Bukefalos 28 år!

Träning och hälsa del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit i fjällen och åkt lite alpint. Drog sen på mig magsjuka men idag var jag ute och sträckte på benen i några km. Riktigt trötta ben men skönt att vara igång igen.

På söndag ska jag spela innebandy är planen.
 
Tror aldrig riktigt att jag reflekterat över det, men spontant gillar jag nog gående utfall bäst! Eller de när man har en skivstång på raka armar ovanför huvudet. Till skillnad från dig gillar jag inte de bakåt alls, har ofta svårt att få till en bra känsla där.
Gående gillar jag med och var det jag hade tänkt köra egentligen, men svårt att få plats med det när där är annat folk på gymet! De bakåt tycker jag blir lite lika bulgarian split squat fast inte lika vidriga, haha. Kan hända att jag byter till bss istället sista veckorna :angel:

Saker jag inte saknat med att ha mer gymnastikövningar i träningen igen: Valkarna i händerna som uppstår av allt hängande och slängande i räcke :cautious:
Åh det där saknar inte jag heller... Har börjat få lite valkar nu med av marklyften men ingenting i jämförelse med köttsåren man fick av crossfiten 😆

Känns som en väldigt bra träningsvecka, ÄNTLIGEN.
Ridning, gym, ridning, promenad/vila, idag blir det långpass på gymmet, löpning imorgon och ridning på söndag :D

Och så ska jag snart försöka ta tag i det där gratis PT passet som SATS erbjuder.
En timme med bänk-teknik, tänker jag mig :rofl:
Vad lyxigt med gratis PT-timme! Längtar efter ett liv post föräldraledighet när jag har råd med lite PT! Och kul att lägga tiden på bänk :D
 
Jag med min sorgliga axel + min träningskompis som hade en skitdag = 40 minuter ineffektiv träning :laugh: jag gjorde lite hip thrusts bara för att få röra en skivstång och stod sen och drog lite pliktskyldigt i ett gummiband. Stretchade underkroppen efter det och sen drog vi :p
 
Vad lyxigt med gratis PT-timme! Längtar efter ett liv post föräldraledighet när jag har råd med lite PT! Och kul att lägga tiden på bänk :D

Jamen visst :D
Känns som att jag började på 30kg i bänk typ och på nästan två år har jag kommit till 40-45kg.
Det är ORIMLIGT! Jag behöver hjälp :rofl:
 
Jag är FÖRKYLD! Kände mig riktigt hängig igår och skippade kettlebell-passet. Blev varm och lite yr av några yoga-övningar. Vaknade upp idag med ont i halsen och nu på kvällen har det gått upp i bihålorna. Äsch då. :( Blir lite göttig yoga men noll kettlebell tills jag känner mig okej igen.
 
Haha men bänk är svårt?! 😂 Du får dela med dig av de eventuella tipsen.

//mvh en som aldrig lyft mer än 45-ish kg i bänk :angel:

Jag känner mig klen som kör bänk på 40 kg och har PB på 45*3. 😂 Kanske inte är så klen? Har kört bänk typ två månader 🤭

Herregud ja, så svårt :rofl:
Kommer absolut dela med mig om det dyker upp något vettigt!

Och 45x3 är typ vad jag pallade efter 1.5år, gah 😅
 
Cyklade den här turen förra helgen och början på veckan,, 105 mil cykling plus några mils vandring på Sevedeleden

53586801856_b5aa33a475_o_d.jpg
 
5 dagar, en dag längre än planerat för det var snö uppe i Vimmerbytrakten och vägarna var glashala och gick inte att cykla på så jag fick gå till fots en hel del. Fast inte särskilt långt när man vant sig, körde den här typen av turer regelbundet förra året, i år blir det förhoppningsvis några längre :)
 
Känslan att se i spegeln på badhuset att det börjar ge resultat av årets träning som är korta men många pass är helt oslagbar :love: Märker också stor skillnad i att jag upplever att min tvååring i perioder känns lätt, vilket egentligen är det viktigaste: en fungerande vardag.
 
5 dagar, en dag längre än planerat för det var snö uppe i Vimmerbytrakten och vägarna var glashala och gick inte att cykla på så jag fick gå till fots en hel del. Fast inte särskilt långt när man vant sig, körde den här typen av turer regelbundet förra året, i år blir det förhoppningsvis några längre :)
Ok vad häftigt! Jag är imponerad 💪
 
Veckans tredje och sista pass idag! Huvudövning marklyft, sista setet 6 reps på 77,5 kg. Känns helt ok men tekniken blir lite mindre "perfekt" (inte lika rak i ryggen) när det börjar bli tungt men vet egentligen inte om det är ett problem.
Sen benspark (älskar) och bänkpress. Sista repsen blev 3+2 på 40 kg, ville tagit 5 på en gång egentligen. Nästa gång kanske :p Sen en övning vardera för axlar, biceps och mage sen slut! Bra pass!
 
Screenshot_20240316_141749.jpg

Körde ett ordentligt pass idag igen.

Kände mig rätt stark idag och kunde höja lite vikter + att jag la till hip thrust! Någon som har nått tips för att få det skönare för ryggen? Bänken skär in lite tycker jag, det är alltså inte övningen i sig som gör ont utan stödet mot ryggen.
 
Planerade att träna efter jobbet idag. Men... Det blir inte mycket till träning när man inser att man glömt träningskläderna hemma. :meh: Nytt försök i morgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 216
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 814
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 381
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 194
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp