Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Nu blir det vegansk lunch resten av veckan!
20200817_110215.jpg
 
Igår blev det Gnocchi ala Sorrentina, dvs. färdiga gnocchi i färdig pastasås toppad med mozzarella och gratinerad i ugnen. Enkelt, snabbt och gott.

I söndags gjorde jag morots- och hallouminuggets i ugnen med bulgur och sallad till. Blev fyra portioner så har haft det i matlådan hela veckan.

Jobbar på att äta mer vegetariskt och har skapat en pinterest-mapp med vegorecept till alla gånger då inspirationen tryter. Alla recept jag provlagat hittills har varit jättegoda :)
 
Och på kvällen hade jag inget bröd, men rismjöl som jag behöver använda upp... så blandade rismjöl, salt o vatten o så i stekpannan o så smör på sen = mums blev det!
 

Bifogade filer

  • 20200823_191342.jpg
    20200823_191342.jpg
    120,1 KB · Visningar: 53
Matlådan från helgen bestod i färdigköpt falafel, vit quinoa samt sötpotatis och grönkål rostad i ugnen. Serverad med en pestokräm.

Middag igår blev yoghurtmarinerad halloumi i ugnen ovanpå rostad, skivad potatis, tomater och toppad med rödlök och babyspenat. Serverad med ajvar. Från underbara kokboken Plåtmat.
 
Jag har undvikit den här tråden för jag visste att jag skulle bli ledsen av all god mat som inte är glutenfri, men nu har jag inspirationstörst så jag läste igenom ändå. Lever lite genom er. Så gott allt ser ut!

Här har det varit rotfruktsgryta igår och nu till lunch. Gula betor, morötter, ärtor och bönor, potatis, jordärtskocka, och så kryddor. Riktigt gott faktiskt!
 
Jag har undvikit den här tråden för jag visste att jag skulle bli ledsen av all god mat som inte är glutenfri, men nu har jag inspirationstörst så jag läste igenom ändå. Lever lite genom er. Så gott allt ser ut!

Här har det varit rotfruktsgryta igår och nu till lunch. Gula betor, morötter, ärtor och bönor, potatis, jordärtskocka, och så kryddor. Riktigt gott faktiskt!

Jag är också glutenintolerant och det finns massor med gott för oss! :up:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 961
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 616
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 917
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp