Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Nån som testat yipins friterade tofu? Älskar deras rökta och friterad låter gott men när jag tittade på den blev jag skeptisk till konsistensen och köpte inte.

Älskar 😍😍😍 Har letat sådan tofu sen jag flyttade tillbaka till Sverige men inte hittat innan. Den är fortfarande inte 100% men köper ingen annan tofu längre...
 
IMG_20200815_133146_914.jpg
 
Frukost :)

--

Hmm, vi började diskutera väldigt löst jag o mina kollegor att kanske prova nån halv 8 hos mig-variant... vad hade ni bjudit på en sån gång?

Troligtvis skulle det inte bli en hel 3-rätters men säg varmrätt och/eller dessert.

Vi är 7 st om alla skulle komma, troligare 6 stycken.
Inga allergier eller specialkoster förutom då att det blir vego hemma hos mig.

Gärna inget för tillkrånglat, men ändå gott. Hellre nåt pålitligt som faller de flesta i smaken än att försöka styla.

Tänkte kanske nån matpaj (förslag på fyllning?) med sallad (med nåt kul i, som passar ihop med salladen...) till? Eller tacos fast med hembakta pitabröd istället för köpebröd?
Och dessert t ex en bärpaj med vaniljkräm?

Hade det funkat tror ni? :)
 

Bifogade filer

  • 20200816_090354.jpg
    20200816_090354.jpg
    263,4 KB · Visningar: 46
Frukost :)

--

Hmm, vi började diskutera väldigt löst jag o mina kollegor att kanske prova nån halv 8 hos mig-variant... vad hade ni bjudit på en sån gång?

Troligtvis skulle det inte bli en hel 3-rätters men säg varmrätt och/eller dessert.

Vi är 7 st om alla skulle komma, troligare 6 stycken.
Inga allergier eller specialkoster förutom då att det blir vego hemma hos mig.

Gärna inget för tillkrånglat, men ändå gott. Hellre nåt pålitligt som faller de flesta i smaken än att försöka styla.

Tänkte kanske nån matpaj (förslag på fyllning?) med sallad (med nåt kul i, som passar ihop med salladen...) till? Eller tacos fast med hembakta pitabröd istället för köpebröd?
Och dessert t ex en bärpaj med vaniljkräm?

Hade det funkat tror ni? :)
Min fyllda paprikor med hemmagjorda potatisklyftor till helt klart.
Stek lök och champinjoner i med grädde, soja och lite honung. (Kan lätt göras vego med ersättningsprodukter. Krydda med svartpeppar, stek å grillkrydda, curry och lite cayenpeppar. Fyll upp paprikan på med lite ost (samma här gör lätt att göra vego) och ha lite utav alla 4 kryddor ovanpå osten. In i ugnen tills det fått färg. Så gott.
 
Min fyllda paprikor med hemmagjorda potatisklyftor till helt klart.
Stek lök och champinjoner i med grädde, soja och lite honung. (Kan lätt göras vego med ersättningsprodukter. Krydda med svartpeppar, stek å grillkrydda, curry och lite cayenpeppar. Fyll upp paprikan på med lite ost (samma här gör lätt att göra vego) och ha lite utav alla 4 kryddor ovanpå osten. In i ugnen tills det fått färg. Så gott.
Kan tilläggas att detta går att förbereda innan så är det bara att ha i mixen i paprikan å ta det därifrån så får man mer tid med sina vänner.
 
Min fyllda paprikor med hemmagjorda potatisklyftor till helt klart.
Stek lök och champinjoner i med grädde, soja och lite honung. (Kan lätt göras vego med ersättningsprodukter. Krydda med svartpeppar, stek å grillkrydda, curry och lite cayenpeppar. Fyll upp paprikan på med lite ost (samma här gör lätt att göra vego) och ha lite utav alla 4 kryddor ovanpå osten. In i ugnen tills det fått färg. Så gott.

Tack för svaret 😊 Åh, ja fyllda paprikor är ju supergott! Kanske det! 😍

Nu har jag ätit lunch, en lite konstig lunch eftersom jag gjort vaniljkräm o fick äggvitor över, så blev snitzel och stekta äggvitor, förvånansvärt gott!

Till efterrätt provsmakade jag någon tesked av blåbärs- och hallonpajen jag gjort till lillebrors kalas plus lite vaniljkräm, måste ju kolla så jag vågar bjuda på det! Det vågar jag ✌👍.
 

Bifogade filer

  • 20200816_123453.jpg
    20200816_123453.jpg
    153,8 KB · Visningar: 38

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 946
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 558
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 902
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp