Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Soppa! Har ni tips på soppor liknande linssoppa och ärtsoppa? Har tex lupin, gråärt mm som jag tänkt beställa men skulle vilja se vad man kan gör i soppväg med dem.
 
Soppa! Har ni tips på soppor liknande linssoppa och ärtsoppa? Har tex lupin, gråärt mm som jag tänkt beställa men skulle vilja se vad man kan gör i soppväg med dem.
Jag gillar linssoppa med potatis, spiskummin och cayennepeppar i.

Tog tag i mig själv till sist och fixade lunch. Chorizosojakorv, stuvade makaroner, stekt lök, stekt spenat och ketchup.
20210517_125033.jpg
 
Strogge på anammas korv. Saknar gamla hälsans köks korv som var så bra i konsistensen, anammas är för mjuk och geggig egentligen... men vad gör man när hälsans kök byter recept till nåt oätligt? 🤷‍♀️

Visa bifogad fil 69868

Minns när jag tinade den första gången... blev ju bara en degig massa.
Nu har jag börjat köra den i ugnen innan jag hackar till stroganoff :) blir mkt bättre!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 945
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 556
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 902
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp