Vad fick du i julklapp?

Vi byter egentligen inte julklappar, men jag fick ett gäng Fantastiska färgpennor och en GoT målabok för vuxna (tror någon tycker jag borde ta upp en hobby igen) ^^ Och en massa svansvift från byrackorna som tycker att de borde få smaka på tjälknölen innan den saltas. Vilket de naturligtvis kommer få.
 
1000 kr presentkort på tygaffär (rosahuset), en temugg, ekologiskt te jordgubb/äpple, färgpennor, en tavla man målar själv, en målarbok, 500 kr i förskott av farmor som blev ett tillskott till en tatuering, sen köpte jag julklapp åt mig själv ett presentkort hos en tatuerare värt 2400 kr :) och så fick jag hyran betald av mamma å hennes man den här månaden :up:

just ja, julklapps spelet blev det ett doftljus, en prydnadsfigur av en ren, julgranspynt, en värmeljushållare, glasmugg med lock, och en mini ledlampa att sätta på jackan
 
Jag fick presentkort på sportaffärer och på en möbelaffär, en dessertskål, pengar, en påse med olika teer, kuddöverdrag med goldenvalpar och en pepparkaksform som ser ut som en golden retriever :D
 
Jag köpte ett "nytt" soffbord, vi har haft satsbord innan, nu har vi ett precis lagom stort fint i teak från 50-talet som i och med detta får leva vidare en generation till. Köpte av kompis som ska flytta. Bordet är komplett med spår av valptänder på benen. Min och partnerns gemensamma julklapp. Annars har vi vuxna slutat med julklappar, presenten är att vi tar ledigt och ses och hjälps åt med matlagningen.
 
Av sambon fick jag två halsband som jag önskat mig, muckboots, en ny "hemmaridhjälm", trådlösa hörlurar, lite strumpor, en rattmuff och en Wake up light :heart. Har en sådan sedan innan men denna är bättre och lite mer teknisk. Den räddar mina morgnar såhär års.

Julklappsspelet gav mig ett kylskåpsblock och två ljus. Och av mamma och pappa fick jag lite pengar som går rakt in på "spara-till-hus-kontot".

Väldigt nöjd med julen! Men den bästa julklappen är nog att det idag är exakt 8 år sedan jag träffade min älskade sambo för första gången :).
 
Av min sambo fick jag en resa (som vi redan varit iväg på). Sen fick jag en jacka, body scrub, sporrskydd, ridstrumpor, choklad, necessär, plånbok och litet ekonomiskt bidrag.
 
Förutom Secret Santa här på buke så blev det en asskön filt, presentkort på Netflix och Ikea, pengar och en del choklad. Och så hade jag fått ett tåg som åker runt granen i tidig julklapp också :)
Oh, och sjukt mycket papper, ty det här är hur min syster slår in presentkort: https://www.instagram.com/p/BOaY6N-Bdfu/ Totalt 4 paket fulla med papper innan jag slutligen kom ner till presentkortet. Dessutom Lindor-kulor i pappret så man kunde ju inte bara dumpa alltihop i en sopsäck heller :p
 
Jag hade bara önskat mig pengar och lite smågrejer av mina föräldrar så det fick jag, pengar av mormor och föräldrarna och några hudkrämer, fina rörstrandsskålar till min Mon Amie-servis, en fin bricka och en reflex-tassel som mammas jobbarkompis tillverkar.

Av min syster fick jag ett presentkort (eller en presentbok) som gäller på flera fina restauranger i Göteborg.

Jag och sambon fick gemensamt en sodastream och en steamer. Blev orimligt glad över detta! Speciellt strykjärnet, så skönt att slippa ta fram bräda och grejer och bara stryka på galgen.

Av min underbara man fick jag en natt i en svit på ett urgulligt hotell i Göteborg som jag sneglat på, med gammaldags inredning och supermysig atmosfär. Det hade han bokat så vi åker och gottar oss där om tre veckor och då ingår tydligen middag och bio :love:

Känner mig mycket lyckligt lottad!
 
En prenumeration (tror jag) på en tidning

I övrigt inget. Jag önskade mig att man sätter eventuella julklappspengar på något lämpligt område inom WWF men jag gissar att det dyker upp något materiellt ändå i dagarna här. Jag har stora svårigheter med konsumtionen över jul och är tacksam över att kidsen åtminstone än så länge är nöjda för "ingenting".
 
En svart keps med tungan ut emojin
Handdukar
Påslakan
En mössa med ledlampa
1 ask med Toms chokladsköldpaddor :p
 
En blender
Ett underställ
Pengar
Godis
En handduk
2 flaskor vin
En liten matlåda

Sedan har jag redan fått ett besök till naprapaten.
Väldigt nöjd! :)
 
-En reflex
-Kasta snopp (som spelet kasta gris, men i detta spel är grisarna utbytta mot snopppar).
-"Snoppfiskespel". Kommer aldrig användas. Man ska fiska upp minisnoppar och på de står det t.ex. "Give a stranger a lap dance". "Flash the bartender". Låååångt utanför min bekvämlighetszon :D
-Snoppmagneter
-Kattrumpsmagneter
-Träningsväska
-Vattenflaska
-Almanacka (som man får varje år. Bilder på tre av mina syskonbarn).
-Innetofflor, hur mysiga som helst.
-Lite diverse bös från Mary Kay. Måste bara kolla upp vad som ska användas till vad :D
 
Jag fick av min sambo: en elektrisk fotfil (mina fötter behöver lite bättre omvårdnad :D), en massagepryl (kör på ryggen osv) och en hårtork (tjej och aldrig ägt någon :o:D) :).

Av mamma: Snyggt schabraak med mitt och min hästs namn broderat, en dekorationsbelysningshäst (som får bo inne då vi ju bor i ett blåshål typ), en liten bok med citat om hästar, en underbar parfym och duschgrejer, ett namnljus, en tolksele och tillsammans med sambon en godiskorg och en vacker delfinprydnad :).

Av brorsan och sambo: Blockljus med islandshästmotiv och så en vacker prydnadshäst :).

Av morfar: Köra gokart (live.it)

Från julklappspelet: En svart härlig filt och 4 blockljus :).

Jag är väldigt tacksam för mina julklappar :love:
 
- ett flying change från ps
- ett par sprenger bow balance
- lindor+paddar från mias
- pengar
- "yogakurs"
- en blus (kommer dock bytas, den var för stor)
- en mössa (kommer också att bytas, färgen funkade inte till ytterkläderna)
- typ ett pussel som min kusin har gjort

Behöver jag säga att jag är vääääldigt nöjd?:love:
 
Ett stort paket med produkter från Body Shop, en reflexjacka (sån där som är helt i reflex), fler hudprodukter, en Dalahäst i typ cement + pengar.
 
I år fick jag en bok om viltspår av föräldrarna precis som jag önskat mig och en flaska vin av brorsan.
Jag och sambon fick tillsammans av mina föräldrar lakan till vår relativt nya säng, precis som vi önskat oss och en ringklocka till ytterdörren, eftersom vi inte har nån.
Av brorsan fick vi presentkort på IKEA.

Jättefina julklappar och sådant som vi ville ha/behövde.

Hundarna fick lite leksaker så dom var supernöjda!

Av av en Medryttare fick jag hemmagjort godis och en flaska vin.

Eftersom sambon jobbar (dygn) idag så ska vi fira med julbrunch hemma imorgon så då byter vi klappar med varandra.
Vi ger varandra lite mer påkostade presenter men det blir till oss båda ändå för det är nästan uteslutande till hemmet, ofta köket för vi båda tycker mycket om matlagning, så det blir en mix av att få öppna paket och få nått vi båda vill ha, än så länge har vi inte köpt lika men vi får väl se imorgon ;)
 
-En reflex
-Kasta snopp (som spelet kasta gris, men i detta spel är grisarna utbytta mot snopppar).
-"Snoppfiskespel". Kommer aldrig användas. Man ska fiska upp minisnoppar och på de står det t.ex. "Give a stranger a lap dance". "Flash the bartender". Låååångt utanför min bekvämlighetszon :D
-Snoppmagneter
-Kattrumpsmagneter
-Träningsväska
-Vattenflaska
-Almanacka (som man får varje år. Bilder på tre av mina syskonbarn).
-Innetofflor, hur mysiga som helst.
-Lite diverse bös från Mary Kay. Måste bara kolla upp vad som ska användas till vad :D
Alltså jag läste inte nicket först när jag läste listan och tänkte direkt, det måste vara astronaut. :-)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 845
Äldre I år firar vi jul med makens släkt och där brukar alla ha med en julklapp för cirka 200 kronor och så lottas de ut slumpmässigt. I år är...
Svar
18
· Visningar
1 426
Senast: Zewz
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 579
Senast: aiquen
·
Övr. Barn ja den har redan kommit på tal här. Har gemensam vårdnad och varannan veckas boende på den yngsta (dottern M) medan den store (sonen V)...
2
Svar
35
· Visningar
2 513
Senast: pigleton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp