Alltså, du talar om att min inledning inte kändes trevlig och att jag uttryckt mig lite drygt. Jag tycker ärligt talat det är det otrevliga i denna diskussion. Jag har skrivit att jag är dålig på att uttrycka mig på rätt sätt men du ska ändå försöka trycka till mig. Jag blir rätt less på det, för det är inte första gången på buke som nån som uttrycker sig bättre använder det emot mig.
Jag försökte komma med välmenande input när jag tolkade det som att du ville bli starkare och skrev att du skulle börja med body pump. Jag försökte gång på gång vara tydlig med att gillar du body pump så kör på, det är inget fel och all träning som blir av är bra träning (ja, om man inte övertränar då).
Ingen har dissat din träning. Jag tycker den här tråden är väldigt peppig oavsett vad folk sysslar med och på vilken nivå. Tills jag gjorde misstaget att ge välmenande input till dig, för då är jag otrevlig och dryg. Du hade ju kunnat svara bara att du gillar body pump och därför kommer köra på det.
Det här var ju inte heller supertrevligt. Har definitivt aldrig utgett mig för att vara jättestark.
Att gymmen för "den breda massan" kör body pump är nog främst för att det är populärt och gymmen vill sälja gymkort som folk behåller, och att folk tränar är viktigare än att välja den träning som ger mest resultat. Eller det är anledningen på en av de vanliga gymkedjorna i alla fall enligt vän som jobbat där i många år. Det är även därför som marknadsföringen av passen kanske inte är riktigt korrekt alltid.
Nu sätter jag punkt för mig i denna diskussion och lämnar tråden.
Jag har redan skrivit att jag tar mitt ansvar som blev raljerande, och jag ber om ursäkt om jag blev otrevlig. Vi har olika uppfattning om diskussionen i tråden. Jag uppfattade att du försökte övertyga om att man inte blir starkare av body-pump, och om jag inte svalde det rakt av och sa ”tack men jag vill faktiskt vifta med lätta vikter trots att man inte blir starkare” så är det fel. Du argumenterade för någonting som jag ansåg var felaktigt och då måste jag få säga emot. Jag ber som sagt om ursäkt om jag gjorde det på ett otrevligt sätt, men jag ber inte om ursäkt för att jag argumenterade för min sak.
Jag hoppas du stannar kvar i tråden, och om du gör det ska jag ha i åtanke att snälltolka dina formuleringar så att det inte krockar över en sån sak.