Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Artline röstar på Habina
Det känns meningslöst att lägga en udda röst och jag vet inte vem jag skulle vilja lägga den på heller. Hemlig är jag tveksam till om hon är ond. Habinas teori mot hemlig förstår jag inte.

Dag 3
19.42 hemlig röstar på Habina
20.12 Habina röstar på hemlig
20.21 Lenis röstar på hemlig
20.40 Idahoe röstar på Artline
21.18 Mammas röstar på Habina
21.30 Araminta röstar på Habina
21.52 Mistimed röstar på Habina
21.59 cirkus röstar på Habina
22.00 Artline röstar på Habina

Habina 6
hemlig/LenaH 2
Artline 1

Uppdatering

Vännerna verkade för tillfället ha fått lite respit från Tambelons trupper, så de tog risken att samlas runt en lägereld i skogen för att planera ett räddningsförsök.

Ingen lynchas idag

mlplaumlgereld_zpsjwyyoh6u.png

NattDL 08.30

Ok, då var vi fel ute där. Får kolla upp och omvärdera imorgon (hoppas jag hinner, jobbar och sedan middag på kvällen :crazy:), men nu ska jag sova.

Borgmästaren har stoppat lynchen. Antingen är det Habina själv (skulle inte förvåna mig med avseende på hur skum hon var) eller så har borgmästaren fått en sia och siat habina som god och stoppade därför denna avgörande lynch. Det vi kan komma fram till är att Habina är god och leken fortsätter ;)

Ok, inte vad jag/hemlig trodde men ett resultat som går att jobba vidare med.

Borgmästaren har stoppat lynchen. Antingen är det Habina själv (skulle inte förvåna mig med avseende på hur skum hon var) eller så har borgmästaren fått en sia och siat habina som god och stoppade därför denna avgörande lynch. Det vi kan komma fram till är att Habina är god och leken fortsätter ;)

Kan man välja att stoppa lynchen med förbehåll att man själv är på väg att ryka? @Gabby_Ossi ?

För @Habina skrev ju att hon loggade ut tidigare.

Varför skulle Habina spela skumt som BM?

BM kan ju stoppa även om de inte siat någon. Man kan ju gå på känsla där faktiskt om det ser ut att bli drev och det inte känns bra.

Varför skulle Habina spela skumt som BM?

För att hon insåg allvaret i att en god riskerade att åka och då var leken så gott som slut. Hon visste att om hon drog på sig misstankar och stoppade lynchen så var det ett bra mycket bättre alternativ än att en god åkte.

För att hon insåg allvaret i att en god riskerade att åka och då var leken så gott som slut. Hon visste att om hon drog på sig misstankar och stoppade lynchen så var det ett bra mycket bättre alternativ än att en god åkte.

aha.. så långt hade jag aldrig tänkt. Jag är i vanlig ordning en aning för naiv för det här :o

aha.. så långt hade jag aldrig tänkt. Jag är i vanlig ordning en aning för naiv för det här :o

Det hände i en lek för något år sen att en spelare (Dentaku) var sjukt skum alla röstade på henne och lynchen stoppades. Jättesmart drag i den leken. Ängeln kunde skydda rätt den natten. Frågan är bara om det finns något beskydd utdelat till denna natt :arghh:

Här kommer jag in igen efter ett långt stöttande samtal till vän med kärlekstrassel, och möts av först ett jättedrev mot Habina, som jag tyckt var snarare åt goda hållet, och sedan att lynchen stoppats :eek: Okej att Habina lade en märklig röst, men jag hade tidigare själv funderingar över hemlig så jag tänkte nog inte så mycket på den som jag tydligen borde ha gjort :o

Frågan är då vad det säger om folks roller? Jag vill nog ännu säkrare hålla Habina åt det goda hållet nu. Sannolikt är ju att en sia har hunnit användas, kanske på Habina?
Frågan är om brevbäraren hade ett skydd kvar och delade ut det idag, eller om nån som tidigare fått det har kvar det? Annars kan det ju bli träligt framöver.

Jag vet inte hur mycket resten av lynchen kan säga, jag tycker alltid drev gör det så svårt att utläsa något från lynchen :cautious:
Får kolla mer på det imorgon FM om jag finns kvar.
Vidare får jag avisera att jag i så fall kommer behöva rösta tidigt, har styrelsemöte från 17 och brukar komma hem efter 22.

Det hände i en lek för något år sen att en spelare (Dentaku) var sjukt skum alla röstade på henne och lynchen stoppades. Jättesmart drag i den leken. Ängeln kunde skydda rätt den natten. Frågan är bara om det finns något beskydd utdelat till denna natt :arghh:

Det är verkligen sjukt smart. Jag hade inte kommit på det själv men hatten av! :)

Om jag överlever vill jag flagga för ev sämre aktivitet (ja jag kan va sämre än jag redan är :p) imorn och definitivt på tisdag då flyttlasset går tisdag morgon tvärs över landet :) Men är jag i fas med flyttningen ska jag kunna åstadkomma en del imorrn kväll!

Sannolikt är ju att en sia har hunnit användas, kanske på Habina?
Jag håller nog för troligt att @Habina själv stoppat lynchen.
Frågan är dock om ulvarna vågar sig på att käka Habina i natt eller om de nojar över skyddet som förhoppningsvis finns kvar? Om det är utdelat vill säga.
Jag har ff svårt att hålla koll på hur många dagar/hur många paket som cirkulerar.

Jag håller nog för troligt att @Habina själv stoppat lynchen.
Frågan är dock om ulvarna vågar sig på att käka Habina i natt eller om de nojar över skyddet som förhoppningsvis finns kvar? Om det är utdelat vill säga.
Jag har ff svårt att hålla koll på hur många dagar/hur många paket som cirkulerar.
Hm ja det är ju en möjlighet, liksom den att hon blivit siad god av BM.

Idag var dag3, då delades 3e paketet ut och man fick använda dom direkt eller spara om jag förstått rätt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 356
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 922
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 794
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 281
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?