Vad anser ni om bonuskort/medlemskort på butikskedjor?

Alla kommer att bli av med upp till 1999 poäng varje månad - oavsett nivå man handlar på. Men det är upp till varje kedja att göra som man vill. Linjära bonusar utan stora kvanta är bäst tycker jag. Egentligen skulle jag helst se avskaffade bonussystem överlag så kan man få rätt pris direkt istället.
Jag tycker bonussystemet känns lite som kuponger. Visst, jag drar kortet men mer för att få ut självscannaren och kanske någon rabatt som ligger på stammis-kortet. Skulle det komma en rabattcheck så är det ju roligt, men verkligen bara en bonus - inget jag räknar med.

Den riktiga bonusen är de hundralappar jag kan kvitter ut för att jag använder det gratis kreditkort som alla matinköp görs på.

Jag är medlem på en del butiker, generellt sådana där jag handlar tillräckligt ofta.
Mat storhandlar vi på Coop där vi är medlemmar, har deras kreditkort. Är medlem på ica också sen länge men handlar inte så ofta där så det känns helt orelevant hur deras bonussystem ser ut. Känns dock snålt av dem.

Enda bonusen som jag kan sakna är hms guldbonus som kom en gång per år. Brukade alltid få 500 spänn då. Tror man behövde handla för 10000 på ett år vilket jag absolut gjorde, lite baskläder till mig, en del till dottern, en del hm home och sen använde andra familjemedlemmar också mitt medlemskort. Något år fick jag 1000kr i bonus. Men guldbonusen är borta nu :(

Jag får löpande bonus för att använda kortet, jag kan välja att plocka ut bonusen i pengar i handen. Det blir. ungefär 500 kr/år, jag använder det till att betala all mat.

Statoil MC.
Hittar ett från Komplett bank som ska ge bättre %. Men måste kolla att man verkligen får ut de poängen i användbar form... Ska nog fundera på att byta bensinkortet för bättre rabatt också.

Är det bara på osorterade månadsfakturor jag kan se de köpen sedan? Eller kan jag logga in och se överblick bakåt i tiden någonstans, som liknar det jag kan göra på internetbanken när kortet är kopplat till ett konto där?

Hittar ett från Komplett bank som ska ge bättre %. Men måste kolla att man verkligen får ut de poängen i användbar form... Ska nog fundera på att byta bensinkortet för bättre rabatt också.

Är det bara på osorterade månadsfakturor jag kan se de köpen sedan? Eller kan jag logga in och se överblick bakåt i tiden någonstans, som liknar det jag kan göra på internetbanken när kortet är kopplat till ett konto där?

Funkar som alla andra kreditkort, du loggar in och ser inköp i kronologisk ordning, med summor.

Jag har typ alla bonus/medlemskap som finns :D

ICA är idioter och jag tror det här kommer att bita dem i häcken ordentligt. Folk är inte dumma och finns det alternativa affärer kommer folk att gå dit. Ytterst få är trogna någon kedja idag, vi handlar där vi får det vi vill ha. Eftersom jag jobbat inom eländet (ICA är INTE en bra arbetsgivare) har jag medvetet undvikt att handla där sedan länge... men visst, har de något specifikt jag vill ha så handlar jag där.
Arbetade du i butik eller inom ICA-koncernen? För butikerna har väl egna handlare apropå arbetsgivare?

Jag kunde inte brytt mig mindre. Har kort där jag tror att jag handlar regelbundet. Handlar där jag vill handla utifrån utbud och tillgänglighet. Hos mig innebär det en lokal Ica butik i en liten by typ på väg hem från stallet. Staden Jag bor i gillar jag inte butikerna i och inte heller den större staden jag också passerar.

jag är medlem i de butikskedjor där jag känner att jag kan ha nytta av deras erbjudanden
Bonusar ser jag just som bonus. Vi är en stor familj (2 vuxna, 3 tonåringar och en i mellanstadieålder) så det går generellt åt mycket mat. I vårt fall gör bonusen egentligen inte så mycket varken till eller från. Är det inte typ 1% av det man handlat för? (ena Ica-butiken i min närhet försöker ibland locka med 5%-rabatt-kuponger, det är ju nästan larvigt...)

När jag var ensamstående mamma med två barn under tonåren var bonuschecken skitviktig. Den och pantkvittot såg till att vi hade mat dagarna fram till lön, så jag har full förståelse för hur viktig den där bonusen kan vara för en del.

Idag är den där bonusen ust bara en bonus för mig. Däremot stör det mig att ica är så vansinnigt dåliga på sina erbudanden till sina kortkunder, numera stammisar. Färdigmat, godis, glass och läsk chips är typ alltid på erbjudanden och får en att tro att det är bra erbudanden. Jag vill se mer ekologiskt, jag vill se mer ost, jag vill se mer erbjudanden med rejäla grönsaker.

Jo de raderar bonuspoäng när de blivit ett år gamla men när man använder poängen så tas ”de äldsta” först.

Stämmer inte alls, jag har haft poäng sparade betydligt längre än så utan att något hänt med dem. Bonuscheckar som ibland läggs in på kortet som "motivation" har förfallodatum, men de poäng man normalt får när man drar kortet vid handling kan än så länge lagras ett bra tag.

Jag har Ica-kort och jag kommer antagligen inte komma upp i någon typ av bonus de flesta månaderna, men jag tycker att deras personliga erbjudanden har blivit bättre och bättre med åren. Nu får vi enbart rabatt på sådant vi köper ofta, eller på helt nya produkter. Dessutom får vi mycket gåvor. Nu var det ett paket durumvetepasta i veckan vi fick köpa för 1:-. Förra veckan var det Creme Fraich för 1:-. Sånt man använder liksom!

Och vi får ofta 10% eller 20% rabatt på sådant vi köper ofta, vilket är jättebra.

De där 25:- som dök upp ibland kommer jag inte sakna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka