbiga halvmilsrundan.
 
Det blev ett dressyrpass idag. Att det kan kännas så svårt och så tungt att trava på fyrkantsspåret, gick tillbaka till basic och försökte hitta framåtbjudningen. Alla som säger att ridning inte är idrott hade gärna fått prova idag.

Hittade precis den där magiska känslan när medryttarna kom med shettisen och hade problem med honom, så jag fick avbryta min ridning och hänga på dem som draghjälp.
 
Försöker väcka liv i träningen med att uppgradera min Fitbit Charge 2 till den nya Fitbit Versa. Mycket förtjust än så länge! Mjukstartade ikväll med ett pilatespass.
 
Jag fick till ett jättehärligt pass i trädgården idag jag också! Med vågorna som soundtrack :love: Började med 30 min rask promenad längs stranden och sedan en cirkel med 50 hopprepshopp, 30 squats, 10 armhävningar, 10 burpees och 1 min plankan. 3 varv med 1 minuts vila emellan. Kändes jättelagom! Sedan har jag ägnat resten av dagen åt att ömsom bygga Ikea-möbler till det nya gästhuset och ömsom ligga i hammocken med en godispåse och läsa bok. En jäkligt bra lördag, med andra ord!

Imorgon ska jag hugga lite ved, men annars blir det en väldigt lugn söndag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 401
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 901
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp