Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 1
16.35 Niyama röstar på Snurrfian
17.19 cirkus röstar på Habina
18.32 Hedinn röstar på cirkus
19:42 quarter4ever röstar på Artline
19:58 Lenis röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Mammas
20:43 Araminta röstar på quarter4ever
20:58 Artline röstar på Araminta
21:01 Snurrfian röstar på Niyama
21:12 Habina röstar på artline
21:13 Mistimed röstar på Niyama
21:23 Idahoe röstar på Niyama

Dag 2
20.49 hemlig röstar på Habina
21.35 Hedinn röstar på Idahoe
21.38 Habina röstar på snurrfian
21.39 Snurrfian röstar på Mammas
21.48 Idahoe röstar på hemlig
21.50 Mammas röstar på cirkus
21.57 Mistimed röstar på Hemlig
21.57 Araminta röstar på Snurrfian
21.59 cirkus röstar på Mammas
21.59 Artline röstar på Idahoe

Dag 3

19.42 hemlig röstar på Habina
20.12 Habina röstar på hemlig
20.21 Lenis röstar på hemlig
20.40 Idahoe röstar på Artline
21.18 Mammas röstar på Habina
21.30 Araminta röstar på Habina
21.52 Mistimed röstar på Habina
21.59 cirkus röstar på Habina
22.00 Artline röstar på Habina

Jag tar mig friheten att grönmarkera @Habina faktiskt så kanske det går att utläsa ännu mera.

Hm ja det är ju en möjlighet, liksom den att hon blivit siad god av BM.

Idag var dag3, då delades 3e paketet ut och man fick använda dom direkt eller spara om jag förstått rätt :)
Men om hon blivit siad god av någon, borde inte denne någon i första hand försökt försvara henne istf att slösa bort lynchstoppet? Visst, om ingen lyssnade så hade det ju varit nödvändigt men jag såg inte att någon aktivt ifrågasatte misstankarna mot Habina?

Hm. Läste om brevbärarens rollförklaring och jag vet inte om jag vill vara fullt så snabb med att helt godförklara Habina

Brevbärare (Dag DL) Får dela ut ett brev per dag till en annan spelare som sedan själv får välja när denne vill använda detta. Han har en sia, ett beskydd, en extra röst och en förhäxning som han får dela ut i valfri ordning. Skulle paketen ta slut får en ny av varje sort och kan använda dessa i valfri ordning igen.

Tolkar jag detta rätt så är det inte brevbäraren själv som skyddar, utan det är mottagaren av brevbärarens paket som i sin tur kan gå in med skydd till en tredje part. Möjligheten finns alltså att brevbäraren av misstag (troligen tidigare i leken) skickat sitt paket till en ulv och att denne nu väljer att skydda en kollega mot lynch.

@Gabby_Ossi Får man fråga om detta är riktigt tolkat eller om jag är ute och cykar? Känns viktigt att veta för lekens fortsättning.

Hm. Läste om brevbärarens rollförklaring och jag vet inte om jag vill vara fullt så snabb med att helt godförklara Habina

Tolkar jag detta rätt så är det inte brevbäraren själv som skyddar, utan det är mottagaren av brevbärarens paket som i sin tur kan gå in med skydd till en tredje part. Möjligheten finns alltså att brevbäraren av misstag (troligen tidigare i leken) skickat sitt paket till en ulv och att denne nu väljer att skydda en kollega mot lynch.

@Gabby_Ossi Får man fråga om detta är riktigt tolkat eller om jag är ute och cykar? Känns viktigt att veta för lekens fortsättning.
Ett skydd är mot käk, inte mot lynch. :)

Uppdatering

Inatt har Greger utsatts för ett kuppförsök! Just nu pågår förhör i Tambelon för att hitta den skyldige upprorsmakaren, så ingen har tid att ge sig ut och fånga ponnys...

Ulvarna har försökt äta sin ledare som nu får bestämma vem av ulvarna som åker i hans ställe. Ny uppdatering kommer så fort som möjligt.

mlpgreger_zpsf35r27ol.png

Jaha... Jag ser att mina tankar kring hemlig/LenaH fick folk att tycka att jag var skum. Eftersom jag misstänker att jag blir käkad pga att lynchen stoppades, så ska jag försöka plita ned några korta tankar.

LenaH tycker jag fortfarande är skum, men jag hoppas på lite nya tankar från henne för att kanske få bättre grepp om henne.

Mammas tycker jag högg väldigt snabbt på min röstningsteori, jag fick känslan av en ulv som hittade något att sprida misstankar kring.

Vidare reagerade jag på att Mistimed inte tog min kommentar med hjärtan för den OT-kommentar det faktiskt var, utan istället såg det som misstänkt. Jag ska sluta berömma andra spelare alltså. ;) Hur som så funderar jag på om hon kan vara luden och även hon såg sin chans att få ut en god.

Nu måste jag jobba vidare, får se om jag hinner in med fler tankar innan nattdl.

Haha, bra gjort ulvar. ;) Även om jag hade räknat med att jag skulle vara färdiglekt idag... Jaja, fortsätter att ha halvkass närvaro.

Men det är inte brevbäraren som såg till att Habina inte blev lynchad - det är borgmästaren

När jag läste igenom leken nyvaken inatt (Efter jag hade drömt att jag googlade bilder till en djurparkslek uppdatering) så tyckte jag det kändes som att några försökte fiska efter att veta hur det låg till med beskyddet, om det var riskfritt att käka Habina.

Frågan är bara om det finns något beskydd utdelat till denna natt :arghh:

Frågan är om brevbäraren hade ett skydd kvar och delade ut det idag, eller om nån som tidigare fått det har kvar det? Annars kan det ju bli träligt framöver.

Jag håller nog för troligt att @Habina själv stoppat lynchen.
Frågan är dock om ulvarna vågar sig på att käka Habina i natt eller om de nojar över skyddet som förhoppningsvis finns kvar? Om det är utdelat vill säga.
.

Nu vet vi att iallafall Idahoe var ond. Att både Cirkus och Lena också är onda känns osannolikt (iallafall inte i lyan). Jag tror iallafall en av dem skrev så för att förvirra ulvarna.

Sedan så är frågan om ulvarna trodde att jag var ledarvarg i första DL och Idahoe faktiskt försökte rädda mig (eller om det var en slump).

Det gör min Araminta teori ifrån dag ett intressant igen. Även om jag är tillräckligt lättlurad för att tro att hon inte läst mitt tatueringsinlägg innan hon skrev sitt (som hon sagt). Men hon kan ju luras också.

Lite snabbt såhär på lunch så vill jag titta närmare på det jag sprang på igår kväll, det här att Idahoe och @Mistimed varit så synkade i sina röster. Just för att ulvar inte borde göra så gör att jag funderar på om de gjort det.

Det får dock bli ikväll.

Lite snabbt såhär på lunch så vill jag titta närmare på det jag sprang på igår kväll, det här att Idahoe och @Mistimed varit så synkade i sina röster. Just för att ulvar inte borde göra så gör att jag funderar på om de gjort det.

Det får dock bli ikväll.

Jag har lite svårt att försvara mig mot att jag och Idahoe röstade på samma person i 2 lyncher, jag har försökt rösta på den jag tyckt varit skummast hela tiden, men är det något du vill att jag ska förtydliga? (I och med taggen? :p )

Jag har lite svårt att försvara mig mot att jag och Idahoe röstade på samma person i 2 lyncher, jag har försökt rösta på den jag tyckt varit skummast hela tiden, men är det något du vill att jag ska förtydliga? (I och med taggen? :p )
Nej, det var mer note to self att jag ska gräva lite där.
Taggen var mest för att jag taggar levande spelare när jag skriver om dem. :)

Jag har börjat läsa igenom leken igen och fastnat på cirkus. Hon har flest inlägg i leken, men jag upplever att det är väldigt lite substans. Det mesta är ju diskussionen med mammas, som inte på något vis förde leken framåt.

Samlade ihop hennes tre röstinlägg så här långt:

Mina gäster kommer om en timme - jag har inte ens börjat med matlagningen. Har bara hunnit med städning och av-julning.

Inte mkt som hänt

Idahoe har gjort en räkning och sammanställning som ser rimlig ut

Snurrfian har kastat ur sig en synpunkt om Niyama är ulv för att hon valde svart, vilket sen genererade en röst från Niyama på Snurrfian med motiveringen att ulvar inte alls är särskilt mörka i komb med hur Snurrs profilbild ser ut.

Araminta förväntade sig en tagg - när leken startade, man får ju ett PM med sin roll. Dessutom så har hon aldrig gillat ponnys, detta reagerar Habina på och säger att Araminta bergis är ulv.

cirkus måste rösta nu och röstar på Habina för att hon är så snabb att hugga på Araminta för att hon inte är ponnynörd.

Jag förstår hennes röst på mig i dl1, det gäller att hitta något som sticker ut och den känns som en typisk förstadagsröst.

Jag känner att jag måste få iväg en röst jag med.

cirkus röstar på Mammas

då jag tycker dte är märkligt att hon har fastnat så hårt i en liten sketen detalj som i allafall jag inte ens har skrivit. HOn har ju själv resonerat runt den där räddningen.

Desutom anklagar hon mig för att inte läsa inlägg och det känns inte ok. Jag tror hon har onda avsikter här

Likadant här, efter att ha diskuterat med mammas en hel dag är det lätt att rösten hamnar där. Något skaver i deras diskussion, men jag kan inte sätta fingret på vad.

Ahh, ja men varför var då Mistimed och Idahoe synkade - har det någon betydelse?

Jag tycker snarast att Habinas teori idag är det som är skummast - om jag väljer att lita på att du är god ( ) så tänker jag rätt likt dig att Habina försöker visa att hon är ledarvarg (snarare än sitta i lyan) just genom att referera till ledarvargen som hon gör i sitt röstinlägg. Det jag absolut inte gillar är att det är lite drevaktigt mot Habina, samtidigt så kanske ulvarna fattat och försökt något annat?

cirkus röstar på Habina

för jag hittar inget som är skummare (möjligen hemlig/lenaH, men gaahhhh, hon borde i så fall följt upp och försökt misskreditera mig och Mammas med om hon vore ond - kan jag tro)

Sedan följer hon drevet mot mig, samtidigt som hon låter lite sådär lagom tveksam, för att gardera sig. Det tror jag är för att hon själv sitter i lyan. Dvs hon vet att jag inte är där. Jag kan lika gärna rösta nu på den jag tycker är mest skum.

Habina röstar på cirkus

Dag 1
16.35 Niyama röstar på Snurrfian
17.19 cirkus röstar på Habina
18.32 Hedinn röstar på cirkus
19:42 quarter4ever röstar på Artline
19:58 Lenis röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Mammas
20:43 Araminta röstar på quarter4ever
20:58 Artline röstar på Araminta
21:01 Snurrfian röstar på Niyama
21:12 Habina röstar på artline
21:13 Mistimed röstar på Niyama
21:23 Idahoe röstar på Niyama

Dag 2
20.49 hemlig röstar på Habina
21.35 Hedinn röstar på Idahoe
21.38 Habina röstar på snurrfian
21.39 Snurrfian röstar på Mammas
21.48 Idahoe röstar på hemlig
21.50 Mammas röstar på cirkus
21.57 Mistimed röstar på Hemlig
21.57 Araminta röstar på Snurrfian
21.59 cirkus röstar på Mammas
21.59 Artline röstar på Idahoe

Dag 3

19.42 hemlig röstar på Habina
20.12 Habina röstar på hemlig
20.21 Lenis röstar på hemlig
20.40 Idahoe röstar på Artline
21.18 Mammas röstar på Habina
21.30 Araminta röstar på Habina
21.52 Mistimed röstar på Habina
21.59 cirkus röstar på Habina
22.00 Artline röstar på Habina

Även jag tar mig friheten att färglägga Habina som god. :p
Jag är också böjd att lägga Artline åt det godare hållet, jag har svårt att se varför Art skulle lägga upp en ulvkollega till lottning i DL2 om de satt i lyan ihop eller om Art var ledarvarg (visst, kanske alibi om de räknade med att BM röstat på ett annat håll, men med förhäxning i möjlig cirkulation känns det väl riskabelt).
Jag vet inte vart jag har hemlig/LenaH. Fortsatt högt på min lista dock baserat på hemligs spel, men det blir väldigt förvirrande när en ny spelare tas in. Jag hade nog också tittat på rösterna, och jag inser ju att det ser illa ut när jag och Idahoe har röstat lika vid två tillfällen, men det känns lite väl enkelt så här långt in i leken och jag hoppas hon gräver mer än så. Noterar en röst på Mammas och sen på Habina två gånger.
Cirkus vet jag inte om hon stått ut så mycket i mina ögon utöver diskussionen med Mammas, där jag upplevde att hon var mer den som drog upp det igen och igen men skrev att det var Mammas som gjorde det. Osäker på om en ond Cirkus gett sig in i en sån diskussion? Men jag noterar att även Cirkus har 2 röster på Habina och en på Mammas (inte samma DLs som hemlig/LenaH dock).
Mammas har inte heller gjort något jag egentligen reagerat på, men så var det förra leken med och det behöver ju inte betyda skvatt. :cautious: Har en röst på Cirkus och en på Habina (missat en röst).
Araminta är också en av dem som står högt på min lista, baserat på mina tidigare teorier ( #352), hon spelar mycket underligt. Röstat Q, Snurr, Habina. Kan vara en ond som sprider ut sina röster på olika goda för att inte återfinnas i ett mönster, eller en god som helt enkelt haft fel såhär långt.
Lenis har gått under min radar helt, jag reagerade lite på att hon i #337 kallar Aramintas kommentar för en "onödigt otrevlig gliring", men det är för att jag själv inte alls uppfattade det som en otrevlig gliring? ( #315 jag uppfattade det mest som en skämtsam kommentar till Habina). Hon har långa inlägg, och har röstat på Hedinn och Hemlig, missat en röst.

Edit: ordnade typo och lade till ett komma och ett "och".

Senast ändrad:
Jag har börjat läsa igenom leken igen och fastnat på cirkus. Hon har flest inlägg i leken, men jag upplever att det är väldigt lite substans. Det mesta är ju diskussionen med mammas, som inte på något vis förde leken framåt.

Samlade ihop hennes tre röstinlägg så här långt:

Jag förstår hennes röst på mig i dl1, det gäller att hitta något som sticker ut och den känns som en typisk förstadagsröst.

Likadant här, efter att ha diskuterat med mammas en hel dag är det lätt att rösten hamnar där. Något skaver i deras diskussion, men jag kan inte sätta fingret på vad.

Sedan följer hon drevet mot mig, samtidigt som hon låter lite sådär lagom tveksam, för att gardera sig. Det tror jag är för att hon själv sitter i lyan. Dvs hon vet att jag inte är där. Jag kan lika gärna rösta nu på den jag tycker är mest skum.

Habina röstar på cirkus

Intressant! Speciellt att hon som du säger var "lite lagom tveksam" för att gardera sig.
Det får mig att tro att jag nog hade fel om att en ond Cirkus kanske inte hade gett sig in i sån diskussion med Mammas ändå. Hon var ändå rätt på om att det var Mammas som drog upp samma sak hela tiden, men tittar man på min sammanställning #301 (eller går igenom allt själv igen om man vill vara säker på att jag inte missat nåt) var det snarare Cirkus som tog upp det igen efter ett ypperligt tillfälle att släppa ämnet efter #224.
Och jag tror Habina är något på spåren, så:

Mistimed röstar på Cirkus

Jag är helt slut efter en intensiv dag på jobbet, vet inte om jag kommer orka gå igenom den mer eller om jag får köra från minnet.

Även jag tar mig friheten att färglägga Habina som god. :p
Jag är också böjd att lägga Artline åt det godare hållet, jag har svårt att se varför Art skulle lägga upp en ulvkollega till lottning i DL2 om de satt i lyan ihop eller om Art var ledarvarg (visst, kanske alibi om de räknade med att BM röstat på ett annat håll, men med förhäxning i möjlig cirkulation känns det väl riskabelt).
Jag vet inte vart jag har hemlig/LenaH. Fortsatt högt på min lista dock baserat på hemligs spel, men det blir väldigt förvirrande när en ny spelare tas in. Jag hade nog också tittat på rösterna, och jag inser ju att det ser illa ut när jag och Idahoe har röstat lika vid två tillfällen, men det känns lite väl enkelt så här långt in i leken och jag hoppas hon gräver mer än så. Noterar en röst på Mammas och sen på Habina två gånger.

Jag tycker att det är intressant att mistimed diskuterar att Art ska vara god iom la upp Ida för lottning i DL två, men inte diskuterar det faktum att Ida röstade på hemlig/LenaH i samma lynch, där hon betett sig rätt skumt redan? Varför riskera att lägga en sådan röst på en kollega?

Araminta är också en av dem som står högt på min lista, baserat på mina tidigare teorier ( #352), hon spelar mycket underligt. Röstat Q, Snurr, Habina. Kan vara en ond som sprider ut sina röster på olika goda för att inte återfinnas i ett mönster, eller en god som helt enkelt haft fel såhär långt.

Hur menar du mycket underligt? Är det enligt dina teorier i inlägg #352, eller något annat? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 256
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 900
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 781
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 248
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hårtråd
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur