Bukefalos 28 år!

Vad behöver jag till kattungarna?

Eloise

Trådstartare
På torsdag flyttar mina små bebisar hem till mig :love:

bebisar_526e7212e087c32c58d59353.jpg


Men trots att jag haft katt hela livet, så har jag totalt hjärnsläpp över vad de små kommer att behöva.


Vad jag skaffat hittills är

* Låda
* Matskålar
* Klösträd
* Klotång
* Massvis med leksaker (det går lätt överstyr har jag märkt...)


Djungeln av mat och sand ska vi ju inte tala om.

Jag har fastnat för Bozitas mat, samt Blacklabels kattsand, någon som har input på det? De små är bara vana vid torrfoder, så det lutar åt att jag bara kommer ge det till dom. Märker jag att de behöver blötmat så får jag självklart ge dom det också. Har förstått att Mjau´s blötmat ska vara bra?

Tacksam för alla tips och råd!
 
Sv: Vad behöver jag till kattungarna?

Vilka sötisar!

De är väl minst 12 veckor när du får hem dem? Är de uppvuxna i ett stall eller i hemmiljö?
 
Sv: Vad behöver jag till kattungarna?

Japp, de blev tolv veckor i lördags. (Men är sex veckor på bilden)
Fick lägg band på mig för att inte hämta dom direkt, men är ledig fre-sön sen så vi kan boa in oss tillsammans i lugn och ro.

De är uppvuxna i stallmiljö, med begränsat utrymme så de är inte vana vid att springa ute, bara frisk luft :) och de går på låda redan!
 
Sv: Vad behöver jag till kattungarna?

Ok, det låter bra.

Extreme Classic Black label kattsand har jag själv och är väldigt nöjd med. Bozitas och Mjaus blötmat är väldigt bra foder, men både när det gäller mat och kattsand bör man börja med det som de är vana vid för att inte orsaka förvirring och onödiga magproblem.

Om du bor stort kan det vara bra att begränsa ytan för kattungarna i början när du får hem dem. Är det för stort kan det kännas otryggt och förvirrande med allt det nya.

Praktiska saker man bör ordna är veterinärvårdsförsäkring, vaccinering, id-märkning och ägarregistrering i SKKs och/eller Sveraks id-register.

Förutom att skaffa de saker som kattungarna behöver eller skulle uppskatta behöver man framför allt kattsäkra hemmet innan kattungarna flyttar dit. Man får utgå ifrån att kattungarna kommer att vara överallt, ta sig ut där det går att ta sig ut, och äta och tugga på allt som ligger framme. Särskilt snören och tunna sladdar får man se upp med.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 046
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 531
Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
914
Senast: Novienna
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 866
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp