Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
StrengthLog har ett gratis program som heter ”Nybörjarprogram med maskiner”, ifall du inte sett det ☺️
Yepp men efter det nybörjapasset är jag inte det minsta svettigt eller kanppt varm så kändes inte riktigt rätt.

Även om jag inte varit på gym på länge så är jag i grund och botten ganska aktiv och även om jag pga av transplantation och medeciner tappat mycket är jag inte helt otränad så även för mamma var det lite för "lätt" :)

Vi ska testa några pas på gymmet för att se om vi får lite mer inspo. Tusen tack!

Landade juni på 19 träningspass varav bara 3 av dom är löpning så det var inte konstigt att det kändes tungt idag :p Visste att jag skulle hamna på några färre pass denna månaden pga resa och massa annan stress. Men är väldigt nöjd ändå :)

Får se vad juli bjuder på! Lite mer löpning hoppas jag om det inte tänker vara dödshett. Är lite värmekänslig efter sommaren 2018 när jag löptränade och genomförde mitt första halvmaraton i Oslo 😅 Går på semester efter denna veckan så det blir inte samma träningsrutiner men ska styrketräna en del iallafall tänkte jag. Annars så gör det inget med en lugnare period, det är det semestern är till för.

Kickstartat juli med ett konditionspass. 20 övningar, 45 sekunder på varje, 15 sekunders vila emellan. Det mesta var fokus på flås men det var ett par övningar som tog riktigt rejält i lår och rumpa också så vi får väl se hur de kroppsdelarna mår imorgon.

För min del blev juni ändå en ganska bra månad träningsmässigt, fick in 13 pass. Betydligt bättre än maj där jag bara fick till fyra och sen blev jag sjuk och kunde inte träna på tre veckor.

Check på två dagar luftburen cykling. Nu blir det 14 timmar i bil hem. Mina underarmar känns som två blåmärken :p
Haha kul att det står luftburen (så jäkla mycket hoppande blev det inte). Men jag var väl både i liften och i luften på samma gång..
20260701_110402.webp

Jag tog mig ut på 5 km igår, passade på att utnyttja att jobbet är så fritt så jag skulle hinna innan regnet kom... det kom dock inget regn :rofl: men då fick jag ju en spark i baken att ta mig ut iaf. Bortrest i helgen, så ska se om jag kan göra samma sak imorgon och kanske be mamma vara valpvakt så jag kan ta med hunden på rundan. :)

Kände mig wild and crazy idag och testade hur långt jag kunde gå i marklyften utan att få allt för hemsk teknik. Historiken är ju att min rygg kraschade för snart 7 år sen och sen dess har jag inte kört marklyft alls förrän för några månader sen då jag började smyga in det. Kört lägre vikter (max 65 kg) och fler reps istället för att få kroppen van och nöta teknik. Men idag testade jag och jag fick fasen upp 90 kg! Trodde jag inte! Dessutom på lägsta kroppsvikten på väldigt många år. Känner mig som hulken idag 😎 :D

IMG_2220.webp

Är högst ovan vid att "ha häst" 😅
All tid bara försvinner, men det blir ju bra steg och små lyft av hagmockande iaf.
Med andra ord ingen tid för gymmet mellan häst och jobb. Känner mig aktiv iaf!
Alltså det låter SÅ mysigt med sommarhäst! Är det någon häst från ridskolan du har hand om eller vad är dealen liksom?

Jag tränade igår, för första gången sedan tävlingen. Klargjorde för coachen redan innan passet började att "I have zero ambitions, I'm just showing up" och det var väl så att säga en röd tråd genom hela passet sedan :D Känner mig trött och urlakad efter helgen vilket inte är ett dugg konstigt, de två veckorna innan tävlingen var väldigt intensiva jobbmässigt och sedan blev det ju en rejäl urladdning både fysiskt och mentalt på tävlingen och allt runtomkring. Skönt ändå att ha rört lite på kroppen och ganska ovant för mig att träna utan att egentligen bry mig om hur tungt jag lyfter eller hur bra det går.

Ikväll åker vi på en liten tur till Arran med vår campervan, så nu blir det några lugna dagar med mycket återhämtning vilket känns helt rätt. Vi har dock siktet inställt på en ganska tuff vandring på lördag, men vädret ser lite sisådär ut så vi får se om vi väljer en annan rutt som inte går fullt lika högt upp i bergen. Oavsett tror jag att det är precis den här sortens (lång)helg jag behöver för att vara fit for fight igen nästa vecka! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka