Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens! Blir en löprunda med min kompis ikväll med ❤️ får se hur långt vi orkar, det är skitvarmt ute 🥵
35817.webp

Idag blev det ett egenihopsatt överkroppspass

Cross Trainer (Elliptical): 10min
Superset:
Cable Close-Grip Seated Row: 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25
Lat Pulldown: 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25
Superset:
Incline Dumbbell Press: 5 x 10 (YR!), 5 x 10, 5 x 10, 5 x 10, 5 x 10
Dumbbell Lateral Raise: 5 x 4, 5 x 4, 5 x 4, 5 x 4, 5 x 4
Superset:
Reverse Machine Fly: 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25
Machine Chest Fly: 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25

Kändes som att det blev ett bra pass. :)

Idag blev det ett konditionspass på morgonen före jobbet. Riktigt tungt idag, jag var på student igår och även om jag inte dricker någon alkohol blev det ändå sent och dåligt med mat = chips till middag, så resurserna var nog inte jättebra. Min granne hade också studentfest igår så de spelade hög musik en bra stund in på kvällen så det tog även ett tag innan jag somnade, så det var med låg energi jag tog mig an dagens pass. Hade jag bara använt hjärnan en smula tidigare i veckan hade jag bytt plats på dagens planerade pass och måndagens lite lugnare rörlighetspass, men men, sånt är livet.

Körde i alla fall ett pass jag kört en gång tidigare och som jag verkligen gillade den gången. 20 övningar under 45 sekunder vardera och så 15 sekunders vila emellan. Var snortrött, men nu är det skönt när det är gjort.

Jag går snart på semester och känner att det kommer bli lite semesterfeeling på träningen också under tiden! Har tränat enligt program och så ordentligt i flera år nu, så nu tar jag några veckor och kör på känsla bara 💃

Kommer fortsätta med pw/promenader och smyga tillbaks lite jogg så fort höften känns bra (det är på bättringsvägen). Och målet är minst 2 styrkepass per vecka men det blir kanske något hemmapass eller något gympass eller t.o.m. något grupp-pass vem vet 😄 Har sommarkort på Friskis hela sommaren så tar och unnar mig lite omväxling en period!

I måndags körde jag 25 min amrap på utegym medan min son spelade fotboll jämte. Släpade med ett par kettlebells 😄

3 chins
5 clean and press (10 kg kb)
10 armhävningar (uppåtlutade)
15 goblet squat (16 kg kb)
20 kb-svingar (16 kg kb)
X 5 varv

Avslutade med sit-ups på nedåtlutad bänk.

Tisdag 3,5 km pw på kvällen.

Idag vila och skolavslutning och inte helt säker på morgondagen än..

Ben idag då.

Cross Trainer (Elliptical): 5min
Squat: 10 x 0, 7 x 20, 5 x 40, 3 x 47.5 (YR!), 3 x 47.5, 3 x 47.5
Single leg Dumbbell Romanian Deadlift (Copy): 3 x 0, 3 x 5 (PR!), 3 x 5, 3 x 5, 3 x 5
Seated Calf Raise: 10 x 15, 10 x 30, 10 x 30, 10 x 30
Superset:
Hip Adduction Machine: 10 x 32, 6 x 41, 6 x 41, 6 x 41
Hip Abduction Machine: 10 x 32, 6 x 41, 6 x 41, 6 x 41
One-Legged Leg Extension: 5 x 18, 5 x 25 (YR!), 5 x 25, 5 x 25

Kände mig lat och ville inte hålla på å lasta på vikter till RDL när jag var klar med mina squats. Så jag körde enbensRDL med hantel istället.
Det kändes inte jättetungt, men fan så vingligt. Fick ställa mig bredvid en bänk så jag kunde hålla fingertopparna mot ryggstödet på den för balansens skull. 😅

Varning, gnäll!

Armbågen kan! (Men den gillar verkligen inte den vikten jag är på nu i marklyftsprogramet.) Funderar på att tagga ned med marklyften över sommaren (ligga på max 90). Fokusera på cyklingen och bara underhåll i gymmet. Är inte så himla inspirerad just nu. Inte så kul att ha ont och bara puttra fram pga det. Här är kvällens träning iaf. Länge sedan jag körde knäböj och det verkar som att mina knän behöver det kontinuerligt för de rostar fort när jag pausar för länge. (Vikt, reps, set.)
20260610_180403.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur