Vad fick du i julklapp?

Apropå märklig present så stod jag i kön i mataffären och tanten före mig köpte ett storpack med Nutrilett (eller nån slags bantningsdryck) och berättar för kassörskan att det är en julklapp till en släkting och presenten borde bli uppskattad eftersom personen i fråga var överviktig.... :eek: Stackars släkting!

Åh herregud! Vilket vidrigt övertramp
 
Jag fick Icebugs av min svärmor (hon är den bästaste i hela världen) av sambon och sonen fick jag en kofta som jag kommer slita ut i förtid. Av mina döttrar fick jag en hushållsvåg (tyvärr kommer jag nog byta den till en digital våg, även om den analoga är skitsnygg, men ska man väga kattungar så behövs nog en digital våg).
Av min kusin fick jag som vanligt finurliga saker, en dörrmatta - min chihuahua har käkat hål i den gamla och en kylskåpsmagnet med en katt på
 
Jag fick presentkort på body shop, en pall, en handväska, stolsdynor, lite hudvårdsprodukter och sen fick jag och sambon en baby vakt och ett babyskydd. Jättenöjd. :)
 
Jag hade önskat mig sådana keramiska stekpannor som inget fastnar i av sambon. Slutade med att jag fick beställa och hämta dem själv för några dagar sedan. Lite sur över att han inte kunde ordna det själv, men han betalade i varje fall. Nästa år skiter vi i presenterna tycker jag. Då kan jag köpa vad jag vill till mig själv på en gång istället.

Av föräldrarna fick jag hela glee -serien och påslakan som jag själv kikat på tidigare. Helt perfekt! Dessutom ett par söta porslinsugglor som får bo på bokhyllan i mitt kontor :D
 
Min man. Till hans försvar så hade han en bättre plan först men den visade sig ha sålt slut och då blev han lite stressad. Vi har pratat några gånger om att jag borde köpa värktabletter på nätet för att spara pengar men så har jag inte tagit tag i det (eftersom apoteksvaror är så extremt o-kul att shoppa) så nu passade han på.
Ah, jag förstår. Jag hade nog blivit lite ledsen faktiskt men det var ju du som fick det och som känner honom :).
 
En resa till Riga till sommaren - köpt till oss själva. Och lite extra Kiva-utlåning till Filippinerna satt i bruk. Skönt att inte behöva hantera en enda pryl till.

För en gångs skull verkar samtliga barn också ha blivit toppnöjda - trots att de fick färre presenter än någonsin tidigare, 2-3 stycken vardera.

En bra julafton helt enkelt. (Drömmer fortfarande ibland mardrömmar om ett par jular för 10-talet år sedan när julklappsöppningen tog lång tid, prylberget växte och barnen ifråga suckade olyckligt när de var trötta efter allt paketöppnande - aldrig mer tack).
 
Apropå märklig present så stod jag i kön i mataffären och tanten före mig köpte ett storpack med Nutrilett (eller nån slags bantningsdryck) och berättar för kassörskan att det är en julklapp till en släkting och presenten borde bli uppskattad eftersom personen i fråga var överviktig.... :eek: Stackars släkting!
What!? :eek:
 
En ny bil. Mitsubishi Pajero -17. Fick den dock en vecka tidigt för bilhandlaren hade den leveransklar då. Ja eller bilen är en gemensam present till oss. Fast maken hävdar att den är min.
Sen har jag fått en hemmaknåpad rymdfigur av ena dottern -nu vet jag vsrt mitt gummiträningsband till olika övningar tog vägen, återfinns i molekyler typ :D
Två chokladkakor av äldste sonen. Övriga barn har sagt de ska vara snälla istället :angel::D
Av maken fick jag ett par läderstövlar ( ej ridstövlar).
I övrigt så byter vi inte julklappar i min släkt. Men vi syskon går ihop och lägger någon hundralapp var till våra päron. De ger i sin tur något litet till barnbarnen men inte till oss. Känns bra.
 
Jag hade önskat mig sådana keramiska stekpannor som inget fastnar i av sambon. Slutade med att jag fick beställa och hämta dem själv för några dagar sedan. Lite sur över att han inte kunde ordna det själv, men han betalade i varje fall. Nästa år skiter vi i presenterna tycker jag. Då kan jag köpa vad jag vill till mig själv på en gång istället.

Av föräldrarna fick jag hela glee -serien och påslakan som jag själv kikat på tidigare. Helt perfekt! Dessutom ett par söta porslinsugglor som får bo på bokhyllan i mitt kontor :D

Men fy vad tråkigt att du fick fixa själv?
Han själv slapp fixa sin egen klapp antar jag?
 
Jag har fått pengar av pappa och av mormor och morfar.
Maken och jag fick Oljelampa och hotellövernattning av mamma.

Av maken har jag fått en julkalender som avslutades med att jag igår fick en middag på ett ställe vi aldrig testat förr.
I förrgår fick jag biljetter till en Acapellashow, som föregås av ovan nämnda middag.
Tidigare har jag fått nagellack, underkläder och lite annat av honom i kalendern. Verkligen jättefint av honom!

Har ett julklappsbyte kvar med syskonen och respektive idag. Då blir det en klapp från någon av dem, oklart vem.
 
Apropå märklig present så stod jag i kön i mataffären och tanten före mig köpte ett storpack med Nutrilett (eller nån slags bantningsdryck) och berättar för kassörskan att det är en julklapp till en släkting och presenten borde bli uppskattad eftersom personen i fråga var överviktig.... :eek: Stackars släkting!

Wow.
Hur dum i huvudet får man bli?
Jag hade nog inte kunnat vara tyst, tror jag.

:banghead:
 
En halsduk, lite pengar, en vinylskiva, en plånbok, ett original 50-tals armbandsur ( :love: ), kaffe, choklad och ett monopolspel. En helt lagom jul :)
 
Min bästa julklapp var biljetter till Johan Glans i september :love:

Annars har jag fått en underbar ljusstake i koppar av sambon, örhängen samt en "karusell" med snygga köksredskap från Joseph & Joseph av föräldrarna, presentkort på ökensafari samt nya aktier av storebror, bidrag till studielånet av mormor och böcker samt skinnhandskar av farmor. Jag är helnöjd och har insett att de julklappar jag blir mest exalterad över är upplevelser av olika slag :)
 
Jag fick fikonmarmelad med rim från min gamla mormor:
Det är gott med fikon i jul
Men på Ica tyckte de glatt att det inte gjorde ett skvatt
Om fantasin fick göra ett spratt
Så god jul, aiquen, ät med ett skratt!

Med bakgrunden att hon, som i egenskap av skröplig pensionär har hemleverans från den lokala Ica-butiken, hade beställt ett paket torkade fikon i leveransen nu innan jul. Uppenbarligen var de väl slut i butiken, men vad gör man inte för att sälja, så personalen slängde helt sonika ner en burk av Icas egna, eminenta fikonmarmelad i kassen. :cautious: Inte riktigt vad mormor efterfrågade ... Men hon lyckades visst ta reda på att jag äter sådant ibland, så då fick jag den alltså istället.

Men jag älskar att hon - som alltså är praktiskt taget helt blind - har gjort sig omaket att både handskriva ett rim och slå in burken i papper - som en smällkaramell. :D
 
Choklad av en bukefalist.
Secret santapaket som innehöll lind choklad.
En godisskål,kaffe, en kaffemugg, leksaker till katten och en go halsduk.(kan ha glömt nåt)
Tja det var väl det.
Har ju inte firat jul så :)
Åt lite julmat hos kompisarna bara.
Sen kanske det blir nåt från dottern och blivande sambon då.
 
En bärbar dator av sambon, inför framtida studier, samt ett julkort från äldsta sonen som han sparat sedan de hade pysselkväll på juniorerna :love:

Vi firar numera julafton själva med barnen ,eventuellt med min ungkarls-kusin :p. Endast syskonbarnen får julklappar på "lilla julafton" med sambons släkt. Helt underbart tycker jag att slippa julklappsstress, jul är mer än bara julklappar för mig :D :heart
 
Från maken och hunden fick jag 2 filmer, ett träningslinne och en sportbh. Mycket bra som jag både ville ha och behöver.
Sen fick vi tillsammans en almanacka med kort på makens brorsbarn, ett gåvopaket från Leif Mannerström, en tändare, mozartkulor från Salzburg och en chokladask.

Idag ska vi fira med mina föräldrar och min syster m familj så då får vi se vad det blir så.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 845
Äldre I år firar vi jul med makens släkt och där brukar alla ha med en julklapp för cirka 200 kronor och så lottas de ut slumpmässigt. I år är...
Svar
18
· Visningar
1 426
Senast: Zewz
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: aiquen
·
Övr. Barn ja den har redan kommit på tal här. Har gemensam vårdnad och varannan veckas boende på den yngsta (dottern M) medan den store (sonen V)...
2
Svar
35
· Visningar
2 513
Senast: pigleton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp