Vad är för skämmigt för att köpa?

Jag kan tycka att det är lite pinsamt att gå med barnvagn på systemet. Visst vet JAG att innehållet i min kundkorg och sedan påse 9/10 gånger är helt alkoholfritt (och den tionde gången är det vanligtvis en flaska vin som bryter trenden) men det känns lite weird.
 
:) Och jag som har en bidé! Den installerades väl när huset byggdes på 70-talet, och jag har inte sett något skäl att ta bort den. Jag använder den mest till att tvätta diverse smutsiga saker, stallgrejer och liknande. Jag tycker inte att den är optimal för fotbad.

Nu är mitt badrum mycket långt ifrån "lyxigt", men för mig är hela idén om hemmet som något som måste visas upp och få gästernas godkännande rätt sorglig ändå.

Mina föräldrar hade en bidé innan och jag tyckte att den var perfekt att spola av smutsiga och svettiga fötter med. Visserligen går det även att göra i badkaret, men jag tycker att det är lite lättare att råka blöta ner sig för mycket.

Ja, att ha bostaden som något som ska visas upp är en rätt märklig företeelse (även om jag är medveten om att det finns folk som har sitt hem och inredning som hobby och det ska väl inte föraktas - men då handlar det förhoppningsvis om det man själv gillar och inte vad andra gillar).
 
Mina föräldrar hade en bidé innan och jag tyckte att den var perfekt att spola av smutsiga och svettiga fötter med. Visserligen går det även att göra i badkaret, men jag tycker att det är lite lättare att råka blöta ner sig för mycket.

Ja, att ha bostaden som något som ska visas upp är en rätt märklig företeelse (även om jag är medveten om att det finns folk som har sitt hem och inredning som hobby och det ska väl inte föraktas - men då handlar det förhoppningsvis om det man själv gillar och inte vad andra gillar).

Ja det där är märkligt... Att vissa hem känns nästan som någon inte bor där..
Och det känns sorgligt att låta bli att ha något som man gillar pga vad andra kan tycka.
 
Mina föräldrar hade en bidé innan och jag tyckte att den var perfekt att spola av smutsiga och svettiga fötter med. Visserligen går det även att göra i badkaret, men jag tycker att det är lite lättare att råka blöta ner sig för mycket.

Ja, att ha bostaden som något som ska visas upp är en rätt märklig företeelse (även om jag är medveten om att det finns folk som har sitt hem och inredning som hobby och det ska väl inte föraktas - men då handlar det förhoppningsvis om det man själv gillar och inte vad andra gillar).

Ja, allting som ska spolas av - såväl fötter som saker - spolas med fördel i bidén. Det är också smidigare att vid behov rengöra bidén efteråt, än badkaret. Men fotbad, mer njutningsfylld blötläggning av fötterna. Som min bidé är placerad, hamnar fötterna då på tvären i den, och det blir inte helt bekvämt pga formen (fötternas eller bidéns).
 
Ja, allting som ska spolas av - såväl fötter som saker - spolas med fördel i bidén. Det är också smidigare att vid behov rengöra bidén efteråt, än badkaret. Men fotbad, mer njutningsfylld blötläggning av fötterna. Som min bidé är placerad, hamnar fötterna då på tvären i den, och det blir inte helt bekvämt pga formen (fötternas eller bidéns).

Ah, då förstår jag. Nej, fotbad kan jag inte tänka mig att den är bra till. Jag tänkte mest på att tvätta/skrubba/spola fötterna.
 
Inhandla skulle jag inte tycka var ett dugg pinsamt, men jag hade behövt installera den dolt i källaren. Vi har ett lyxigt badrum som gäster vill kolla in och då fungerar helt enkelt inte en bidé.

Är inte typ bidé höjden av europeisk badrumslyx? Att ha plats med en sådan exklusiv produkt?
 
Finns det något ni avstått från att göra/skaffa för att det vore skämmigt/inte socialt accepterat eller liknande?

Jag skulle väldigt gärna ha en bidé :o men kommer aldrig skaffa en :(.
Dagen efter-piller ger väl inte den allra goaste magkänslan. Jobbar på sjukhus och nån gång köpte jag dem i landstingsoutfit, kände mig en aning felrekryterad då. klamydiatest har jag inte vågat mig på att köpa utan har gått och testat mig på mottagning istället
 
Jag är den sortens människa som alltid har och förmodligen alltid kommer att bry mig lite för mycket om vad andra ska tycka och tänka, och som en följd av det tycker jag att ganska många saker kan kännas obekväma. Underkläder och p-piller har jag precis börjat lära mig att vara bekväm med, men mensskydd och kondomer känns fortfarande jättejobbigt. Jag vet ju att folk bryr sig om innehållet i min varukorg ungefär lika mycket som jag bryr mig om det i deras - och att de ändå inte skulle ha någon anledning att döma mig om de så skulle se vad jag köpte - men jag kan ändå inte låta bli att tycka det är jobbigt. Men jag jobbar på saken, ett steg i taget!

Och just det, en gång köpte jag prosecco, färska jordgubbar, chokladsås, värmeljus, kondomer och våtservetter. Då gick jag faktiskt tillbaka och plockade ett par äpplen och ett paket yoghurt också, bara för att balansera ut det lite... :angel:

Men vad är jobbigt med mensskydd? Att andra förstår att du har mens?
 
Ja, allting som ska spolas av - såväl fötter som saker - spolas med fördel i bidén. Det är också smidigare att vid behov rengöra bidén efteråt, än badkaret. Men fotbad, mer njutningsfylld blötläggning av fötterna. Som min bidé är placerad, hamnar fötterna då på tvären i den, och det blir inte helt bekvämt pga formen (fötternas eller bidéns).
Måste lägga till att bidén är alldeles ypperlig till det den är utformad för ;) har man en gång vant sig vid att tvätta sig efter toalettbesöket, är det svårt att känna sig helt ren med bara papper. Det är en vanesak.
 
Dagens skämmiga inköp - svampmedel till underlivet :meh:

Hade en lång diskussion med henne på apoteket och kanske att det kändes en gnutta skämmigt men allvarligt talat, det är fan värre att gå runt och klia sig på fiffin i tid och otid :arghh: , än att köpa medicinen som hjälper.

Nu ska jag bara lista ut hur jag ska få in medicinen i slidan, med tanke på hur mycket i vägen min bebismage är :cautious:
Ska jag behöva be min man om hjälp? :nailbiting:
DET skulle vara pinsamt :laugh:
 
Dagens skämmiga inköp - svampmedel till underlivet :meh:

Hade en lång diskussion med henne på apoteket och kanske att det kändes en gnutta skämmigt men allvarligt talat, det är fan värre att gå runt och klia sig på fiffin i tid och otid :arghh: , än att köpa medicinen som hjälper.

Nu ska jag bara lista ut hur jag ska få in medicinen i slidan, med tanke på hur mycket i vägen min bebismage är :cautious:
Ska jag behöva be min man om hjälp? :nailbiting:
DET skulle vara pinsamt :laugh:
Men, din man har väl sett, känt, smakat och hanterat ditt underliv oändligt många gånger? Varför skulle svampmedicin vara skämmigt?

undrar
/*möjligen underlig tant*
 
Men, din man har väl sett, känt, smakat och hanterat ditt underliv oändligt många gånger? Varför skulle svampmedicin vara skämmigt?

undrar
/*möjligen underlig tant*

Inte det minsta pinsamt att det är svampmedicin, utan bara pinsamt att jag inte skulle nå för att få in medicinen själv. Lite "känner mig som en flodhäst" känsla pga graviditeten bara.

Min gubbe är helt obrydd vad det gäller sånt. Han har fått känna efter ifall han känt trådarna från spiralen med en gång då jag inte hittade dom.
Å nu när jag är gravid och inte kan fixa frillan själv där nere så är han min frisör :p :love:
 
Jag skulle nog säga att bidé är på väg in och att du snarare skulle vara en mycket trendig early adopter snarare än en gammal relik om du satte in en.

Själv har jag en mycket, som jag vet, felaktigt schabloniserad bild av husvagnar och campingliv. Detta innebär att jag just nu har en inre krigföring med mig själv nu när jag inser hur mycket en husvagn skulle underlätta nu under småbarnsåren. Våra vänner som har husvagn åker inte runt på dansbandsconvent och byter partner fram på småtimmarna, så varför skulle då vi behöva ägna oss åt det;-)? Har
 
Jo, angående mensskydd, lite roligt blev det allt när jag kastade upp ett paket trosskydd på kassaflödet och treåringen sa, -mamma ska du åsså ha blöja? Sedan tittar han på det 18-åriga kassören och säger.-jag har slutat med blöja! Kassören var högröd u ansiktet och bet sig i läppen för att inte börja skratta, jag släppte loss ett gapskratt och lät därmed också kassören få släppa fram sitt tokskratt :d
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 150
Senast: starcraft
·
Fordon Jag har i många år varit väldigt lat. Har tvättat bilen alldeles för sällan och när jag gjort det så har jag lämnat in på firma som...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Zacci
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 457
Senast: Squie
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 038
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp