Status
Stängd för vidare inlägg.
Det enda jag kan få ut av röstningen är att cirkus och glömmerallt är mer åt det onda hållet just nu, då bägge röstade på goda.

Eftersom jag missade röstningen igår, vill jag inte riskera något idag. Röstar därför nu, ifall dressyrträning på valacken och uteritt på stoet drar ut på tiden så mycket att klockan hinner rinna iväg.

Då Cirkus röstade på en god är det hon som får min röst idag.

Habina röstar på cirkus

Ja, jo Jag röstade på en god med en jättetidig röst med en svag motivering. Det var jättesvårt igår och jag försökte hitta nånting som jag tyckte var underligt. Det enda jag tyckte stack ut var just Mu's resonemang om MM i maskopi - nu vet vi ju dessutom att MM inte var i maskopi med en ulv i allafall. Jag förstod hur hon tänkte just då mitt inlägg postades, men det betyder inte att jag höll med - men vartefter diskussionen framskred tyckte jag att MM framstod som mer och mer god.

Det känns som att motivera rösten på mig med att jag röstade på en god känns som .... väldigt svag motivering. Och vad gör mig ondare än GA?

Jag tycker det är lite obehagligt att så många lyser med sin frånvaro, för mig känns det skumt.
 
Fortsättning för det blev lite oklart ovan - (det ser jag när jag läser det när det väl är postat).

Jag förstod hur hon tänkte just då mitt inlägg postades, men det betyder inte att jag höll med - men vartefter diskussionen framskred tyckte jag att MM framstod som mer och mer god. Och då tyckte jag att Mus resonemang blev mer och mer orimligt och skumt.
 
LL - bra med en kompensation - det kändes lite väl hårt när tre goda försvanna på mer eller mindre ett bräde
 
Glömmerallt påstår att hon inte har hittat något misstänkt i första röstningen så hon "bopar". Helt okej enligt reglerna men jag funderar ändå på varför glömmerallt, på slutet av en röstning, inte kunde hitta något misstänkt alls..

Cirkus-mumorsan
Mumorsan-matmissbrukaren
Hedinn-mumorsan
Glömmerallt-Hedinn
Matmissbrukaren-cirkus

Det jag framför allt reagerar på i den här röstningen är nog att glömmerallt först diskuterar en hel del kring myrten/mumorsan/mm, men sedan lägger en röst på hedinn till synes från "ingenstans. När två av dem har röster dessutom. Nu visste väl inte glömmerallt att så få skulle rösta, men ändå..


Jag måde pyton i förgår och orkade helt enkelt inte teoria, det tror jag jag skrev ockå. Jag tyckte det var bättre att bopa än att inte rösta alls.

Jag tror du blandat ihop mig med någon för jag tror inte att jag överhuvudtaget diskuterat mumorsan?

Jag diskuterade däremot endel om myrten och MM men eftersom jag även misstänkte att någon de kunde vara tvilling med niyama så ville jag inte rösta på dem.

Rösten på hedinn kom efter att jag läst igenom gårdagens inlägg innan det hade jag inte misstänkt henne så mycket.
 
Det enda jag kan få ut av röstningen är att cirkus och glömmerallt är mer åt det onda hållet just nu, då bägge röstade på goda.

Den där teorin är för mig helt obergriplig. Både Hedinn om Mumorsan som vi vet var goda röstade på peroner som vi också vet var goda så varför skulle jag vara misstänkt för att jag röstade på en god? jag var uppenbarligen.

Själv tror jag att det finns ulvar bland de som inte röstade det skulle förklara varför jag haft ovanligt få misstankar det vore ju inte så konstigt om de som skrev mest var goda men det känns ju alldeles för riskabelt att rösta på någon bara för att den är oaktiv alla oaktiva lär ju inte vara ulvar.
 
Läser ju som en kratta... Men jag tycker det är lite farligt att anta att de är onda för att de röstade på goda - faktiskt var det så att fyra av fem röstade på goda igår, den femte, MM, rösta på GA och där vet vi inte GAs roll. Så bara utifrån att de röstade på goda känns inte som rätt sätt att hitta onda.

Nog för att jag fortfarande är krasslig och min hjärna fortfaarnde är seg men jag är rätt säker på att MM inte röstade på mig, hon röstade väl på cirkus? Vi vet ju inte rollen på cirkus så det ändrar väl inte dit resonemang.
 
Nog för att jag fortfarande är krasslig och min hjärna fortfaarnde är seg men jag är rätt säker på att MM inte röstade på mig, hon röstade väl på cirkus? Vi vet ju inte rollen på cirkus så det ändrar väl inte dit resonemang.

du har helt rätt, det var cirkus jag menade men råkade skriva ditt namn istället - men som du säger det ändrar inte min tanke.
 
En fundering som bara dök upp är varför valde ulvarna att käka MM? Oftast brukar man väl försöka behålla aktiva spelare, speciellt sådana som brukar dra till sig blickarna vilket MM brukar göra och även så i denna lek.
 
Jag tycker det är lite obehagligt att så många lyser med sin frånvaro, för mig känns det skumt.

Jag tycker inte det är obehagligt att så många är borta. Vi har ju sett på avhoppen som varit att det är det "verkliga" livet som kommer emellan och att folk är frånvarande ser jag inte har ngt med deras roll i leken att göra, däremot tycker jag det är väldigt tråkigt för det är omöjligt att bilda sig en uppfattning om någon för tillfället.
 
Jag tror du blandat ihop mig med någon för jag tror inte att jag överhuvudtaget diskuterat mumorsan?

Jag diskuterade däremot endel om myrten och MM men eftersom jag även misstänkte att någon de kunde vara tvilling med niyama så ville jag inte rösta på dem.

.

Nej jag vet det var nog ganska (väldigt) otydligt skrivet av mig. Det jag menade var att det var en hel del diskussioner kring myrten/mm/mumorsan som du var med i. Även om du kanske inte misstänkte och diskuterade kring mumorsan. Sedan så kom din röst på någon helt annan. Om det betyder att du skulle vara ond är ju såklart något helt annat.
 
Jag har aldrig spelat med Habina förut och vet inte riktigt hur jag ska tolka rösten. Motoveringen köper jag inte alls. Det finns ju ingenting som säger att inte alla röstade på goda, eller på goda i inte känner till än. Men om det beror på att det var just en dålig motivering, eller på att Habina är en ny spelare vet jag inte..
 
Obehagligt kanske inte var rätt ord - det är just det att de som inte är aktiva vet man ingenting alls om.
 
Fast å andra sidan har jag de senaste lekarna lyckats med bravaden att lägga avgörande röster på goda i första lynch (för att jag tyckt att de verkat ondast:meh:). Det gillar jag ju inte heller.

Jag lade min röst på cirkus ikväll, men kunde lika gärna lagt på glömmerallt. Jag tänkte skriva "de kan förstås vara goda som röstat på goda", men tänkte att det var en så självklar sak att den inte behövde skrivas ut. ;-)

Nu har jag dock börjat fundera över Myrten. Reagerade redan vid förra genomläsningen på den här "ursäkten" ifall hon skulle rösta på en god igen. Känns ulvigt...

Nu åker jag iväg till ett ställe med världens sämsta täckning, men skall försöka hinna läsa mer och teoria lite bättre innan DL.
 
Nej jag vet det var nog ganska (väldigt) otydligt skrivet av mig. Det jag menade var att det var en hel del diskussioner kring myrten/mm/mumorsan som du var med i. Även om du kanske inte misstänkte och diskuterade kring mumorsan. Sedan så kom din röst på någon helt annan. Om det betyder att du skulle vara ond är ju såklart något helt annat.

Fast jag har inte vad jag kan minnas varit med i någon diskussion kring mumorsan? Däremot frågade jag mumorsan om hennes misstankar mot MM och Myrten( vilket jag fick svar på)

När det gäller myrten och MM så har jag diskuterat dem och niyama och att niyamas röst ev skulle kunna vara en räddnings. Men jag har då hela tiden påpekat att möjligheten att de kan vara tvillingar, och att det då skulle förklara röstningen, gör att jag vill vara försiktig. Så att jag inte skulle rösta på de tre såg jag som självklart. Sen måste jag uppenbarligen varit oklar på den punkten eftersom det förvånande dig men för mig var det givet att avakta med de tre. I övrigt verkade folk mest misstänka mumorsan men det gjorde då inte jag så mycket eftersom jag tyckte svaret jag fått från henne angående hennes teorier lät rimliga och ärligt menade även om jag själv inte helt höll med. Dessutom hade hon fått en svag(enligt mig) andra röst på sig och då bir jag alltid mycket skeptisk därför kändes det klart att jag inte skulle rösta på mu heller(hade jag inte tänkt innan heller ioförsig) Så då började jag själv analysera, främst gårdagshändelserna men även de tidigare(eftersom jag mått dåligt och inte orkat göra det ordentligt då) och då var Hedinn den jag tyckte var skumast.

Jag förstår att mina plötsliga misstankar mot hedinn kan verka konstiga ( men som sagt var det först i går kväll när jag analyserade det som hänt igår som jag tyckte hennes betende var skumt) det är det faktum att du trodde jag skulle rösta på någon av MM, My och Mu som jag är förvånad över för det var inte aktuellt för mig utan jag hade snarare räknat bort de plus niyama och valde mellan övriga och då blev det att jag kollade mest på cirkus och hedinn eftersom de röstat igår och övriga inte varit så aktiva och då föll valet på hedinn för jag reagerade mest på hennes inlägg.
 
Ja jag vet. Men det jag försöktefå fram varatt det var diskussion kring de tre, även om du kanske bara diskuterade två av dem.

Nu spelar väl det väldigt lite roll. Min poäng var densamma oavsett om du bara diskuterade Myrten och MM. Och jag har aldrig (isf felaktigt) försökt få det misstänkt att du misstänkte mumorsan.
 
Alltså jag vet inte hur jag ska tänka kring rösten idag riktigt. Jag har ju blivit mer misstänksam mot cirkus pga rösten på Mumorsan men å andra sidan är det så väldigt lätt att"snöa in" på just cirkus eftersom hon deltog i röstningen igår det gjorde ju ingen annan av de kvarvarande(utom jag då). Tidigare har jag inte heller tyckt hon gjort något misstänkt utan det är egentligen bara den rösten jag reagerar på och att då rösta på henne enbart pga en röst med lite dålig teori(enligt mig) i en lynch som övriga inte ens deltog i känns ju sådär faktiskt jag vet lite misstänkt jag själv hittade bland det som var skrivet innan cirkus röstade(knappt något alls)

Sen blir det ju det ju svårt att bedömma Paddan och Habina eftersom de har tagit över efter andra nick, jag vill ju gärna ha svar på varför de agerade som de gjorde första dagen eftersom det typ bara är det att gå på för de var ju oaktiva igår men det är ju svårt för P och H att svara på eftersom det skedde innan de tog över rollen. Så de är ju definitivt också misstänkta men känns väldigt svårbedömda.

Sen har vi mark som mest varit frånvarande, är en mer svårbedömd

Sen årterstår då Break och Niyama som båda är sådana där otäckt luriga spelare som jag oftst har svårt att placera och så även den här gången jag behöver se mer av båda.

Så vad sjutton ska jag rösta på :confused:
 
Ja jag vet. Men det jag försöktefå fram varatt det var diskussion kring de tre, även om du kanske bara diskuterade två av dem.

Nu spelar väl det väldigt lite roll. Min poäng var densamma oavsett om du bara diskuterade Myrten och MM. Och jag har aldrig (isf felaktigt) försökt få det misstänkt att du misstänkte mumorsan.

Okej då förstår jag mer hur du menar och ja det stämmer ju att fokus låg väldigt mycket på de tre spelarna.

Nej jag trodde inte heller att du trodde jag misstänkte henne heller jag blev bara väldigt förvånad eftersom jag inte kunde minnas att jag haft överhuvudtaget utryckt någon åsikt om henne, hon har leken igenom kännts ganska blank för mig även om hon skrivit mycket.
 
Det enda jag kan få ut av röstningen är att cirkus och glömmerallt är mer åt det onda hållet just nu, då bägge röstade på goda.

Eftersom jag missade röstningen igår, vill jag inte riskera något idag. Röstar därför nu, ifall dressyrträning på valacken och uteritt på stoet drar ut på tiden så mycket att klockan hinner rinna iväg.

Då Cirkus röstade på en god är det hon som får min röst idag.

Habina röstar på cirkus

Såg att fler kommenterat detta och att Habina varit inne och skrivit igen men jag ser inget förtydligande? Varför håller du just GA och Cirkus som onda? Att goda röstar på goda händer ju hela tiden.
 
Alltså jag vet inte hur jag ska tänka kring rösten idag riktigt. Jag har ju blivit mer misstänksam mot cirkus pga rösten på Mumorsan men å andra sidan är det så väldigt lätt att"snöa in" på just cirkus eftersom hon deltog i röstningen igår det gjorde ju ingen annan av de kvarvarande(utom jag då).

Jag vet inte riktigt om jag delar din uppfattning, jag uppfattar inte Cirkus som skum (vilket kanske jag borde reagera på). Att basera misstanken bara utifrån att hon la första rösten på Mu igår som sedan lynchades gör att jag tycker du resonerar lite som Habina - någon som röstade på en god igår måste vara ond. Det vi inte får glömma är att det var bara hälften av alla som röstade igår och av de så la Cirkus sin röst allra först, flera timmar innan DL så hon hade ingen aning om åt vilket håll röstningen skulle gå.

Slutligen känns det på något sett "lätt" att lägga misstankarna mot Cirkus eftersom MM röstade på Cirkus och sedan blev käkad. Detta gör att det skaver lite i mig och jag är inte säker på att Cirkus är ond.

När det gäller Habina så tycker jag att hennes röstmotivering och resonemang skaver. Att säga att hon hade lika väl kunnat lägga rösten på GA som Cirkus gör att jag inte känner att hon är ute efter att leta onda utan försöker hitta en lätt röst att lägga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 297
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 531
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 419
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 082
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp