Vad är för skämmigt för att köpa?

Häromdagen insåg jag att mina produkter på bandet var en lite mysko kombination när jag insåg att mannen bakom i kön stod och stirrade på dem.

En flaska Carlsberg
Ett paket med tre chokladägg med Guardian of the Galaxy grejer i
Ett rosa paket med smärtstillande med orden "MENSTRUAL" skrivit mitt på

Pillerna är illrosa också bara utfall man skulle lyckas förlora paketet, så att alla liksom vet att man har mens. Men skämmas, nä. Jag började garva istället.
 
Häromdagen insåg jag att mina produkter på bandet var en lite mysko kombination när jag insåg att mannen bakom i kön stod och stirrade på dem.

En flaska Carlsberg
Ett paket med tre chokladägg med Guardian of the Galaxy grejer i
Ett rosa paket med smärtstillande med orden "MENSTRUAL" skrivit mitt på

Pillerna är illrosa också bara utfall man skulle lyckas förlora paketet, så att alla liksom vet att man har mens. Men skämmas, nä. Jag började garva istället.

:up: Jag tycker det låter rätt så PMS:igt :D
 
Avdelningen potentiellt pinsamma köp - jag beställde en vibrator på leta deal idag :D har tidigare köpt i butik för sådant, inte ett dugg pinsamt. Jag kan nog inte komma på nåt som är pinsamt. Tidigar skämdes jag när jag som vuxen la upp en min häst eller så på bandet, men det sket jag i sen, jag ville ju läsa! :D
 
Lite kan jag förstå toapappergrejen, eller i vissa lägen iaf. Jag var på ICA och handlade när en ung tjej köpte ett storpack toapapper. In kommer ett killgäng i ungefär samma ålder och börjar ropa och fråga om hon är dålig i magen, ska hem och skita osv. Stackars tjejen blev illröd i ansiktet. Känslig ålder det där också.
Men fy vilket töntigt beteende!
 
Jag skäms nog knappt för nånting, men jag kan förstå om andra gör det.
I början var det t.ex. lite jobbigt att handla mensskydd om det satt en ung, snygg kille i kassan, numera rör det mig inte ett dugg. Nästan alla kvinnor har mens, det är varken pinsamt eller konstigt.

Toapapper har jag nog aldrig reflekterat över att det skulle vara pinsamt. Det använder väl alla?!
Att gå in i en sexbutik och diskutera olika prylar med personen i kassan har jag heller inga problem med, dom jobbar ju med det där och lär knappast bry sig om vad just jag köpt när jag gått därifrån. Samma sak på apoteket där jag kommit in när det varit fullt med folk, gått fram till kassan och bett om det svampmedel som förvaras bakom disk - när hela kön bakom hör. Dom lär ju knappast ägna en tanke åt "den där tjejen som köpte en svamptablett" två minuter senare.
Har även köpt en hel kundvagn med godis och chips en gång ihop med en kollega i samma ålder. Vi skulle handla till jobbet, men det visste ju ingen runtomkring. Vill dom tro att jag äter sånt till frukost, lunch och middag så varsågod, det stör inte mig för jag själv vet ju att så inte är fallet :)

Har hänt några gånger att jag fått köpa ut grejer åt vänner, och inte heller det lägger jag någon större vikt vid. Det blir ju inte bättre om jag svarar ett "men vågar du inte gå in och köpa det själv? vad löjligt!".
 
Den enda handling jag har funderat på var en karl som köpte typ 10 paket JellO. Men jag tänkte att han nog skulle ha till efterrätt på något scoutläger eller så för det var många varma koppen och pulversoppor också. Har aldrig själv gjort JellO så det gjorde mig nyfiken, men inte dömande alls!
 
Men vad är det för töntar!!!!

Måste du umgås med människor som håller på så? Det är ju en 5-årings nivå!
TS-i all välmening så tänker jag att du nog behöver komma bort ifrån att bry dig om vad andra tycker.

Ja herregud. Om jag nu får för mig att skratta bakom ryggen åt några människor så är det sådana skitnödiga töntar som skulle få för sig att göra sig löjlig över att någon (en vän, dessutom!) har en bidé.
 
Jag hade aldrig på förhand kunnat räkna ut att jag skulle tillbringa en av mina första semestertimmar med att googla "skämmigt med bidé". Rätt underhållande läsning! En av anledningarna till varför det är skämmigt är att bidén ansågs användas av kvinnor för onani. Kan ni tänka er något mer skämmigt? Kvinnor som ONANERAR! :nailbiting:

Även om jag skrattade åt läsningen så är det rätt upprörande med (1) "vänner" som pratar bakom ryggen på en för att man har något så simpelt som en bidé (mina fötter skulle verkligen behöva en), och (2) att TS ska behöva känna att det är skämmigt att skaffa något hon vill ha. Min avsikt är alltså inte på något sätt göra mig löjlig över @Lupino, utan över de människor som beter sig så.
 
Jag hade aldrig på förhand kunnat räkna ut att jag skulle tillbringa en av mina första semestertimmar med att googla "skämmigt med bidé". Rätt underhållande läsning! En av anledningarna till varför det är skämmigt är att bidén ansågs användas av kvinnor för onani. Kan ni tänka er något mer skämmigt? Kvinnor som ONANERAR! :nailbiting:

Även om jag skrattade åt läsningen så är det rätt upprörande med (1) "vänner" som pratar bakom ryggen på en för att man har något så simpelt som en bidé (mina fötter skulle verkligen behöva en), och (2) att TS ska behöva känna att det är skämmigt att skaffa något hon vill ha. Min avsikt är alltså inte på något sätt göra mig löjlig över @Lupino, utan över de människor som beter sig så.
:) Och jag som har en bidé! Den installerades väl när huset byggdes på 70-talet, och jag har inte sett något skäl att ta bort den. Jag använder den mest till att tvätta diverse smutsiga saker, stallgrejer och liknande. Jag tycker inte att den är optimal för fotbad.

Nu är mitt badrum mycket långt ifrån "lyxigt", men för mig är hela idén om hemmet som något som måste visas upp och få gästernas godkännande rätt sorglig ändå.
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 205
Senast: starcraft
·
Fordon Jag har i många år varit väldigt lat. Har tvättat bilen alldeles för sällan och när jag gjort det så har jag lämnat in på firma som...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Zacci
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 652
Senast: Squie
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 293
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp