Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag läser röstlistorna igen så avfärdar jag helt @Mammas i lyan. Cirkus skulle inte lagt upp henne för lottning om hon var ulv.
@Habina står ff överst på godlistan och följs då av Mammas.
@Araminta kan inte resonerat så tokigt som hon gjorde igår om hon suttit i lyan och hon ligger därför trea på godlistan.
Jag vet att jag sa att jag ska granska @Lenis inlägg idag och jag ska försöka hinna det men jag prioriterar nog att rösta först för jag tycker ff att @Mistimed s synkning med Idahoe är det enda jag har som är knasigt i sammanhanget än så länge. Just för att ulvar inte borde göra så.
Därför:
LenaH röstar på Mistimed enligt ovan.
Just för att ulvar inte "ska" göra så, samla rösterna i tidiga DL.Satte mig precis vid datorn för att hetsläsa innan way för sen middag så ni får ursäkta om jag är lite trög i mina frågor/tankar! Du röstar alltså på Mistsmed för att hon gjort något ulvar inte brukar göra, enligt dig själv?
Synka röster håller jag med om att det hyfsat sällan görs utom i avgörande läge för onda, jag vet inte hur mkt MM lekt innan men Idahoe är ju van så att det är nybörjargrej avfärdar jag ändå i det här läget (själv gjorde jag alla rookiemisstag man kan göra första gångerna i lya och blev lynchad innan jag hann säga smask så jag vet hur lätt det kan va att gå i såna klassiska fällor.. men som sagt nu är ju inte de båda aktuella i teorin gröna, iaf inte båda). Men att gå så långt som att rösta på nån för att den gör nåt INTE ulvigt..? Jag har nog inte uppfattat MM som så beräknande i sitt spel at jag tänkt så långt.
Just för att ulvar inte "ska" göra så, samla rösterna i tidiga DL.
Jag har själv suttit i en lya där vi alla 4 röstade på samma (goda) spelare DL1 just för att man inte "ska".
Jag tycker också att det Mammas noterade, att @Mistimed kommenterade (efter Idas död) att Artline då borde vara god iom rösten på Ida men kommenterar inte rösten på hemlig?
Att lyan inte greppat cirkus' roll är ju rätt uppenbart men just därför kan jag inte se att cirkus skulle vilja lägga upp en lyamedlem för lynch?LenaH - funderar över rösten från Ida i lynch två, och det känns inte helt troligt att Ida skulle ha lagt en röst på en ulvkollega i hemlig, när det var så kort tid kvar och många kvar att rösta. Hemlig fick också en röst till och låg uppe lika med de som åkte, så hon är inte prio ett för mig att misstänka nu. Det kan ju vara alibi men jag känner lite, varför? Iof kanske hemlig hade aviserat att hon skulle hoppa av och de tänkte alibi? Det som skaver lite är också godförklaringen av mig. Alltså, lyan ÅT cirkus. Hon hade alltså inte bara undgått att notifiera dem om vem hon är, hon hade fått dem att tänka "cirkus är nog inte ledarvargen iaf". Vilket sätt vore bättre än att lägga upp en ulv för lynch? Nu vet jag ju att jag är god, men att LenaH väljer att säga att hon helt avfärdar mig som ond gör mig lite, vet inte vart jag har henne. Å andra sidan så är det ingen konstig miss att göra. Vet inte vart jag har LenaH, hon känns ändå god.
Att jag godförklarar @Habina är ju inte just bara att hon la upp cirkus för lynch utan för hur hon gjorde det och pga cirkus rätt specifika roll.Ja, men det jag inte förstod var att du tex (om jag minns rätt) ville godförklara Habina för att hon la upp en ond till lynch. Och just Habina gjorde ju det (om jag inte blandar ihop med Hedinn igen) i en lek rätt nyligen och det är ju också en sak som ulvar inte "ska" göra?
Jag har i regel svårt att hänga med när nån får en röst för att den gör nåt ulvar inte borde göra, för det blir lite knas i mitt huvud för vad ska jag då göra när folk gör nåt ulvigt, tänka tvärtom då med?
Fast nu är jag sjukt trött i huvudet o stressad o min plan var att följa Habina om jag inte hann hitta nåt lurt själv, iom att Habina verkar så god som man bara kan vara liksom.
Annars har jag haft en del tankar om hemlig tidigare i leken som jag inte hinner länka till, och jag tycker att argumenten som Lena har mot MM är lite tunna, jag har för mig hon skrivit mycket annat man kan tänka över men just att hon & ida följts åt sån enda tes, känns lite tunt.
Jag hoppas verkligen jag inte är ute o cyklar i detta, men pga extrem tidsbrist kör jag på att följa Habina oavsett att de andra röstat samma:
Lenis röstar på Mistimed
Och är hon god nu blir jag frustrerad.
Araminta - borde vara god med sin uppenbara förvirring? Flera saker hon gjort där lyan borde ha "räddat" henne från den. Kan vara högt spel, men det känns inte så för mig just nu.
Det ger mig två personer kvar:
Vad borde lyan ha räddat henne från? Hade jag varit i lya kunde kanske nån ha påtalat att jag postat ett halvt inlägg utan röst, DÄR hade det varit trevligt med polare men här får man harva på o göra bort sig på egen hand
(Om jag överlever natten- Habina verkar ju odödlig- utlovar jag betydligt bättre aktivitet imorrn, efter 40 mils flytt och ha packat upp hela kvällen var prestationen för dagen urusel o jag ber övriga om ursäkt)
Att lyan inte greppat cirkus' roll är ju rätt uppenbart men just därför kan jag inte se att cirkus skulle vilja lägga upp en lyamedlem för lynch?
Klart att du kan vara ulv men du ser inte ut som en.
Att jag godförklarar @Habina är ju inte just bara att hon la upp cirkus för lynch utan för hur hon gjorde det och pga cirkus rätt specifika roll.
Hon var mem bevisat god och säkrast för goda lyan att skicka rätt info till.
Det sitter inga dunungar i goda lyan så de visste hur de skulle få fram infon.
Det tillsammans med vad jag skrev igårkväll med att gå i clinch med dig på det sättet gör att du inte ser ut att ha polisonger.Min tanke är ju att cirkus kan ha gjort något som är helt emot vad en ledarvarg borde göra (likvärdigt med att lägga upp ulv till lynch) och därför blev käkad. Så jag menar att jag inte skulle våga godförklara någon på de grunderna, och det gör att jag funderar över dig.
Det tillsammans med vad jag skrev igårkväll med att gå i clinch med dig på det sättet gör att du inte ser ut att ha polisonger.
Men sure, jag kan rösta på dig imorgon men jag lägger hellre rösten på någon jag tror är hårigare.![]()
Ja, jag ser en skillnad i när det bara är ett spel för gallerierna (som det är i tidiga DL) och en såhär tydlig händelse som det var igår.Jag ifrågasätter inte alls att du godförklarar habina i denna lek (sällan har väl nån varit så godförklarad liksom), då var jag otydlig. Utan det var att argumentet jag inte fattade på just din teori var att man som ulv inte gör si o så o lägger upp nån för lynch (I den leken jag åsyftade var habina bevisligen ond och röstade på en kollega i oväntat läge för att va kollega sas) och då är man god, men att om man som annan spelare (MM nu då) gör nåt ulvar inte brukar göra då är man ond. Jag hängde inte med i logiken bara. Är det misstänkt att göra saker som onda inte skulle göra (båda har ju gjort det) eller är det bra?
Eller är jag bara sjukt trött i huvudet o inte hänger med, fullt möjligt, jag borde lägga mig på soffan och kolla på nån dålig film med max fyra ord långa repliker![]()