Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår höll jag Cirkus och Mu som mest misstänkta, Mu var uppenbarligen inte ond. Cirkus reagerade jag mest på att det kändes som ett tvärt kast att först förstå Mumorsans resonemang och sen rösta på henne. Hon har förklarat det idag och det känns inte jättekonstigt.

Habinas resonemang om att C och GA skulle vara onda för att de röstat på goda köper jag inte alls.

Resten har jag liksom ingen uppfattning om alls :nailbiting:

Myrten/Paddington - tyckte Myrten kändes god/neutral. Typ som Myrten brukar dvs det säger ingenting om hennes roll. Paddan har hittills inte gjort något som jag reagerat på heller.

glömmerallt - vi verkar resonera lite olika men tycker inte att hon gjort något direkt skumt. Ska kika igen på hennes motivering mot Hedinn.

Mark - är ju omöjligt att ha någon uppfattning om.

Cirkus - har nämnt ovan.

Breaktown - har inte direkt reagerat på nåt.

Artline/Habina - Habina är nämnd ovan.
 
Usch jag känner att jag inte alls har haft så mycket tid till spelet som jag skulle ha velat. Och nu är vi bortbjudna på middag så tiden till spelande är ju minst sagt begränsad.

Breaktown röstar på Habina

Pga det mycket märkliga resonemanget om vilka som borde vara ulvar pga att de röstat på goda.
 
Jag vet inte riktigt om jag delar din uppfattning, jag uppfattar inte Cirkus som skum (vilket kanske jag borde reagera på). Att basera misstanken bara utifrån att hon la första rösten på Mu igår som sedan lynchades gör att jag tycker du resonerar lite som Habina - någon som röstade på en god igår måste vara ond. Det vi inte får glömma är att det var bara hälften av alla som röstade igår och av de så la Cirkus sin röst allra först, flera timmar innan DL så hon hade ingen aning om åt vilket håll röstningen skulle gå.

Fast jag har inte skrivit att cirkus är skum utan som jag skrev så tycker jag inte hon har gjort misstänkt innan den rösten. Men ja jag tycker den rösten är misstänkt men inte för att hon röstade på en god det gjorde jag också såväl som många andra utan att den kom på just mumorsan nu när vi vet att mumorsan var just ängel. I övrigt tycker jag som sagt inte hon gort något märkligt, därför är som jag nämde tveksaam till att rösta på henne.
 
Nu läste jag GA:s inlägg om Hedinn igen. Jag fattar knappt vad det står :arghh: jag tror att jag och GA tolkat Hedinn lite olika, men jag tror att jag fattar vad GA menar.

Jag är verkligen helt slut, trodde jag skulle ha mycket tid för leken idag men så blev det inte.
 
Fast jag har inte skrivit att cirkus är skum utan som jag skrev så tycker jag inte hon har gjort misstänkt innan den rösten. Men ja jag tycker den rösten är misstänkt men inte för att hon röstade på en god det gjorde jag också såväl som många andra utan att den kom på just mumorsan nu när vi vet att mumorsan var just ängel. I övrigt tycker jag som sagt inte hon gort något märkligt, därför är som jag nämde tveksaam till att rösta på henne.

Jag förstår inte varför det var misstänkt bara för att Mu var ängel?

Jag tyckte ju rösten var konstig men det var för att den kändes oväntat, eftersom hon skrivit att hon förstod Mus resonemang.
 
Tanken att av de som röstade igår så *borde* någon rimligtvis vara ond känns rätt så rimlig. Det lämnar ju mig och GA. Jag tycker att GA inte gjort nånting som sticker mig i ögonen och då återstår tanken att ingen ond röstade igår, tänk om ulvarna är så jävliga att de helt enkelt låter de goda ha i hjäl varann och sen sitter de i lyan och gottar sig?

@Niyama, jag förklarade i inlägg #201 hur jag tänkte när jag dels förstod resonemanget (lite som att jag hör vad du säger - men inte håller med) och sen hur jag efter MM's bemötanden faktiskt uppfattade Mu som lite skum och MM som mer åt det goda hållet. Nu i efterhand vet vi ju att jag hade fel om Mu och rätt om MM.
 
@Niyama, jag förklarade i inlägg #201 hur jag tänkte när jag dels förstod resonemanget (lite som att jag hör vad du säger - men inte håller med) och sen hur jag efter MM's bemötanden faktiskt uppfattade Mu som lite skum och MM som mer åt det goda hållet. Nu i efterhand vet vi ju att jag hade fel om Mu och rätt om MM.

Jo det var ju det jag läste, var jag så otydlig? :arghh:
 
Blir lite nojig att Mark är ulv eftersom så många känns så neutrala. Men även om han är det så måste det ju finnas fler ulvar och eftersom jag inte förstår Habinas resonemang alls och trots att hon blev ifrågasatt och kom in och skrev igen så svarade hon egentligen ingenting mer än det hon redan skrivit: att Cirkus och GA röstat på goda men lägger här till att det kan ju vara goda som röstat på goda :confused:

Niyama röstar på Habina
 
Jag tycker att det bara finns en som stuckit ut idag och det är Habinas märkliga resonemang om vilka som borde vara onda pga de röstat på goda. Så enkelt är det aldrig, det såg vi ju igår när två av de goda som åkte faktiskt hade röstat på goda.

cirkus röstar på Habina
 
Precis som flera andra skriver så tycker jag att Habina är den som står ut mest, jag förstår inte hur man kan resonera så här om man verkligen försöker hitta onda:
Jag lade min röst på cirkus ikväll, men kunde lika gärna lagt på glömmerallt. Jag tänkte skriva "de kan förstås vara goda som röstat på goda", men tänkte att det var en så självklar sak att den inte behövde skrivas ut. ;-)

Paddington röstar på Habina
 
Oj nu kom det många röster på habina, sådant strömmröstande gör mig alltid nojig, känns som om rösterna trillar in lite väl lätt.

Ska läsa igenom lite igen innan jag röstar, känns skitsvårt jag är osäker på alla.
 
En fundering som bara dök upp är varför valde ulvarna att käka MM? Oftast brukar man väl försöka behålla aktiva spelare, speciellt sådana som brukar dra till sig blickarna vilket MM brukar göra och även så i denna lek.


Jag har funderat lite kring det där då jag också tyckte det var lite konstigt, men det känns som att det finns lite för många möjligheter för att man ska kunna dra vettiga slutsatser.
 
Äsch, ser ut som jag ryker ikväll. :-(

Jag röstade på Cirkus då det kändes som hon skulle kunna vara ond, men jag är absolut inte säker. Eftersom Niyama inte bemött min fundering blir jag mer orolig över henne än cirkus. Vet att det inte hjälper mig, men kanske hjälper det någon annan?

Habina ändrar sin röst till Niyama
 
Äsch, ser ut som jag ryker ikväll. :-(

Jag röstade på Cirkus då det kändes som hon skulle kunna vara ond, men jag är absolut inte säker. Eftersom Niyama inte bemött min fundering blir jag mer orolig över henne än cirkus. Vet att det inte hjälper mig, men kanske hjälper det någon annan?

Habina ändrar sin röst till Niyama

Vilken fundering? Tycker det är du som inte bemött mina och andras funderingar?
 
Nojade att det kanske var fel att rösta på Habina men efter hennes märkliga röständring känns hon än mer suspekt.
 
Äsch, ser ut som jag ryker ikväll. :-(

Jag röstade på Cirkus då det kändes som hon skulle kunna vara ond, men jag är absolut inte säker. Eftersom Niyama inte bemött min fundering blir jag mer orolig över henne än cirkus. Vet att det inte hjälper mig, men kanske hjälper det någon annan?

Habina ändrar sin röst till Niyama


jag har också börjat misstänka niyama mer men då att hon var ulv tillsammans med dig så nu blev det ju jättekonstigt

Nu blir jag ju jättevelig om ifall jag rösta rätt:arghh:

Fast du kan ju alibirösta hmm jag fattar ingenting just nu
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 274
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 503
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 298
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 050
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp