Bukefalos 28 år!

Utbud/efterfrågan stallplats/lösdrift

Sv: Utbud/efterfrågan stallplats/lösdrift

Betalar 1000 kr för 2 hästar,inkl fodr.morgon utsläpp o intagning vissa kvällar när jag jobbar sena kvällar,sen skaffar jag hö o halm själv o allt annat foder,hjälper till vid semester,det är endast 2 boxar där väldigt bra för jag har med min hund o det finns endast 2 boxar där så det blir som mitt eget stall,superbra:):)I Skåne på vischan ska tilläggas:)
 
Sv: Utbud/efterfrågan stallplats/lösdrift

Har haft med fri tillgång på flera stora stall, då hade dom bara räknat på att en del hästar åt mer och en del mindre så det brukade jämna ut sig i slutändan.
/Camilla


Ja detta brukar väl vara vanligast och mest problemfritt, i alla fall i stora stall.

Vet dock ett stall i Gbg med 35 boxar, där man talar om hur mycket foder hästen ska äta, sen görs det ett stickprov då och då och om det diffar får du betala mellanskillnaden. Dessutom har de koll på hur mycket svinn som blir och alla får dela på den kostnaden...

Stallägaren lägger ner cirka 2 dagars arbete per månad bara för att hålla ordning på allt detta...:eek:
 
Sv: Utbud/efterfrågan stallplats/lösdrift

Vet dock ett stall i Gbg med 35 boxar, där man talar om hur mycket foder hästen ska äta, sen görs det ett stickprov då och då och om det diffar får du betala mellanskillnaden. Dessutom har de koll på hur mycket svinn som blir och alla får dela på den kostnaden...

Stallägaren lägger ner cirka 2 dagars arbete per månad bara för att hålla ordning på allt detta...:eek:

Vilken massa onödigt jobb, som om man inte har nog att göra med 35 hästar på gården ;)

/Camilla
 

Liknande trådar

Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 862
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 332
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 27 år gammal och har alltid hållt på med hästar (med undantag för pauser något år hit och dit). Jag har aldrig riktigt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 701
Senast: Vitsippan
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 844
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp