Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, du talar om att min inledning inte kändes trevlig och att jag uttryckt mig lite drygt. Jag tycker ärligt talat det är det otrevliga i denna diskussion. Jag har skrivit att jag är dålig på att uttrycka mig på rätt sätt men du ska ändå försöka trycka till mig. Jag blir rätt less på det, för det är inte första gången på buke som nån som uttrycker sig bättre använder det emot mig.

Jag försökte komma med välmenande input när jag tolkade det som att du ville bli starkare och skrev att du skulle börja med body pump. Jag försökte gång på gång vara tydlig med att gillar du body pump så kör på, det är inget fel och all träning som blir av är bra träning (ja, om man inte övertränar då).

Ingen har dissat din träning. Jag tycker den här tråden är väldigt peppig oavsett vad folk sysslar med och på vilken nivå. Tills jag gjorde misstaget att ge välmenande input till dig, för då är jag otrevlig och dryg. Du hade ju kunnat svara bara att du gillar body pump och därför kommer köra på det.

Det här var ju inte heller supertrevligt. Har definitivt aldrig utgett mig för att vara jättestark.

Att gymmen för "den breda massan" kör body pump är nog främst för att det är populärt och gymmen vill sälja gymkort som folk behåller, och att folk tränar är viktigare än att välja den träning som ger mest resultat. Eller det är anledningen på en av de vanliga gymkedjorna i alla fall enligt vän som jobbat där i många år. Det är även därför som marknadsföringen av passen kanske inte är riktigt korrekt alltid.

Nu sätter jag punkt för mig i denna diskussion och lämnar tråden.

Jag har redan skrivit att jag tar mitt ansvar som blev raljerande, och jag ber om ursäkt om jag blev otrevlig. Vi har olika uppfattning om diskussionen i tråden. Jag uppfattade att du försökte övertyga om att man inte blir starkare av body-pump, och om jag inte svalde det rakt av och sa ”tack men jag vill faktiskt vifta med lätta vikter trots att man inte blir starkare” så är det fel. Du argumenterade för någonting som jag ansåg var felaktigt och då måste jag få säga emot. Jag ber som sagt om ursäkt om jag gjorde det på ett otrevligt sätt, men jag ber inte om ursäkt för att jag argumenterade för min sak.

Jag hoppas du stannar kvar i tråden, och om du gör det ska jag ha i åtanke att snälltolka dina formuleringar så att det inte krockar över en sån sak.

Idag tränade jag med en tjej som jag började följa på Instagram för att hon såg cool ut 😁 jättetrevlig tjej och bra pass!
35337.webp

Det blev PR ibänk idag!🥳

Cross Trainer (Elliptical): 5min
Bench Press: 8 x 17.5, 5 x 20, 4 x 25, 3 x 30, 1 x 35, 1 x 37.5, 1 x 40, 1 x 42.5 (PR!), 1 x 45 (PR!)
Superset:
Cable Close-Grip Seated Row: 10 x 25, 8 x 39, 5 x 45, 3 x 52 (PR!), 15 x 25 (YR!)
Lat Pulldown: 10 x 25, 8 x 39, 5 x 45 (YR!), 3 x 52 (YR!), 15 x 25 (YR!)
Superset:
Machine Crunch: 10 x 36, 5 x 50, 5 x 50, 5 x 50
Machine Back Extension: 10 x 36, 5 x 50, 5 x 50, 5 x 50

Kände för bänkpress när jag kom till gymmet, så jag körde sista passet på programmet. En jäkla massa vikt ändringar mellan varje set. 😅
42,5 kändes såpass stabilt att jag testade 45 också - och det gick!🥳

Nu funderar jag över hur jag ska köra framåt. Tror handlederna vill ha lite lättare, så ska nog inte köra ett program mot maxning igen riktigt än.
Squat-programmet är jag inte klar med, så fokuserar nog lite mer på det nu och sedan kanske jag tittar på något annat program som inte är övningsspecifikt när jag är klar där.
Tjohoo, heja dig! Starkt ju 😍

Teknikträning i nästan två timmar idag. Kompressionsstrumpa på armbågen och hela träningen kunde utföras utan smärta! I stort sett allt jag gör med böjd arm går bra. Även att lyfta går bra (kommer dock att undvika maxning i marklyft till jag är helt smärtfri). Men övningar som exv bänkpress undviker jag helt för när något ska pressas ut på rak arm blir det lite ostabilt. Roligt och varmt pass idag. Riktigt svårt att få till en lite mer framåtlutad position på cykeln men övningar ger väl färdighet hoppas jag.Visa bifogad fil 186171
Jag tycker du har en supersnygg position på cykeln! ♥️

Vi har följt varandra ett tag, sen skrev hon en dag att vi borde ses. Jag har ju mått/mår lite halvers så har skjutit upp det, men så skrev jag i veckan och frågade om vi skulle ta en gymdejt eftersom båda gillar att träna 😌
Men vad kul! Älskar folk som tar initiativ sådär 😍

@Niyama
Alltså, du talar om att min inledning inte kändes trevlig och att jag uttryckt mig lite drygt. Jag tycker ärligt talat det är det otrevliga i denna diskussion. Jag har skrivit att jag är dålig på att uttrycka mig på rätt sätt men du ska ändå försöka trycka till mig. Jag blir rätt less på det, för det är inte första gången på buke som nån som uttrycker sig bättre använder det emot mig.

Jag försökte komma med välmenande input när jag tolkade det som att du ville bli starkare och skrev att du skulle börja med body pump. Jag försökte gång på gång vara tydlig med att gillar du body pump så kör på, det är inget fel och all träning som blir av är bra träning (ja, om man inte övertränar då).

Ingen har dissat din träning. Jag tycker den här tråden är väldigt peppig oavsett vad folk sysslar med och på vilken nivå. Tills jag gjorde misstaget att ge välmenande input till dig, för då är jag otrevlig och dryg. Du hade ju kunnat svara bara att du gillar body pump och därför kommer köra på det.

Det här var ju inte heller supertrevligt. Har definitivt aldrig utgett mig för att vara jättestark.

Att gymmen för "den breda massan" kör body pump är nog främst för att det är populärt och gymmen vill sälja gymkort som folk behåller, och att folk tränar är viktigare än att välja den träning som ger mest resultat. Eller det är anledningen på en av de vanliga gymkedjorna i alla fall enligt vän som jobbat där i många år. Det är även därför som marknadsföringen av passen kanske inte är riktigt korrekt alltid.

Nu sätter jag punkt för mig i denna diskussion och lämnar tråden.
jag tycker det är jättesynd om du lämnar tråden Niyama! 🤗
Känns som det blev ett missförstånd mellan er bara

Jag har tränat på morgonen före jobbet idag, ett pass med tre omgångar bestående av fyra övningar vardera, en mage, en rumpa och två mer konditionsbaserade övningar. Jag har gjort det passet en gång innan, precis innan jag blev sjuk, och det var jobbigt den gången också men idag kändes det nästan som att jag skulle kräkas. Men väldigt skönt när det var gjort.

Blev ett kort pass idag.
Nån hade stängt in sig vid maskinerna så körde i rummet med fria vikter.
Provade på press med en 10kgs vikt först. Sen när ja va klar med marklyftet tänkte ja att ja kan köra press med bara stången då jag räknat att den väger 10kg. De gjorde den inte 😂 den väger mer.
Så mina vikter i marklyft är fel
IMG_1372.webp

Överkroppsstyrka med fokus militärpress & pull ups (pronerat grepp) i morse. Jag var inte alls på humör egentligen men eftersom mitt gym är som det är så har man inte mycket till val, det är bara att hänga på de andra och följa programmeringen bäst man kan ;) Tog det dock lite lugnt eftersom jag fortfarande inte är helt 100 efter förkylningen och dessutom ska träffa laget ikväll och köra igenom lite inför tävlingen igen. Sedan har vi bokat bord på stans bästa hamburgare-restaurang som ligger runt hörnet från gymmet :D

Det där ser ut som en 15 kg-stång, möjligtvis 20. Så det är antingen 55 eller 60 kg totalt, snyggt jobbat! 🥳 Svårt att se på bild men 15-stången är tunnare och har ca 2,5cm i omfång medan varianten med 20 är närmare 3cm i omfång.
Är det ett ”vanligt gym” tippar jag på en klassisk 20 kg stång, det brukar vara standard. 15 kg ser jag i princip bara där det också utövas crossfit eller tyngdlyftning.

Vanligt med en viktmarkering på änden av stången.

Oavsett, grattis till att du är starkare än du trott @Nepenthe 😁

Är det ett ”vanligt gym” tippar jag på en klassisk 20 kg stång, det brukar vara standard. 15 kg ser jag i princip bara där det också utövas crossfit eller tyngdlyftning.

Vanligt med en viktmarkering på änden av stången.

Oavsett, grattis till att du är starkare än du trott @Nepenthe 😁
Ja, det känns mest sannolikt. På mitt närmaste standardgym/kedjegym finns det dock gott om båda sorter, men jag har också varit på flera ställen där det endast finns 20 kg (störigt för mig med pyttehänder!). Det som främst fick mig att tveka var markeringarna på själva stången, de ser likadana ut som på de 15-stänger jag brukar använda medan 20-stängerna har fler partier med "greppyta" liksom. Svårt att förklara men det kan kanske kvitta :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat