Bukefalos 28 år!

Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Jag är också glutenintolerant och det finns massor med gott för oss! :up:
Kul att inte vara ensam i tråden! Ja, visst finns det god glutenfri mat, men det är ändå så att jag saknar vissa saker ibland. Typ riktigt gott vitt bröd, snabbpizza, köpta burgare... men drömma går ju :) Var ute på restaurang i Mars och kan fortfarande tänka mig tillbaks då och då.

Till middag idag blir det pasta med sås gjord på röda linser. Min absoluta favoritsås, smaksätts med honung, vinäger, och olivolja för rund god smak.
 
Kul att inte vara ensam i tråden! Ja, visst finns det god glutenfri mat, men det är ändå så att jag saknar vissa saker ibland. Typ riktigt gott vitt bröd, snabbpizza, köpta burgare... men drömma går ju :) Var ute på restaurang i Mars och kan fortfarande tänka mig tillbaks då och då.

Till middag idag blir det pasta med sås gjord på röda linser. Min absoluta favoritsås, smaksätts med honung, vinäger, och olivolja för rund god smak.
Okej jag har upptäckt ett problem med den här såsen: Om en gör fyra portioner för att ha till tre matlådor så blir det ändå bara en matlåda? Och så fick jag lite ont i magen🤔
 
Kul att inte vara ensam i tråden! Ja, visst finns det god glutenfri mat, men det är ändå så att jag saknar vissa saker ibland. Typ riktigt gott vitt bröd, snabbpizza, köpta burgare... men drömma går ju :) Var ute på restaurang i Mars och kan fortfarande tänka mig tillbaks då och då.

Till middag idag blir det pasta med sås gjord på röda linser. Min absoluta favoritsås, smaksätts med honung, vinäger, och olivolja för rund god smak.
Här kan man gå glutenfri botten på pizzerian och det finns även färdigpizza och lite andra färdigrätter som är glutenfria i frysdisken.
Bröd är ju svårare, åtminstone (gott) vitt bröd. Är inte glutenintolerant själv men har vänner som är.
Pastasås med röda linser tycker jag är supersmarrigt! :love:
Brukar också göra en tacogratäng på röda linser som jag fullkomligt älskar!
 
Dagens lunch, jag älskar svartpeppar :p middag blev samma som igår.
20200826_105926.jpg
 
Här kan man gå glutenfri botten på pizzerian och det finns även färdigpizza och lite andra färdigrätter som är glutenfria i frysdisken.
Bröd är ju svårare, åtminstone (gott) vitt bröd. Är inte glutenintolerant själv men har vänner som är.
Pastasås med röda linser tycker jag är supersmarrigt! :love:
Brukar också göra en tacogratäng på röda linser som jag fullkomligt älskar!
Jag är vegan, då finns det inte mycket glutenfritt färdigt. Plus att jag är känslig för visa emulgeringsmedel som finns i nästan alla glutenfria bröd. Äter inte ute om jag inte är 100% säker på att restaurangen vet vad de håller på med. Krävs så extremt lite gluten för att det ska vara farligt. Räcker med att de bakar pizzorna i samma rum och det flyger över lite löst mjöl.

Men jag klagar inte egentligen. Jag mår ju bra och äter gott de flesta dagar. Bara tråkigt att inte kunna snabbmata ibland, men jag klarar mig :)
 
Jag är vegan, då finns det inte mycket glutenfritt färdigt. Plus att jag är känslig för visa emulgeringsmedel som finns i nästan alla glutenfria bröd. Äter inte ute om jag inte är 100% säker på att restaurangen vet vad de håller på med. Krävs så extremt lite gluten för att det ska vara farligt. Räcker med att de bakar pizzorna i samma rum och det flyger över lite löst mjöl.

Men jag klagar inte egentligen. Jag mår ju bra och äter gott de flesta dagar. Bara tråkigt att inte kunna snabbmata ibland, men jag klarar mig :)
Då förstår jag att det blir svårare!
 
Jag är vegan, då finns det inte mycket glutenfritt färdigt.
Tipsar om Anammas färdigprodukter, men det känner du säkert till. Nuggets, schnitzel och nått mer är helt glutenfritt trots panering :up: och mycket annat är glutenfritt ändå.
Sedan är en vardagsfavorit här hemma potatisgnocchi som finns i glutenfria hyllan. Strunta i instruktionen om kokning, stek dem direkt i rejält med veganskt smör ihop med grönsaker, vegokorvslantar och vad du har hemma eller ät ihop med någon sås, det är perfekt snabb vardagsmat!
 
Tipsar om Anammas färdigprodukter, men det känner du säkert till. Nuggets, schnitzel och nått mer är helt glutenfritt trots panering :up: och mycket annat är glutenfritt ändå.
Sedan är en vardagsfavorit här hemma potatisgnocchi som finns i glutenfria hyllan. Strunta i instruktionen om kokning, stek dem direkt i rejält med veganskt smör ihop med grönsaker, vegokorvslantar och vad du har hemma eller ät ihop med någon sås, det är perfekt snabb vardagsmat!
Ja, anammas käkar jag massor :D Stekt gnocchi har jag aldrig provat, ska definitivt testa det! Tack för tips!!
 
Jag är vegan, då finns det inte mycket glutenfritt färdigt. Plus att jag är känslig för visa emulgeringsmedel som finns i nästan alla glutenfria bröd. Äter inte ute om jag inte är 100% säker på att restaurangen vet vad de håller på med. Krävs så extremt lite gluten för att det ska vara farligt. Räcker med att de bakar pizzorna i samma rum och det flyger över lite löst mjöl.

Men jag klagar inte egentligen. Jag mår ju bra och äter gott de flesta dagar. Bara tråkigt att inte kunna snabbmata ibland, men jag klarar mig :)

Da Carla är ett favvomärke, deras teffgryn, gnocchi, grovt bröd mm är det jag gärna köper. Deras superbröd med quinoa är gott och mättande utan emulgeringsmedel. De har mycket veganskt men kolla, jag har fokus på annat än just veganskt.

Kolla även lysings, det är ett helt glutenfritt bageri som kör runt och säljer bröd i delar av landet.
 
Tipsar om Anammas färdigprodukter, men det känner du säkert till. Nuggets, schnitzel och nått mer är helt glutenfritt trots panering :up: och mycket annat är glutenfritt ändå.
Sedan är en vardagsfavorit här hemma potatisgnocchi som finns i glutenfria hyllan. Strunta i instruktionen om kokning, stek dem direkt i rejält med veganskt smör ihop med grönsaker, vegokorvslantar och vad du har hemma eller ät ihop med någon sås, det är perfekt snabb vardagsmat!

Fick det tipset via middagsfrid, att steka gnocchi, helt plötsligt var det gott! Verkligen bra tips för alla!
 
Da Carla är ett favvomärke, deras teffgryn, gnocchi, grovt bröd mm är det jag gärna köper. Deras superbröd med quinoa är gott och mättande utan emulgeringsmedel. De har mycket veganskt men kolla, jag har fokus på annat än just veganskt.

Kolla även lysings, det är ett helt glutenfritt bageri som kör runt och säljer bröd i delar av landet.
DaCarla gillas skarpt, käkar deras bröd i mängder (kanske lite för stora mängder ibland😅)! Lysings har jag inte hört talas om, men ska se om jag kan vara på plats nästa gång de är i närheten! Att kunna få tag i lite fluffigt bröd ibland hade ju varit toppen. Tack för tips😀
 
Superenkelt i kväll, min kompis läser en kurs i ekologisk odling och drunknar i zucchini - jag fick en jätte som jag skivade i 2 cm tjocka skivor(ca 10-13 cm i diameter) och stekte i smör och vitlök. Riven parmesan på. Åt som typ biff till pasta med mer parmesan :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 132
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 855
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp