Bukefalos 28 år!

Tycker du om att läsa om sex/se sexscener i filmer?

Läser i princip bara fantasy och uppskattar välskrivna romanser och sexscener. Har inte jättemånga favoritböcker som helt saknar romantik/sex, men gillar inte heller när en bok blir till bara sexscener om den inte är skriven för att vara erotik i först hand. Tyckte t.ex att de första ... 7-8 böckerna i Laurell K. Hamiltons "Anita Blake" serie var ganska bra, sen blev det kapitelslånga sexscener.

Jag tror jag korrumperade mig själv totalt som 11-12 åring när jag lästen Grottbjörnens folk och Isfolket, sen dess är jag väldigt förtjust i sex i skrift.

TV/film beror mer på omständigheterna. Mindre kul att titta på om jag inte tittar själv eller enbart ihop med min man. Och föredrar ofta förförelsen framför det faktiskt sexet, det är den erotiska spänningen som är intressant.
Visst var de bra! inklusive hyggligt skrivna sexscener, sedan plötsligt började det bli mer sex än handling och mycket bläddrande, gav upp där :rofl:
 
Skulle nog inte sakna sex scener i böcker men jag har heller inget emot dem heller, ffa inte om de är bra skrivna. Däremot har jag lite svårare för sex i serier/film. Tror mycket ligger i att med böckerna har jag kontroll och kan enklare skippa scenen om den gör mig obekväm (eller dröja kvar :o) vilket är lite bökigare/inte möjligt beroende på film media.

Sen kan jag fortf skratta lite när jag tänker tebax på när jag var i yngre tonåren och mamma inte ville jag skulle läsa en viss bok pga "tant snusk", det är roligt för när jag väl fick min vilja igenom och läste den så fanns det bara en, ganska vagt beskriven, sexscen i hela boken.
Jag hade redan läst flertalet av hennes Casca (tror karaktären hette nåt sånt?) böcker där det förekom betydligt fler och detaljerade scener men det hade hon tydligen förträngt :rofl:. Vi skrattade än del åt det sen när jag tog upp det efter att ha läst klart. Minnet är bra men kort ibland, på gott och ont.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 931
Senast: Twihard
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 190
Senast: Karro-Lina
·
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 758
Senast: co-SMAD4
·
Kultur Jag läser mycket böcker (främst fantasy och romance), och har under flera år använt Goodreads för att spara vilka böcker jag vill läsa...
2
Svar
23
· Visningar
1 201
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp