Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte rimligt.de har lyckats med att jag känner mig misslyckad i bilen.
För mig är en bil också bara en bil och ett bruksföremål jag inte lägger annat värde i. Men jag kan förstå TS, om man sparar för att köpa något fint och som man är intresserad av så är det inte så kul att bli dåligt bemött av säljaren, det förtar en del av upplevelsen och nöjet.Det är inte rimligt.
Det är bara en bil!
Vad var det som blev fel i bilköpet? Vad uttryckte du missnöje över?Jag uttryckt mitt missnöje med vissa saker med mitt bilköp.
Och fick ett saltigt brev tillbaka.
Allt jag hör att det är synd om dem.
Jag köpte en bil för 350 tkr och blev kallad gubbe och uppläxad i telefon av kundtjänst när jag försökte få ordning på alla problem. visslingen var problemen små. men den tråkiga attityden reflekterar sig i bilen jag köpte. Jag skrev ärligt vad jag tyckte men får bara feedback som reflekterar deras missnöje med mig som kund. Jag tar nog saker fel men jag har svårt att gilla något som jag är en gubbe för att jag har köpt.
Jag vet inte vad jag gör för fel, troligen mycket.
Att jag blev kallad gubbe och liknade sakerVad var det som blev fel i bilköpet? Vad uttryckte du missnöje över?
För mig är en bil också bara en bil och ett bruksföremål jag inte lägger annat värde i. Men jag kan förstå TS, om man sparar för att köpa något fint och som man är intresserad av så är det inte så kul att bli dåligt bemött av säljaren, det förtar en del av upplevelsen och nöjet.
Men du - det är väl inget att haka upp sig på? Det hänger väl på vad du själv lägger i ordet.Att jag blev kallad gubbe och liknade saker
Det är inte rimligt.
Det är bara en bil!
Ja men i vilket sammanhang?Att jag blev kallad gubbe och liknade saker
Jag tror att man måste välja vad som påverkar vad.Om du köper ett hus som har ett eller flera (dolda) fel som du förvisso får åtgärdat, men blir bemött med j-a kärring och andra otrevligheter så javisst, det är bara ett hus men bemötandet sätter sig nog.
Jag uttryckt mitt missnöje med vissa saker med mitt bilköp.
Och fick ett saltigt brev tillbaka.
Allt jag hör att det är synd om dem.
Jag köpte en bil för 350 tkr och blev kallad gubbe och uppläxad i telefon av kundtjänst när jag försökte få ordning på alla problem. visslingen var problemen små. men den tråkiga attityden reflekterar sig i bilen jag köpte. Jag skrev ärligt vad jag tyckte men får bara feedback som reflekterar deras missnöje med mig som kund. Jag tar nog saker fel men jag har svårt att gilla något som jag är en gubbe för att jag har köpt.
Jag vet inte vad jag gör för fel, troligen mycket.
Du uppfattar det som en förolämpning, andra har mildare syn på det. Rent krasst så ÄR du medelålders. Jag blev kallad tant långt tidigare än din ålder
Är det inte? Jag kallar min man gubbe. Och du har aldrig besökt en fotbollsmatch antar jag med pojkar från typ 10 år och uppåt? Har aldrig hört tjejer kalla varandra tanter dock. Ts är ju väldigt kryptisk också exakt vad som hänt. Jag skulle tippa på att det finns mer bakom. Jag har svårt att se en professionell försäljare vräka ur sig elakheter om det inte varit någon form av hetsig argumentation där kanske ts har sagt ett och annat också eftersom ts väljer att inte svara på såna inlägg. I sig kanske ingen ursäkt för otrevligheter men i alla fall en förklaring.Fast ordet gubbe är inte jämförbart med att bli tantad.
Det finns inget vänligt, snällt, gullig eller trevligt i uttrycket gubbe.Men du - det är väl inget att haka upp sig på? Det hänger väl på vad du själv lägger i ordet.
Du uppfattar det som en förolämpning, andra har mildare syn på det. Rent krasst så ÄR du medelålders. Jag blev kallad tant långt tidigare än din ålder
Är det inte? Jag kallar min man gubbe. Och du har aldrig besökt en fotbollsmatch antar jag med pojkar från typ 10 år och uppåt?
Det var en Audi A3Men vaddå? Kallade de dig ”gubbe” för valet av bil? Eller fattade jag fel? (Om de gjorde det är de ju helidioter... Vad är det för bil? Tror inte den är det minsta gubbig - hur en bil nu kan vara det?)
Det är nog inte helt omöjligt.Kallar du män som du inte känner gubbe också?
Himmel! Varför skulle det vara ”fel” med en sån! Snygg bil.Det var en Audi A3
@Tranan I vilket sammanhang? Du berättar väldigt lite om vad som hände. Var det fel på bilen? Var det något annat? Vad hände?Ja men i vilket sammanhang?