Vaccinerade mot Covid-19 del 2

Var det för länge sedan, i samband med de första vaccineringarna med AstraZeneca vaccinet under 2021?

Det var ju tyvärr en handfull sådana fall som hänför sig till det vaccinet (den vaccintekniken).

Det har inte beskrivits några sådana fall avseende mRNA vaccinerna, som bygger på annan teknik.
Han gick bort i september 2021.
 
Jag har inte tagit en spruta i vuxen ålder förutom de de tre mot Corona. Jag är inte livrädd för biverkningar men är heller inte säker på vad det gör i förlängningen. Jag tog 3 för andras skull men nu står jag nog över.
Gör i längden? Biverkningar får man direkt eller inte alls. Ja, det dröjde ett tag innan man kopplade narkolepsi till Pandemrix är främst för att det tar tid att få diagnosen narkolepsi.
 
Låter troligt då att det kan ha varit det ej längre använda vaccinet, eftersom just proppar var anledningen till att man slutade använda det.
Mycket troligt (aldrig frågat vilket vaccin det var) känns bara så onödigt, så många av oss som blev chockade inte minst hans barn som miste sin pappa och min sambos låtsassyster som miste sin kärlek 💔
 
Jag tror jag hoppar den fjärde.
Har inte haft covid trots att jag vid flera tillfällen umgåtts nära med smittade personer och då är jag inte den som tvättar händer hysteriskt osv 🙃
 
Gör i längden? Biverkningar får man direkt eller inte alls. Ja, det dröjde ett tag innan man kopplade narkolepsi till Pandemrix är främst för att det tar tid att få diagnosen narkolepsi.
Det vet man ju inte än.
Jag vet tex att min p-spruta har benskörhet som biverkning. Men det vet jag inte nu om jag kommer drabbas av utan en chansning jag gör.
 
Denna blir det inte, av samma anledning som jag inte tar mot influensa, gulsot eller något annat jag inte rekommenderas att ta.

Låter det vara osagt om jag tagit tidigare vacciner mot corona eller inte.
 
Jag tror jag hoppar den fjärde.
Har inte haft covid trots att jag vid flera tillfällen umgåtts nära med smittade personer och då är jag inte den som tvättar händer hysteriskt osv 🙃

Mamma som tagit 3 kommer inte ta fler då hon tydligen fått information om att väldigt många fått kronisk covid/förkylning efter fjärde vaccinet..Jag har mig veterligen inte haft skiten och då har jag testat mig ju typ hela jäkla tiden 😆.
 
Jag hade tänkt boka 4e dosen nu när det uppdaterade vaccinet har kommit. Men jag drog på mig sjukdomen istället så nu får jag vänta.

Samma här. Är gravid så skulle vaccinera mig mot kikhosta och covid. Tog kikhosta först och tänkte ta covid-sprutan denna veckan, men blev sjuk istället. Hade inga andra biverkningar än ont i armen efter de andra tre doserna, så jag ser ingen anledning till att inte ta dos 4 när jag väl är frisk igen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 137
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp