TV-avgiften?

Mig veterligen så räcker det fint med att 1 (en) i hushållet betalar tv-licens oavsett hur många som ser på tv'n. Så nej, inte olagligt.

TV-licensen kostar 2400:- per år. Det nya systemet kommer kosta 2600:- om man är två vuxna (max).

Det var vad jag kommenterade.
 
Haha ja, men det är ju typ olagligt?
Vi har inget tv-abbonemang. Och har inte haft på flera år. Äger dock en mottagare, så ja, skulle behöva betala licens trots att TVn inte är inkopplad. Men har inte gjort det, då vi som sagt inte ser på tv. Eller lyssnar på någon av radiokanalerna.

Men ja, det har hänt att jag sett på SVT play någon enstaka gång då det varit hoppning.(men hade absolut klarat mig utan det också)

Hade vi haft tvkanaler och lyssnat på deras radiokanaler och sett på SVT, då hade jag inte protesterat. Men det känns påtvingat. Om jag väljer att lyssna på reklamradio och läsa Aftonbladet, ska jag ändå betala för sånt som jag inte använder?

Jag tycker att summan per år är för hög för det.

Men det är bestämt och inget att göra något åt, så vad jag tycker spelar ingen roll.
 
Jag har inga problem med att det läggs på skatten men jag tycker att det borde bli billigare nu när alla blir tvungna att betala samt så borde ju en hel del jobb (löner) försvinna eftersom de som kollade upp och ringde och frågade om man hade tv inte längre behövs?

Sedan tycker jag även att Public Service ska vara fakta, dokumentärer och reportage om samhället. Inte underhållningsprogram såsom Så ska det låta och liknande.
 
Jag har inga problem med att det läggs på skatten men jag tycker att det borde bli billigare nu när alla blir tvungna att betala samt så borde ju en hel del jobb (löner) försvinna eftersom de som kollade upp och ringde och frågade om man hade tv inte längre behövs?

Sedan tycker jag även att Public Service ska vara fakta, dokumentärer och reportage om samhället. Inte underhållningsprogram såsom Så ska det låta och liknande.
SVT har många bra dokumentärer och filmer så det är inte enbart lekprogram. Jag tycker det är bra att det läggs på skatten även om jag streamar och lyssnar mest på P4 för att höra trafikrapporterna.
 
Jag har inga problem med att det läggs på skatten men jag tycker att det borde bli billigare nu när alla blir tvungna att betala samt så borde ju en hel del jobb (löner) försvinna eftersom de som kollade upp och ringde och frågade om man hade tv inte längre behövs?

Sedan tycker jag även att Public Service ska vara fakta, dokumentärer och reportage om samhället. Inte underhållningsprogram såsom Så ska det låta och liknande.
Jag håller med dig där! Och eftersom många hushåll blir förlorare (2 vuxna), och alla, även om dom saknar tv, måste betala, så borde de få in betydligt mer pengar? Hade avgiften legat på typ 500/år skulle det kännas rimligare.

Och ja, ska alla vara tvungna att betala så tycker jag inte heller det ska vara underhållningsprogram, utan utbildande program, nyheter, dokumentärer och liknande.
 
Jag har inga problem med att det läggs på skatten men jag tycker att det borde bli billigare nu när alla blir tvungna att betala samt så borde ju en hel del jobb (löner) försvinna eftersom de som kollade upp och ringde och frågade om man hade tv inte längre behövs?

Sedan tycker jag även att Public Service ska vara fakta, dokumentärer och reportage om samhället. Inte underhållningsprogram såsom Så ska det låta och liknande.

Instämmer helt, sådant har jag verkligen inte lust att betala via min skatt.
 
Jag tycker det är bra. Har inte tv nu och betalar inte heller men kollar mycket på SVTplay och är positiv till att det läggs på inkomstskatten.

Däremot kanske det skulle vara en bredare skattesats än vad jag förstod att det kommer vara. Taket för maxbelopp blir väl drygt 13 000 kr, vilket innebär att den som tjänar 14 000 kr/månad kommet betala lika mycket som någon som tjänar 100 000 kr/månad. Har jag förstått det rätt? All annan skatt är ju procent av inkomst och så blir det ju inte riktigt med denna.
 

Liknande trådar

Småbarn Vår ursprungliga plan var/är att Ludvig ska börja på dagis i augusti nästa år, då han är 1 år o 9 månader. Nu har vi funderat lite på...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 484
Senast: Brandgul
·
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 595
Senast: Spunkgrodan
·
Lantbruksdjur Nu är jag igång igen med att utöka djurfarmsbeståndet ;) Jag har tänkt införskaffa ett par - tre frå alternativt getter för att...
Svar
19
· Visningar
7 344
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp