Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Haha, vad är det? Tänkte när jag såg bilden att en period i vintras när jag bara åt olika grytor hade min mat alltid olika nyanser av brunt/beige. Men du fick liksom med alla olika nyanser av brunt/beige i samma rätt :D.

Det är wok med vegonade black garlic! Min bästis sa att det såg (och var) godare än det såg ut på bilden :D
 
DSC_4087.JPG
 
Jag fick för mig att köpa formbar färs för första gången på evigheter och vill göra typ biffar. Vad brukar ni ha i/smaksätta med om ni gör biffar av färs? Kommer inte äta potatis och gräddsås till utan mer tahinidressing, hummus, baba ganoush.
 
Jag fick för mig att köpa formbar färs för första gången på evigheter och vill göra typ biffar. Vad brukar ni ha i/smaksätta med om ni gör biffar av färs? Kommer inte äta potatis och gräddsås till utan mer tahinidressing, hummus, baba ganoush.
Gör lite olika men något som är viktigt tycker jag är att ha något fett i. Oftast tar jag en klick färskost (vanlig eller vegansk).
Kryddar ibland lite mer grekiskt med tomatpure, stekt lök och vitlök, persilja, oregano, ibland hackade oliver eller soltorkade tomater.
Brukar alltid ha lite grönsaksfond och lite soja i också. Ibland har jag liquid smoke eller rökt paprika om jag vill ha lite mer rökiga toner.

Jättegott att krydda med färska örter.

Berbere är en kryddblandning som görs sig bra i sådana biffar eller färsspett som läggs på grillen.
 
Tack! Där fanns mycket som såg kul ut.
Gör lite olika men något som är viktigt tycker jag är att ha något fett i. Oftast tar jag en klick färskost (vanlig eller vegansk).
Kryddar ibland lite mer grekiskt med tomatpure, stekt lök och vitlök, persilja, oregano, ibland hackade oliver eller soltorkade tomater.
Brukar alltid ha lite grönsaksfond och lite soja i också. Ibland har jag liquid smoke eller rökt paprika om jag vill ha lite mer rökiga toner.

Jättegott att krydda med färska örter.

Berbere är en kryddblandning som görs sig bra i sådana biffar eller färsspett som läggs på grillen.
Soltorkade tomater har jag hemma så det ska jag testa ikväll. Tack!
 
Igår testade jag ärtfärs för första gången! Hade det som fyllning i enchiladas så det var lite svårt att avgöra hur dess konsistens och smak var i sig själv s a s.
 
Fick ett meddelande precis om svensk vegansk färs, gjord på lupin och bönor. Helt veganskt, sojafritt och glutenfritt. Någon som testat? Färsodlarna är det som tillverkar. Låter ju bra!
 
Fick ett meddelande precis om svensk vegansk färs, gjord på lupin och bönor. Helt veganskt, sojafritt och glutenfritt. Någon som testat? Färsodlarna är det som tillverkar. Låter ju bra!
Har sett den, låter bra i teorin, i praktiken ser den dock rätt läskig ut så jag behöver nog exponeras för den en hel del innan jag provar. 😅
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 946
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 558
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 109
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 902
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp