Träning och hälsa del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
52 min bröst/triceps/axlar. Skönt att ha det bortgjort!

Imorgon eller onsdag ville eventuellt min kollega träna med mig, men efter att han slutat jobbet, dvs vid 16-17 O_o förstår ni hur mkt folk det kommer vara då!! Så får se hur jag gör...

52 min bröst/triceps/axlar. Skönt att ha det bortgjort!

Imorgon eller onsdag ville eventuellt min kollega träna med mig, men efter att han slutat jobbet, dvs vid 16-17 O_o förstår ni hur mkt folk det kommer vara då!! Så får se hur jag gör...
Förstår att du tvekar 😅 Men det beror också lite på hur flexibel man kan/vill vara! Om man är okej med att ta den utrustning man kommer över så går det mesta att lösa, värre om man tänkt göra något specifikt där man tex måste ha ett skivstångsrack.

Tog mig till elljusspår för att springa, upptäckte att det inte gick för att de plogat skidspår där. ☹️ Surade ihop och åkte hem, sprang sedan hemma istället. Inte långt och inte snabbt, men ändå. Mina lungor hälsar att köldastma, springa och -9° inte är en supergreat kombo. 😆

Känslan:
32AF60D6-4A60-4CE5-892A-1AB00068B14F.webp

Drog ett Drop n Rise-pass med kettlebell och superset med Swings och Gobletsquats, nu på eftermiddagen. Och nu mina ben spagetti och min mage helt slut. Perfekt! 😁🤓

Träningstid: 00h 45m
Superset:
Kettlebellsving: 10 x 8, 9 x 8, 8 x 8, 7 x 8, 6 x 8, 5 x 8, 4 x 8, 3 x 8, 2 x 8, 1 x 8, 1 x 8, 2 x 8, 3 x 8, 4 x 8, 5 x 8, 6 x 8, 7 x 8, 8 x 8, 9 x 8, 10 x 8
Goblet squat: 10 x 8, 9 x 8, 8 x 8, 7 x 8, 6 x 8, 5 x 8, 4 x 8, 3 x 8, 2 x 8, 1 x 8, 1 x 8, 2 x 8, 3 x 8, 4 x 8, 5 x 8, 6 x 8, 7 x 8, 8 x 8, 9 x 8, 10 x 8
Set: 40
Reps: 220

#strengthlogapp

Apropå mycket folk på gymmen: hur många rack har era gym? Stort eller litet gym? Jag gillar mitt lilla gym men börjar bli sanslöst trött på att det bara finns en sån plats. Finns en hel del maskiner och många konditionsmaskiner men bara en plats för böj, mark etc. Så jävla dumt. Det är helt hopplöst för räcker med en enda människa så kan man inte köra det man kom dit för, dessutom kör ju både jag och andra ganska länge där jämfört med en maskin.

Apropå mycket folk på gymmen: hur många rack har era gym? Stort eller litet gym? Jag gillar mitt lilla gym men börjar bli sanslöst trött på att det bara finns en sån plats. Finns en hel del maskiner och många konditionsmaskiner men bara en plats för böj, mark etc. Så jävla dumt. Det är helt hopplöst för räcker med en enda människa så kan man inte köra det man kom dit för, dessutom kör ju både jag och andra ganska länge där jämfört med en maskin.
Räknade nu och vi har 15st. Men jag tränar som sagt på ett rätt stor Sats. :)

Räknade nu och vi har 15st. Men jag tränar som sagt på ett rätt stor Sats. :)
Åh dröm! Jag tränar på STC men det är litet här, bor ju i en liten by. Finns ett i grannbyn som är större men där kör de gruppträningar där racken finns, och det är nog ändå bara 2 eller 3 st.

Hade varit nöjd med typ 3 st här, men det är så hopplöst att det är kört bara det är en enda människa där som använder det.

Drömmer om NPC som finns i stan...

7-9 kanske? Plus två... Ja vad tusan heter dom, med fast stång. 😅 Och det är inget jättestort gym, men välplanerat!

Jag tränar på ett litet gym, det finns ett rejält rack med safety bars och så en ”vanlig” skivstångsställning. Så två platser.

Förstår att du tvekar 😅 Men det beror också lite på hur flexibel man kan/vill vara! Om man är okej med att ta den utrustning man kommer över så går det mesta att lösa, värre om man tänkt göra något specifikt där man tex måste ha ett skivstångsrack.

Jag är inte flexibel i min träning alls 😂😂 blir helt lost om "mina" grejer skulle vara upptagna!

Jag är inte flexibel i min träning alls 😂😂 blir helt lost om "mina" grejer skulle vara upptagna!
Samma här! Försöker gå in med en plan b för annars står jag bara och stirrar tomt framför mig och undrar vad fan jag ska göra 😅. Men just rack är ju hemskt när det är upptaget för det är ju liksom grunden? Passet blir ju knappt nåt pass utan.

Samma här! Försöker gå in med en plan b för annars står jag bara och stirrar tomt framför mig och undrar vad fan jag ska göra 😅. Men just rack är ju hemskt när det är upptaget för det är ju liksom grunden? Passet blir ju knappt nåt pass utan.

Haha ja! Nu tränar jag rätt tacksamma tider pga konstiga arbetstider, så slipper ofta upptagna redskap!
Jag använder knappt racken tror jag 😁

Funderar på att börja på ett litet gym men det är just sådant här som får mig tveka för där finns det bara ett av allt tror jag, men sedan tänker jag att är årskostnaden cirka 200 spänn kanske det är lite fräckt att förvänta sig mer.

Haha ja! Nu tränar jag rätt tacksamma tider pga konstiga arbetstider, så slipper ofta upptagna redskap!
Jag använder knappt racken tror jag 😁
Det är enda platsen för marklyft hos oss. Finns iofs en skivstång uppe också som man då får bära iväg en bit där det finns plats men det blir rätt meckigt.

Funderar på att börja på ett litet gym men det är just sådant här som får mig tveka för där finns det bara ett av allt tror jag, men sedan tänker jag att är årskostnaden cirka 200 spänn kanske det är lite fräckt att förvänta sig mer.
Vad är det för gym som kostar 200 om året? O_o

Tycker dock inte du ska tveka pga det. Kanske inte är så mycket folk där? Eller om du har möjlighet att träna på lugnare tider?

Att det bara finns t.ex. en benpress, en bröstpress etc tycker jag inte är så störande för där tar det ju inte så lång tid så är nåt upptaget blir det snart ledigt.

Ganska stort gym, tror det totalt finns kanske 12 squatrack och sedan ytterligare typ 5 för bänkpress. Låter jobbigt med bara ett 😅

Åh dröm! Jag tränar på STC men det är litet här, bor ju i en liten by. Finns ett i grannbyn som är större men där kör de gruppträningar där racken finns, och det är nog ändå bara 2 eller 3 st.

Hade varit nöjd med typ 3 st här, men det är så hopplöst att det är kört bara det är en enda människa där som använder det.

Drömmer om NPC som finns i stan...
Ja det är drömmit. Finns alltid plats oavsett hur mycket folk det är. Däremot kan det vara upptaget på typ benspark, ben curl, latsdrag och sådana vanliga maskiner trots att det finns flera stycken. Och hantelhörnan är alltid full på kvällarna om man vill ha en bänk till. Så det är lite synd med tanke på hur mycket man betalar.

Jag har varit inne på att flytta och blir inte mindre sugen av era svar. Vill ha valmöjligheter när det gäller gym 🤩 här finns ju bara en jäkla massa skidbackar som jag ändå aldrig använder 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka