Bukefalos 28 år!

Vad gör dig värdefull?

Och hur vet du det?

Är mitt i matlagningen, men ta gärna tråden och spring, så återkommer jag. :)
Jag är jag. Om jag sen är värdefull, eller inte... Det är inget jag strävar efter eller vet hur jag vet... Utan jag strävar efter att vara jag...

Jag glädjs åt andras framgång.
Jag respekterar andra som de är. Även om inte alla, förstår, eller vill förstå det.
Jag bryr mig ofta för mycket, är en god lyssnare som inte babblar vidare, vilket gör att det ibland kan göra ont.
Jag är envis, har sprungit in i många hårda stenväggar, men vägrar ge upp utan springer vidare.
Jag ses som en väldigt glad och positiv person, vilket kanske inte alla gånger stämmer överens med verkligheten nu för tiden. Även om det är det jag vill sprida; glädje och positivitet.

Jag vet inte om det är ett sånt svar du vill ha. Vad svarar du själv på dina existensiella frågor?
 
Tack för alla svar. Det jag filosoferade kring var detta med självkänsla och vad den grundar sig i och hur den formades för olika personer. Tänkte även en del kring hur det kanske är annorlunda nu med sociala medier och hur unga människor jagar "likes" och på något sätt värderar sig efter det. Lite så. Ska fundera vidare.
 
Tack för alla svar. Det jag filosoferade kring var detta med självkänsla och vad den grundar sig i och hur den formades för olika personer. Tänkte även en del kring hur det kanske är annorlunda nu med sociala medier och hur unga människor jagar "likes" och på något sätt värderar sig efter det. Lite så. Ska fundera vidare.
Jag kände på mig att det var så du tänkte och jag är helt inne på din linje om frågan på hur dagens unga värderar/vårdar sin självkänsla... utifrån sig själva, eller andras "likes"...
 
Tack för alla svar. Det jag filosoferade kring var detta med självkänsla och vad den grundar sig i och hur den formades för olika personer. Tänkte även en del kring hur det kanske är annorlunda nu med sociala medier och hur unga människor jagar "likes" och på något sätt värderar sig efter det. Lite så. Ska fundera vidare.
Jag tänker att frågan är väldigt subjektiv egentligen. Värdefull för vem avgör hela svaret.
 
Jag står för värderingar jag tycker är viktiga, och även om det är en liten röst i en stor värld så är det en liten motvikt mot allt det som kan göra livet på jorden hårdare. Jag gör vad jag kan i vardagen för att försvara de värderingarna och göra saker lite bättre.
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: Liten
·
Mat med en ost som smakar NADA? Finns det något djur som gillar ost? Kan man ha det i matlagning? Man brukar väl vilja ha stark ost i...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Med idrottsaktiviteter varje vardagkväll blir matlagningen lidande. Jag har därför börjat göra storkok och frysa in portionsvis så att...
2
Svar
27
· Visningar
2 141
Senast: Derivata
·
Fritid Gissar att alla ni som har en smartphone har precis som jag, en extrem mängd foton. Jag vill inte radera foton och filmklipp för de är...
2
Svar
24
· Visningar
1 269
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp