Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Veckan har för få dagar 😂 hade velat löpa idag med, men har gått över 30000 steg så jag får tvinga mig själv till att chilla.
35764.webp

Jag avslutade träningsveckan med löp+brunchdejt med en gymkompis, så himla mysigt! Ingen av oss var på topp rent fysiskt så det blev en kort löprunda, men svetten lackade och den efterföljande brunchen smakade lite extra gott :d

Med det landade veckan på fyra pass vilket jag är otroligt nöjd med eftersom veckan inleddes med förkylning. De har inte varit supertuffa någon av dem p.g.a nämnda förkylning, men kroppen har fått mycket rörelse och förhoppningsvis lite mer styrka. Nu ser jag fram emot en normal träningsvecka då jag inte behöver fundera så mycket över dagsformen ut ett förkylningsperspektiv! "Tyvärr" är den ganska full av sociala aktiviteter så det blir lite extra pusslande för att få till de pass jag vill, men jag hoppas att det ska lösa sig hyfsat.

Kört ett dubbelpass på crosstrainern. Körde ett pass (100min), tog fem minuters paus och åt ett litet snack, körde ett pass till 💪 . Grym känsla att jag orkar det!

Men jag inser att mina löparskor nog behöver bytas ut snart - det har börjat kännas i fötterna på sistone. Det är inte alls samma svikt i dem längre (sulan komprimeras ju även om slitaget på undersidan är nära noll eftersom jag använder detta par inomhus..).
De är väl knappt ett år gamla, men de har använts många timmar!

Det blev 4 pass den här veckan, nöjd :up:

Gym måndag, gym + transportlöpning onsdag, hemmaträning core på fredagen och så sprang jag idag.

En sen kvällsrunda, skulle promenerat men kände för att springa. Var ute 45 minuter men sprang 20. Bra känsla, håller igen tempot och försöker bara springa avslappnat. Konditionen känns otippat bra?! Har också hoppat hopprep idag, haha min nya grej jag försöker bli bättre på :D Kul men svårt och jobbigt!

IMG_8947.webp

Jag har tränat rörlighet och balans idag på morgonen. I och med ridningen tyckte jag att jag var ganska bra på balans innan jag började träna, men märkte ganska snabbt att det tydligen inte riktigt var samma sak. Men börjar faktiskt märka en förbättring och då fick jag ändå hålla uppe med träningen i tre veckor p.g.a. monsterförkylningen, så det är roligt att det börjar märkas lite resultat.

Funderade på om jag verkligen borde träna idag eftersom kroppen verkar ha fastnat i någon form av stressreaktion, men nu gjorde jag det och som jag hade hoppats på så känns det bättre nu efteråt. Det blev en tur till gymmet.

Annars tar jag det lugnt, håller ribban låg på jobbet och hemmet den här veckan och skippar kaffe.

IMG_4497.webp

Måndag = gym :up:

2026-06-08 11:12 - 12:03
Träningstid: 00h 51m
Superset:
Sätesbrygga med band runt knäna + Musslan, 2 set
Benpress: 14 x 63, 9 x 72, 11 x 72, 9 x 81 (PB!)
Sittande lårcurl: 12 x 40, 10 x 40, 11 x 40
Kickback i kabel: 12 x 10 (PB!), 10 x 15 (PB!), 10 x 15
Superset:
Liggande benlyft + Core twist, 3 set

Lite träningsvärk efter gårdagens löpning. Klämde in rehab i setvilan också.

Gym i morse och det är lite tungt på mornarna nu 😅 Men väldigt glad varje gång det är gjort! Blir promenad på lunchen idag och sen blir det nog rätt lugnt resten av dagen pga tråkigt väder lovat. Kanske unnar mig att ligga i soffan en stund till och med eller sitta och läsa. Återhämtning ingår också i hälsa :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat