Bukefalos 28 Ă„r!

USA valet đŸ‡ș🇾

SjÀlvklart vill jag att...

  • Joe Biden tar hem detta!

    Röster: 167 88,4%
  • Att Donald Trump vinner!

    Röster: 7 3,7%
  • Skitsamma bĂ„da Ă€r av samma skrot och korn

    Röster: 15 7,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    189
Jag kan inte titta lÀngre, det kÀnns som att det stÄr lite still just nu ocksÄ.
FĂ„r se om jag kan somna dock 😅
 
Ja, jag tror knappast att vi fÄr nÄgot resultat i natt, för mÄnga poströster som inte Àr rÀknade Àn....

Nu pratar de (pÄ BBC News som jag tittar pÄ) om vad som hÀnder ifall det blir 269/269 i valmansröstar. Vilket kÀnns som en faktisk möjlighet....

Hoppet Àr det sista som överger sig, eller hur heter det?
 
Jag ska sova lite nu, det Àr ju fan morgon och nÄn gÄng mÄste man ju sova. KÀnns inte som det kommer hÀnda sÄ mycket nu ÀndÄ.
 
Kolla Unibet nu i morse och oddsen har svÀngt, Trump 1,55 ggr pengarna mot Biden 2,50, ganska dramatisk Àndring!
 
Nu ar klockan nastan 10 har ... och darmed 01:00 pa ostkusten dar de redan raknat klart pa manga stallen medan vi knappt stangt vara vallokaler. I alla handelser har jag redan ledsnat och gar i sang.
G'natt!
 
Om Fox News har rÀtt och Biden vann Arizona sÄ behöver han Michigan, Wisconsin, och Nebraska 2 valdistrikt för att ha 270 EC röster. Om jag har rÀknat rÀtt, det Àr fasiken inte lÀtt. DÄ behöver han inte Georgia, South Carolina eller Pennsylvania Àven om det vore grÀdde pÄ moset. Nevada Àr ocksÄ sena med att rapportera sina resultat ffa frÄn Maricopa county som Àr det i sÀrklass mest tÀtbefolkade. I Georgia leder Trump, men i Fulton County som Àr det största i Georgia och som innefattar Atlanta och dÀr en majoritet Àr demokrater har en trasig vattenledning gjort att de inte kan rÀkna förtidsrösterna förrÀn tidigast pÄ onsdag-fredag.

PA Àr vÄgmÀstaren, precis som förutspÄtts.
 
Hoppas hoppas hoppas att Trump vinner fyra Ă„r till. Men dĂ„ kommer vĂ€l alla plywoodskivor som man tĂ€ckt för skyltfönster i mĂ„nga stĂ€der komma till anvĂ€ndning. Demokratiska beslut Ă€r bara bra nĂ€r ”rĂ€tt” sida vinner. Vinner Trump kommer det stötas och blötas HUR folk kan vara sĂ„ ”idiotiska” och rösta pĂ„ honom.
 
Hoppas hoppas hoppas att Trump vinner fyra Ă„r till. Men dĂ„ kommer vĂ€l alla plywoodskivor som man tĂ€ckt för skyltfönster i mĂ„nga stĂ€der komma till anvĂ€ndning. Demokratiska beslut Ă€r bara bra nĂ€r ”rĂ€tt” sida vinner. Vinner Trump kommer det stötas och blötas HUR folk kan vara sĂ„ ”idiotiska” och rösta pĂ„ honom.
Min gissning Àr att plywoodskivorna kommer till anvÀndning oavsett vem som vinner.
 
Man kan ocksÄ diskutera hur demokratiskt det Àr att förbise folkets röster, som i förra valet.
Men det Àr en annan diskussion.
NĂ„nting sĂ€ger mig att detta inte Ă€r ett problem om ”rĂ€tt” kandidat vinner. För hade det varit omvĂ€nt förra valet sĂ„ hade du inte klagat.
 
Hur dĂ„ menar du? Är det samma om Biden vinner, eller Ă€r det bara vissa demokratiska beslut som ger frikort att idiotförklara vĂ€ljarna?
Jag kan inte se nÄgot odemokratiskt i att man ogillar att nÄgon vann. Om nÄgot Àr det vÀl snarare Trump som Àr odemokratisk, som redan innan gÄtt ut med att om motstÄndarna vinner, Àr det för att de fuskar.
 
Jag kan inte se nÄgot odemokratiskt i att man ogillar att nÄgon vann. Om nÄgot Àr det vÀl snarare Trump som Àr odemokratisk, som redan innan gÄtt ut med att om motstÄndarna vinner, Àr det för att de fuskar.
Var skrev jag att det Àr odemokratiskt att ogilla den som vinner valet? Det jag tycker Àr ett stort problem Àr att man idiotförklarar de som röstar pÄ en specifik kandidat. Det bidrar ju inte till mer Àn polariseringen.
 
Har följt NBC live till och frÄn sedan 04. De har 220 respektive 213, medan Aftonbladet har 236 respektive 213. Fox har 238 respektive 213. Fattar inte hur det kan vara sÄ olika.
 

Liknande trÄdar

SamhÀlle Vem tror ni vinner? Vem hoppas ni vinner?
2
Svar
37
· Visningar
1 793
Senast: MJLee
·
  • Omröstning
SamhÀlle En mÄnad kvar till valet. HÀr kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
9 489
Senast: Smoothi
·
Tjatter FörtjÀnar inte Vasaloppet en egen trÄd? SÄg i VGV att vi Àr ett gÀng som kollar. Vilka hejar ni pÄ? Damerna hejar jag pÄ Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 087
Tjatter LL: @bollen__ och @IslandshÀstryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • StĂ€nger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp