Vad använder man egentligen en Smart Telefon till?

Visst använder du endast telefonen till att ringa och betala med spelar det kanske ingen roll men för oss som använder telefonen många timmar per dag till lite allt möjligt så gör det det.
Men vad gör man med telefonen alla dessa timmar?
 
Jag använder min en del i jobbet, filmar och fotar. Då behöver jag bra kamera och stort minne. Det var vad som drog upp priset på min mobil..
 
Jag är intresserad av teknik. Jag arbetade med utvecklingen av basstationer för 3G.
Men jag köper hellre en TV och en Chromecast för pengarna.
Då är du kanske inte intresserad av just denna teknik?

Jag tänker att det är som med det mesta. Är jag halvintresserad lägger jag kan inte inte märke till skillnaden, men självklart finns det en skillnad.
 
Jag vet inte jag tycker liksom allt det där är uppenbart?
Jo det är uppenbart.
Men jag använder separat kamera för jag vill ha bättre optik och tittar på film på TV för jag vill ha större bild och bättre ljud.
Varför väljer man att göra sådant i telefonen?
 
Det var en bra jämförelse med bilen där.
Om man använder något mycket, oavsett vad det är, så vill man ha något av högre kvalitet som är mer behagligt känner jag.
Vad gör att man väljer att göra allt det där på mobilen med en pytteliten skärm och utan tangentbord i stället för på en ordentlig dator med stor skärm och kraftiga processorer?
 
Jo det är uppenbart.
Men jag använder separat kamera för jag vill ha bättre optik och tittar på film på TV för jag vill ha större bild och bättre ljud.
Varför väljer man att göra sådant i telefonen?
För att man vill kunna ha allt med sig i fickan och inte behöva släpa på en stor kamera ifall att ett lämpligt fototillfälle dyker upp.
Jo. Men det motiverar inte att uppleva världen genom en 6" skärm när jag kan göra det genom en 42" skärm.
Tar du med dig 42" skärmen på tåget också?
 
En billig mobil är ju sämre på de parametrar du tar upp och desto mer irriterande att använda sega funktioner. Då blir det nog bara att man ringer på den.
Jag använder min för 1500:- till massor av saker. T.ex. så kör jag Spoify på den mot externa högtalare och den får agera WiFi hotspot ofta.
 
Det var en bra jämförelse med bilen där.

Vad gör att man väljer att göra allt det där på mobilen med en pytteliten skärm och utan tangentbord i stället för på en ordentlig dator med stor skärm och kraftiga processorer?

Igen, det går inte att ta med sig.
Sitter jag en hel dag på tävling är det jävligt smidigt att titta på serier i mobilen. Även att kunna få hyfsat bra film på mina ritter.
 
Fast ser man det? Jag har två iphones, har alltid haft iphone - men om någon halar upp en ser jag inte om det är flådigaste modellen. Det enda jag kan se är om de är äldre än mina.

Förvånande många gör det! Jag har ingen koll på sånt. Men har någon kollega skaffat ny telefon som den halar fram vid lunchrummet så är många framme och kommenterar och har stenkoll på modeller och varianter.. jag tror absolut att det handlar om status många gånger, framförallt för de yngre. Jag förstår absolut att msn i viss mån får vad man betalar för dvs dyrare bör innebära bättre prestanda, men så är verkligen inte alltid fallet.
 
Det är ju logiskt.
Jag kommer ju till någon typ av hem varje dag.
Många vill ju använda telefonen även i hemmet. När man sitter på toa, när man väntar på att pastavattnet ska koka, när man går till tvättstugan och det är en "tvättmaskinsminut" kvar, när man ligger på sängen och slösurfar.. Då är det betydligt enklare att bara dra upp telefonen än att ta med och starta en dator.
 
Förvånande många gör det! Jag har ingen koll på sånt. Men har någon kollega skaffat ny telefon som den halar fram vid lunchrummet så är många framme och kommenterar och har stenkoll på modeller och varianter.. jag tror absolut att det handlar om status många gånger, framförallt för de yngre. Jag förstår absolut att msn i viss mån får vad man betalar för dvs dyrare bör innebära bättre prestanda, men så är verkligen inte alltid fallet.
Ja, ser jag att någon har ny mobil så kollar jag också, och frågar. Men om en person bara halar upp en iphone ser jag inte vad det är (förutom plusvarianterna)
 
Många vill ju använda telefonen även i hemmet. När man sitter på toa, när man väntar på att pastavattnet ska koka, när man går till tvättstugan och det är en "tvättmaskinsminut" kvar, när man ligger på sängen och slösurfar.. Då är det betydligt enklare att bara dra upp telefonen än att ta med och starta en dator.
Jag känner att detta vill jag undvika, alltså att plocka fram telefonen varje ledig stund. Är vi oförmögna att ha dötid numera?

Mvh
Nästa telefon ska ha knappar
 
Det låter som att du startat en tråd för att få bekräftat att du valt rätt smartphone - något som uppenbart var övertygad om redan när du startade tråden. :D
Nej det var för att kolla om jag har missat något. Precis som jag skrev i startinlägget.
När jag köpte nuvarande telefon för att kunna nyttja Swish och MobiltBankId så visste jag inte hur mycket jag skulle komma att använda den till annat, t.ex. parkeringsavgifter. Jag funderade på om det skulle finnas något mera som jag skulle ha nytta av med en dyrare telefon. Nuvarande har åkt i bussgolvet och slog sig litet så den står på utbyteslistan. Skärmen är inte helt intakt längre. Just nu så lutar det åt något stöttåligt med hög IP klassning.
 
Men vad gör man med telefonen alla dessa timmar?
Jo det är uppenbart.
Men jag använder separat kamera för jag vill ha bättre optik och tittar på film på TV för jag vill ha större bild och bättre ljud.
Varför väljer man att göra sådant i telefonen?
Jag kan ju bara svara för mig själv så jag gör det.

Jag har dataspel som intresse vilket gör att jag har behov av en riktig dator. Laptop går med andra ord fetbort för mig vilket gör att jag vill ha något portabelt.

Jag har min mobil som kamera. Jag tycker om att fota men det är inte ett tillräckligt stort intresse för att jag ska vilja lägga pengar på en separat (bättre) kamera, dessutom inget jag orkar släpa på. Just kameran är det som får lida mest på billigare mobiler. En bekant till mig köpt en ny mobil för mindre än ett halvår sedan av ett märke jag inte ens minns vad det heter, tror den kostade drygt 2000 kr. Den tar på riktigt sämre bilder än vad min S2 gjorde, och den modellen är GAMMAL nu.

I övrigt använder jag mobilen för twitter, surf, bankärenden, väckarklocka, musikspelare osv. Då jag "surfar" rätt mycket på den och kör flera program samtidigt vill jag inte ha en billigare mobil med sämre processor då det gör den seg.

Jag äger ingen padda för det fyller ingen funktion för mig, spela gör jag på datorn så istället för att bära runt på två prylar har jag hellre en bättre version av den som är nödvändig (telefonen). Jag fick en TV i inflyttningspresent för typ 7 eller 8 år sedan, den har varit extremt sparsamt använd. Tittar i princip aldrig på den och faktiska TV-kanaler har jag nog inte tittat på sedan början av 00-talet. Har alltså inga utgifter när det kommer till digitalkanaler och så vidare.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 153
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 889
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 660
Senast: Raderad medlem 6459
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 544
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp