Bukefalos 28 år!

Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Strogge på anammas korv. Saknar gamla hälsans köks korv som var så bra i konsistensen, anammas är för mjuk och geggig egentligen... men vad gör man när hälsans kök byter recept till nåt oätligt? 🤷‍♀️

Visa bifogad fil 69868
Peas of heaven eller pärsons middagskorv funkar bra tycker jag!
Anammas har god smak men blir verkligen smetig lätt, Jag brukar skiva dom frysta och steka hårt i egen stekpanna och sedan blanda i när såsen är klar.
 
Idag blev det något som ska likna kikärtsbiffar, ugnad potatis, fänkål- och zucchinisallad, sparris, tomat och kall citron- och ingefärasås. Nu är jag rejält mätt iaf. 😅
20210521_201116.jpg
 
Brukar blanda havregrädde med havremjölk, då behövs inget extrafett tycker jag. Blir såklart ingen smörsmak, men den brukar ändå överskuggas av all vitpeppar jag har i.. 😅
Ska testa havregrädde då! Smörsmak är jag inte så glad i (det ska vara massa persilja i potatismos!) men tycker att det lätt blir vattnigt utan tillräckligt med fett.
 
Växte upp på pulvermos å måste erkänna att det gjorde mig för lat för att göra hemmagjord potatismos.
Växte också upp med pulvermos, mamma lade ned försöken att introducera oss för vanlig mos då vi vägrade äta den. Smakade ju inte pulver. 😅
Men i tonåren flyttade jag hemifrån och har sedan dess aldrig gjort pulvermos åt mig själv. Vet inte ens om det finns vegansk variant iofs.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 127
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 838
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp