Vad är för skämmigt för att köpa?

Vi har en erotik butik i närheten av jobbet.
Handla där skäms jag inte för, däremot att gå ut och in.... Vore faktiskt pinsamt att stöta på en kollega utanför

Annars är det inte så mycket som är pinsamt att handla
 
En bidé tolkar jag som att en person är intresserad av att tvätta sig ofta utan att behöva hoppa i duschen. Jättehemskt va :D
Så tänker nog jag med. Man ska ju egentligen inte duscha varje dag, inte ens varannan. Fast det finns nog folk som kanske skulle se en nyinstallerad som ett tecken på just det. Att man inte tvättar håret varje dag och är en lortgris?
 
Tycker nog inga materiella saker är pinsamt att köpa tror jag? Är öppen både för att köpa sexleksaker på Apoteket (been there, done that), fråga rådgivning gällande sexleksaker (yep, been there också) och att köpa toapapper/mensskydd/kondomer/annat.

Något som däremot kan störa mig är om jag använder kuponger eller handlar väldigt mycket saker från realådan. Det är ju verkligen inte pinsamt egentligen, men jag känner mig "fattig". O_o
Något som stör mig ännu mer; betala med mynt. Samma sak där med att känna mig fattig. Klarar knappt av det och undviker det in i det längsta. :nailbiting:
 
Så tänker nog jag med. Man ska ju egentligen inte duscha varje dag, inte ens varannan. Fast det finns nog folk som kanske skulle se en nyinstallerad som ett tecken på just det. Att man inte tvättar håret varje dag och är en lortgris?

Så tänker nog jag med. Man ska ju egentligen inte duscha varje dag, inte ens varannan. Fast det finns nog folk som kanske skulle se en nyinstallerad som ett tecken på just det. Att man inte tvättar håret varje dag och är en lortgris?

Varför ska man inte duscha varje dag?
 
Jag har aldrig haft svamp :p
Känner mig inte ett dugg uttorkad heller.
Skulle aldrig falla mig in att inte duscha.

Bara för att "man" inte tål det behöver inte det betyda att alla inte gör det. Vissa kan nog anpassa sig.

Jag tvekar inte inför att bada tio gånger på en dag och duscha en, men då beror det på att jag badat i havet tio gånger och joggat på morgonen.
 
Bara för att "man" inte tål det behöver inte det betyda att alla inte gör det. Vissa kan nog anpassa sig.

Jag tvekar inte inför att bada tio gånger på en dag och duscha en, men då beror det på att jag badat i havet tio gånger och joggat på morgonen.

Jag tar hellre den risken än lökar runt i gammal svett, yuck!
 
Jag tar hellre den risken än lökar runt i gammal svett, yuck!
Sa jag något om vad du borde göra?

Jag sa ganska tydligt i förra inlägget att bara för att många inte tål att duscha dagligen behöver inte det betyda att du inte tål det. Eftersom du inte har Kliig hårbotten, eksem eller är tvungen att smörja dig med specialkrämer eller får fett hår på eftermiddagen så är det ju inte ett problem. Så varför skulle du ändra dina vanor? (Men folk som har problem med huden, eller som kunde fått om de duschat ofta i varmvatten med tvål måste ju få vara tillåtna att följa rekommendationerna)

I första inlägget skrev jag orden "Man ska ju egentligen inte duscha ..." Det har en annan betydelse än meningen "ingen är tillåten att duscha.."
 
Senast ändrad:
Sa jag något om vad du borde göra?

Jag sa ganska tydligt i förra inlägget att bara för att många inte tål att duscha dagligen behöver inte det betyda att du inte tål det. Eftersom du inte har Kliig hårbotten, eksem eller är tvungen att smörja dig med specialkrämer eller får fett hår på eftermiddagen så är det ju inte ett problem. Så varför skulle du ändra dina vanor? (Men folk som har problem med huden, eller som kunde fått om de duschat ofta i varmvatten med tvål måste ju få vara tillåtna att följa rekommendationerna)

I första inlägget skrev jag orden "Man ska ju egentligen inte duscha ..." Det har en annan betydelse än meningen "ingen är tillåten att duscha.."
Jag är en av de som inte tål att duscha ofta. Försöker hålla det till varannan eller var tredje dag, men bara det torkar ut min hud enormt mycket. Måste även duscha snabbt, men trots det får jag röda utslag på kroppen pga att det blir så torrt. Otroligt irriterande :p Mitt hår blir dock inte fettigt lätt som tur nog är. Kan nog gå en vecka innan det börjar synas i håret.
 
Jag duschar inte heller varje dag, blir väl 2-3 ggr i veckan. Om jag ska nånstans eller träffa nån så duschar jag såklart. Hade böjveckseksem som barn och blir lätt torr och irriterad fortfarande.
Hårtvättarna kan det gå 2 veckor emellan... :o men tvättar oftast 1 gång i veckan. (Använder inte stylingprodukter så det blir inte så grisigt).
 
Sa jag något om vad du borde göra?

Jag sa ganska tydligt i förra inlägget att bara för att många inte tål att duscha dagligen behöver inte det betyda att du inte tål det. Eftersom du inte har Kliig hårbotten, eksem eller är tvungen att smörja dig med specialkrämer eller får fett hår på eftermiddagen så är det ju inte ett problem. Så varför skulle du ändra dina vanor? (Men folk som har problem med huden, eller som kunde fått om de duschat ofta i varmvatten med tvål måste ju få vara tillåtna att följa rekommendationerna)

I första inlägget skrev jag orden "Man ska ju egentligen inte duscha ..." Det har en annan betydelse än meningen "ingen är tillåten att duscha.."

För mig är inte duscha synonymt med att tvätta håret.
Du behöver heller inte tvåla in dig för att bli av med lätt svett :)
 
För mig är inte duscha synonymt med att tvätta håret.
Du behöver heller inte tvåla in dig för att bli av med lätt svett :)
Onekligen inte, jag förstår inte vad vi diskuterar riktigt tror jag. Jag kritiserar dig inte.

(Jag kan duscha varje dag i en vecka, sedan tre gånger nästa och ingen gång veckan efter det. Ibland med tvål o schampo, ibland utan, ibland med bara tvål. Det beror lite på hur jag rider för jag klarar inte att inte duscha efter stallet, eller tränar och om det är sommar och man badar ute. Men jag pratade ju inte om hur jag gör eller tycker att jag gör rätt för någon annan. Jag pratade ju bara om vad rekommendationerna sa att man borde. Inte att jag följde dem ;) jag struntar i mängder av rekommendationer jämt. Snart tänkte jag tex äta en kaka. ( men jag använder schampo mycket mer sällan än de flesta. Men tvättar på lämpliga ställen med tvål varje dag om någon var nyfiken. So there. Helt utanför diskussionen jag hade egentligen.))
 
Sa jag något om vad du borde göra?

Jag sa ganska tydligt i förra inlägget att bara för att många inte tål att duscha dagligen behöver inte det betyda att du inte tål det. Eftersom du inte har Kliig hårbotten, eksem eller är tvungen att smörja dig med specialkrämer eller får fett hår på eftermiddagen så är det ju inte ett problem. Så varför skulle du ändra dina vanor? (Men folk som har problem med huden, eller som kunde fått om de duschat ofta i varmvatten med tvål måste ju få vara tillåtna att följa rekommendationerna)

I första inlägget skrev jag orden "Man ska ju egentligen inte duscha ..." Det har en annan betydelse än meningen "ingen är tillåten att duscha.."

Jag tycker nog att "man ska" innehåller ett visst mått av information om vad jag och andra bör göra, men det är väl ingen som trott att du menar att införa ett förbud..? Jag tror att vi är ganska olika i vad som är bäst för en, så jag tror inte att det finns något "man ska" som gäller i allmänhet. Bäst är väl att testa och se vad som funkar och inte, huden kan dessutom förändras av mediciner och annat så det kan nog variera underlivet. Själv har jag dels acne och dels svettas jag mycket, och jag behöver duscha varje dag. Så vad jag bör är nåt helt annat än vad "man" bör, och så kan det nog vara för många.

När det gäller en bidé i någons badrum, skulle min första tanke vara att det är väldigt praktiskt att handtvätta saker i.
 
*kl*

Duschandet i artikeln jag länkade handlade om varmt vatten och tvål på huden. Som helst inte bör ske mer än var tredje dag, för hudens skull.
Bara som ett förtydligande om vad forskningen handlade om.

Det betyder inte att man måste göra så eller att det applicerar på exakt alla individer. Det finns en god portion personlig frihet dessutom att inte vara optimal på alla punkter i sitt liv.

Jag menar; människor steker sig i solen - trots att de vet att det är tokdåligt för huden och genererar signifikanta risker för hudcancer senare i livet.

Jag ser ändå inte att ett förbud mot solande är på väg.
 
Jag tar hellre den risken än lökar runt i gammal svett, yuck!

Behöver man väl inte göra bara för att man inte duschar varje dag? Min hud mår betydligt bättre när jag inte behöver duscha varje dag (tränar inte varje dag och har inte hästar längre). Håret har för första gången någonsin kunnat växa sig rejält långt. Anledning - blöter inte ner det varje dag. Vatten gör håret känsligare och det bryts lättare blött.

Man behöver inte lukta som ett troll bara för att man inte duschar varje dag.
 
Behöver man väl inte göra bara för att man inte duschar varje dag? Min hud mår betydligt bättre när jag inte behöver duscha varje dag (tränar inte varje dag och har inte hästar längre). Håret har för första gången någonsin kunnat växa sig rejält långt. Anledning - blöter inte ner det varje dag. Vatten gör håret känsligare och det bryts lättare blött.

Man behöver inte lukta som ett troll bara för att man inte duschar varje dag.

Jag skrev jag ;)
Även om jag inte blir blöt av svett så blir jag varm när jag kutar runt på jobbet, cyklar, går i skogen med hundar osv och därför vill jag självklart duscha av mig.

Mitt hår är tjockt och växer som ogräs så det behöver inte jag heller bekymra mig över :D
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 149
Senast: starcraft
·
Fordon Jag har i många år varit väldigt lat. Har tvättat bilen alldeles för sällan och när jag gjort det så har jag lämnat in på firma som...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Zacci
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 455
Senast: Squie
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 027
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp