Gick 13000 steg på hästtävling igår och sen red jag min unghäst när vi kom hem
Inte ridit på över 5 veckor då min äldsta häst blev halt. Idag ska jag gå promenad och ikväll en springtur och testa nya löparskorna 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har deras kettlebells, hantlar och hantelset (det i väska) tycker att de är toppen!Är det någon här som har koll på om träningsredskapen hos Rusta är ok?
Kommer behöva göra ett enklare hemmagym nu när Det blir sommarvalp och funderar på att införskaffa en kb på 20kg.
Vad bra! Jag funderar på vad jag behöver. Tror jag kommer undan med en 20kg kb och eventuellt en 12kg.Jag har deras kettlebells, hantlar och hantelset (det i väska) tycker att de är toppen!![]()
För att bli snabbare på en viss distans brukar man springa kortare intervaller i högre fart för att få upp en överfart i kroppen. Så tex 4-6 x 200 m med 2 min vila. Även korta sprintar typ 60 m med lång vila. Men även allmän kondition genom lugna 20-40 min pass. 400 m är en jobbig sträcka just för att det blir ganska mkt mjölksyra samtidigt som distansen är förhållandevis lång. Styrketräningen gör ni ju redan så på så vis är ni bra förberedda för distansen.Förresten, ni som är haj på det här med löpning: Hur skulle ni träna om ni ville bli snabbare på 400m? Ett av momenten i tävlingen är att man ska springa 400 m i början, mitten och slutet av den ena deltävlingen. När vi testkörde igår insåg vi att de flesta av oss är lite för långsamma för att hinna med resten av momenten innan det är dags att springa igen (det är alltså löpning var 5 minut som gäller) och skulle gärna bli lite snabbare. Egentligen rör det sig nog mest om att vi ska vänja oss vid distansen och våga trycka på lite mer, men jag tänkte att lite intervaller av något slag kommande veckor kanske kunde hjälpa också? Vi har 4 veckor på oss.
Du har ju i princip en iaf!!Här är vad vi har att jobba medska träna på att köra negativa chins så borde det ge med sig kanske? Är så sjukt tungt....
Ja, vi konstaterade just att det är en besvärlig distans eftersom det är på tok för långt för att sprinta men samtidigt har vi inte "råd" att springa hur långsamt som helst. 3/5 i laget ogillar löpning och lägger oss därför gärna i lite överdrivet lågt i tempo eftersom vi är rädda för att bränna ut oss (framförallt mentalt), men det funkar ju inte riktigt när vi har en förhållandevis tight tidsbegränsning.För att bli snabbare på en viss distans brukar man springa kortare intervaller i högre fart för att få upp en överfart i kroppen. Så tex 4-6 x 200 m med 2 min vila. Även korta sprintar typ 60 m med lång vila. Men även allmän kondition genom lugna 20-40 min pass. 400 m är en jobbig sträcka just för att det blir ganska mkt mjölksyra samtidigt som distansen är förhållandevis lång. Styrketräningen gör ni ju redan så på så vis är ni bra förberedda för distansen.
Om du bara håller utkik så finns det ganska många lopp att välja på. Och det blir roligare att träna med en tävling i sikte! Kanske ska du träna mot att springa maraton nästa år?Kanske ska anmäla mig till halvmarathon i slutet av augusti? Det kanske skulle få fart på mig. Det borde väl gå om man redan kan jogga milen?
EDIT: Nehe det var såklart slutsålt...