TV-serier favoriter

Någon som sett House of Cards? Sevärd eller överreklamerad?
Ja du, därom tvista de lärde... De flesta jag känner tycker om den, men den är helt klart speciell och tidvis väldigt frustrerande. Jag var väldigt förtjust i de första tre säsongerna, men efter det (som med så många andra tv-serier) tog de saken alldeles för långt och jag slutade titta halvvägs genom säsong 4.
 
Jag har för övrigt också försökt med The Wire men funnit att den inte riktigt engagerade på det sätt jag hade väntat mig. Planerar att göra ett nytt försök någon gång när jag har lite extra mycket tid över! Annars väntar jag mest på nya avsnitt av Billions och The Good Fight, och underhåller mig under tiden med The Fall samt Sharp Objects. Planerar även att ge Borgen, Bron samt Broadchurch (säsong 2+3, kom av mig efter den första) en ordentlig chans under höstens gång!
 
Någon som sett House of Cards? Sevärd eller överreklamerad?

Väntar med engagemang på:
The Expanse - säsong 3
Altered Carbon - säsong två
Killing Eve - säsong två

Betat av och gillar:
C.B. Strike - BBC
Happy Valley - BBC
Veep - amerikansk satir i Washington
GLOW - wrestling på 80-talet

Försökt mig på men inte riktigt pallat:
Dexter - för mycket blod och slafs
The Wire - lyckats inte engagera mig
Girls - vanligen tröttsamma 20+åringar i New York
Överreklamerad tyckte jag, som såg första säsongen. För snyggt, för uttänkt, för mycket Kevin Spacey.

Kan iofs bero på att jag på 80-talet (?) älskade den brittiska originalserien.
 
Jag har för övrigt också försökt med The Wire men funnit att den inte riktigt engagerade på det sätt jag hade väntat mig. Planerar att göra ett nytt försök någon gång när jag har lite extra mycket tid över! Annars väntar jag mest på nya avsnitt av Billions och The Good Fight, och underhåller mig under tiden med The Fall samt Sharp Objects. Planerar även att ge Borgen, Bron samt Broadchurch (säsong 2+3, kom av mig efter den första) en ordentlig chans under höstens gång!
The Wire är svår, pga att där inte finns definierade huvudpersoner, i stället är alla liksom lika viktiga. Men när jag väl fastnade så fastnade jag totalt och såg alla säsongerna.
 
The Good Fight tittar jag på just nu, helt okej. När jag sett klart säsong två tänker jag nog ge Sharp Objects en chans.

Det ska komma en ny thrillerserie av Stephen King-manus i dagarna, minns inte riktigt om det var HBO eller Netflix. Den ska jag definitivt se, tips om man gillar den sortens serier!

Andra säsongen av Ozark kommer ju också i slutet av sommaren, det ser jag fram emot. Tyckte första säsongen var riktigt bra.
 
The Good Fight tittar jag på just nu, helt okej. När jag sett klart säsong två tänker jag nog ge Sharp Objects en chans.

Det ska komma en ny thrillerserie av Stephen King-manus i dagarna, minns inte riktigt om det var HBO eller Netflix. Den ska jag definitivt se, tips om man gillar den sortens serier!

Andra säsongen av Ozark kommer ju också i slutet av sommaren, det ser jag fram emot. Tyckte första säsongen var riktigt bra.
Det är HBO om du menar Castle Rock.
 
Ingen som har nämnt The Fall? Jag tyckte att den var överraskande bra. Hade lätt valt den före Peaky Blinders som jag tyckte var aptråkig.

Jag tyckte The Fall började fantastiskt bra, och jag satt som hypnotiserad de första avsnitten. Hela första säsongen gillade jag. Under andra tyckte jag dock att den började tappa fart och att de drog ut lite onödigt mycket på det hela. Tredje säsongen krävdes det att jag blev däckad av en influensa för att jag skulle ta mig tid att orka se.
 
En serie som verkligen överraskade var Dark (Netflix)! Såg den ganska direkt när den kom ut och hade ingen koll alls på vad det var för något, men vi hade akut seriebrist och beskrivningen lät lite småspännande.
Hade inte ens förstått att det var en tysk serie så kändes lite ovant först när alla pratade tyska, men kom över det snabbt. :p
Riktigt mörk, obehaglig och spännande serie! Inget man kan slökolla på med halv uppmärksamhet dock, då det är väldigt många karaktärer som har olika relationer och släktband mellan sig, och många karaktärerna får man också följa i flera olika åldrar vilket ger ännu flera skådespelare att hålla rätt på. :laugh:

Men jag kan verkligen rekommendera den och ser fram emot den kommande säsong 2!
 
Jag har också precis betat av The Good Fight (bra!) och börjat kolla på The Crown (också bra!).

Det tråkiga är att de ofta drar det för långt i många serier, som i Suits, Blacklist och säkert fler jag inte minns.

Outlander är inte nämnt, jag tycker den är bra. Dessutom såg jag om SATC i början av sommaren och såg helt andra grejer från när jag ursprungligen såg serien.
 
Good girls! :love: (Netflix original) gillar det mesta med den faktiskt. Speciellt relationen mellan gangsterkungen och hemmamamman 👌
 
The Wire är svår, pga att där inte finns definierade huvudpersoner, i stället är alla liksom lika viktiga. Men när jag väl fastnade så fastnade jag totalt och såg alla säsongerna.
Aha, ja det är kanske det som är problemet! Nä, jag får ge det en chans till alltså! Det kan ju inte vara ren slump att den ligger i topp 10 på IMDbs lista över de bästa tv-serierna någonsin...
 
Seven Seconds (Netflix) såg jag häromveckan förresten, den tyckte jag mycket om! Det är en sådan där kort serie dock, med 8-10 avsnitt bara, men jag föredrar nästan sådana faktiskt.
 
Överreklamerad tyckte jag, som såg första säsongen. För snyggt, för uttänkt, för mycket Kevin Spacey.

Kan iofs bero på att jag på 80-talet (?) älskade den brittiska originalserien.
Nu pratar du grekiska. För mycket Kevin Spacey? Hur kan det bli för mycket Kevin Spacey? :confused:

Obegripligt. :D
 

Liknande trådar

Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
424
Senast: Sasse
·
Fritid Mitt nyårslöfte var att lyssna på (jag kan inte läsa längre) på 35 böcker i år. Jag har inte läst en enda än så länge. Däremot har jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 140
Senast: Enya
·
Fritid Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 287
Senast: EZMK
·
Äldre Jag tittar mycket på TV-serier på både Netflix och Viaplay. Nu kommer jag inte på nåt!! Hjälp mig!! Serier jag gillar är: The 100...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 690
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp