Nu har jag provat på att ramla ur rockard. Kan tala om att det gör ont! Vi körde ett par varv på ovalbanan och Frasse töltade på pigg och glad. Vi bytte varv och fortsatte tölta och jag släppte på lite så han fick springa lite mer och plötsligt när vi kom in i kurvan hoppade det upp en hare innifrån och Frasse exploderade i galopp och innan jag hann få stopp på honom hade jag och rockarden på något sätt slungats iväg utåt och det fanns inget annat än att ograciöst åka ur åt höger. Rockarden är ju liten så det blev ju inget dramatiskt fall, (tror den välte och sedan rätade upp sig) men höger sida av hjälmen skrapades upp på den hårda sanden och jag lyckades på något sätt slå i båda knäna så det blev fina skrapsår. Och underligt nog gör det ont längst in i ljumskarna med. Frasse fortsatte ett halvt varv på ovalbanan och tack och lov trasslade inget in sig i tömmarna och det var bara att plocka upp honom och hoppa i igen. Körde lite lugnt på dressyrbanan i skritt och tölt i några snett igenom innan vi körde ut på ovalen igen för att fullfölja varvet förbi där haren dök upp. Frasse var helt obrydd över det. Sedan skritt tillbaka till stallet igen. NU måste jag nog köpa en ny hjälm (den jag hade har varit med om två avramlingar och nu detta). Nu duger den inte längre ens till markarbete.