Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på att bli galen känner jag 🙈 Allt ska krångla just nu. För tillfället är det Mamma mu kameran som slår ifrån stup i kvarten, var där och fixa den innan jag släppt in dem för kvällen. Hinner bara hem så har den slagit ifrån igen 🤪 Skicka ut den mycket host tekniska Pappan som kommer ringa om en stund och ha spunk.
När ska Mamma Mu kläckas? ;)
 
Om jag just ställde in vattenkokaren i kylskåpet? Japp!

Märks att jag sov dåligt i natt, och att det är fredag 🥱 Ska göra en stark kopp kaffe och köra ett sista jobbrace nu, jag har en ynka artikel att skriva klart, men sen får det banne mig bli en lång power nap! Ikväll grillkväll i goda vänners lag 😊
Jag ställde vattenkokaren på spisen och drog på plattan tidigare i veckan. :nailbiting: Mycket nöjd att jag upptäckte det innan plattan blivit varm.
 
Ja
3534A724-5667-4A20-8A07-3BFB06605832.jpeg
 
Känt mig seg minst halva dagen då hankatten sabbade nattsömnen..Städade hemma före jag åkte till stan för att jobba mellan 10 och 16 och for sen direkt till stallet på vägen hem 😊. Fixade bara boxen och gosade lite med bästa hästen som fick vilodag då bästa älsklingen behöver jobba med min bil ☺️. Slängde ihop pasta Alfredo och jag har passat på att slappa på soffan; så fort sambon kommer in får det bli att dippa chips och grönsaksstavar, skönt med fredagskväll och ledig helg 😊.
"Råkade" visst köpa onödigt mycket godis till helgen meeeen va tusan jag har skött mig i veckan och det är ju esc i morgon 🥳
 
Dricker vin och tittar på masked singer. Skönt och lagom avslappnat. Inser dock att jag inte vet något om kändisar är clueless på de flesta ledtrådar men vad gör det. :D
Jag är verkligen helt hopplös på människor generellt, att de är obskyra kändisar hjälper inte. Har aldrig sett programmet själv men skulle solklart vara hopplös på att gissa - jag insåg inte ens att det var grannen som bor ovanför som nyss börjat som ny supervisor på jobbet. Istället inledde jag smidigt: "Någon nämnde att du är granne med mig. Var bor du någonstans?" :o:angel:
 
Och imorgon kommer Mamma med husbilen :love: :love: Längtar så efter Mamma även om vi nästan pratar med varandra varje dag.

Till råga på allt kommer hela staden fyllas av bilar misstänker jag nu när det äntligen får köra igen efter pandemin 😅 Hört folk dra igång sina gamla bilar hela veckan på bygden. Glad att vi inte bor i stan.
 
Ska strax stänga av och gå och lägga mig. Maken har morgonpasset med hästarna imorgon bitti.... :up: Vilket inte brukar betyda att jag ligger speciellt länge i sängen ändå, men det är skönt att slippa masa sig ut det första man gör. Istället få sätta sig i soffan med kaffe och vakna till liv långsamt.... :) Kanske slänga ihop scones till frukost också - vem vet :) !
 
Efter en lang dag med skolbuss korande, recryterande, och allmant hysteri infor en "alien festival" vi har har i sta'n i morgon ... (11 timmars job i dag) sa satter jag just i mig en pizza "to die for" ... fran den Italienska restaurangen i stan dar agaren kommer fran Norra Italien. Gorgonzola och paron ... pizzan fran "Nick's" smakar som i Rom ... SA HIMLA GOTT.

I morgon ar det "Alien Festival" ... den nast storsta utanfor Roswell i New Mexico (dar ett rymdskepp sags har landat nagon gang under 1940-talet). Har har en hotell kedja (Oregon Hotel, eller McMenamins) startat och haller i det hela. Det ar ett jatte event, folk fran hela varlden kommer, bade som askadare och for att ha foredrag om aliens. :cautious:

Det ar en parad langs huvudgatan, dar har vi en skolbuss med och sjalv sitter jag i en "booth" i 10 timmar och forklarar att vi BEHOVER mer chaufforer. Under tiden har vi den kallaste och regnigaste May manad som nagonsin har blivit nedtecknad. I morgon har vi 100% chance for regn ... och som varmast blir det farm pa eftermiddagen 17*C.
Det ar SVINKALLT ... forra aret planterade jag alla mina kryddvaxter i borjan pa Mars ... i ar ar det for kallt for dem nu ... i May. Oh well ... da vi aker pa semester till Florida om en manad (och stannar borta mer an en manad) spelar det kanske inte sa mycket roll i det hela. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 992
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
671
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 258
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 641
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp