Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan tydligen doppa dem i nån smet och fritera dem också, har jag sett!
Ohja, och göra vin och lite vadsomhelst med själva blommorna. Bladen går också att steka eller göra te av, eller äta som de är. Rötterna blir bra som te. Bra ogräs helt enkelt! :D :love:
Jag tror jag har bestämt mig för ett recept jag ska halvfölja i alla fall. Alla de svenska verkar ha så bråttom, medan de brittiska och amerikanska jag hittar tycker att kokta blommor ska stå över natten - det känns bättre. Man vill ju ha så mycket smak som möjligt!
 
Tillslut i sängen, gick ju sådär att komma dit. Redigt trött, och har nu ganska ont efter avskickningen i fredags (samma häst som vanligt, jajjemän 🤗).
Mentalt slutkörd och skola imorn, höpp.

Lyssnar på avsnitt 89432627 i sträck av Hänt på Restaurang. Kan. Inte. Sluta.
 
Hängt lite med syster. Alla proverna hon tagit är inom referensvärden och vätskan efter benmärgsprovet var klart vilket tydligen var bra? MRI svaret på huvud och nacke som gjorde i onsdags får hon om någon vecka eller två. Var inte alls så klaustrofobisk som hon trodde att hon skulle vara men fick ändå lugnande vilket gjorde henne mycket fnissig och allmänt virrig. Hon låg inne på dagvården tillsammans med en massa äldre herrar som hade problem med prostatan och hörde varje ord när de tömdes. Det var brist på platser på geriatrin så en del fick ligga kvar trots att de egentligen skulle köras upp dit.

Hon har verkligen fått toppenvård. Ringde förra tisdagen, fick träffa läkare och neurolog på onsdagen och samtidigt togs det prover. Låg inne på dagvården tors-fred medan de kollade hennes tillstånd. MRI och benmärgsprov denna onsdag och torsdag. Tyvärr har hon ont och är stel när hon står upp efter ryggmärgsprovet, vilket kom dagen efter. Är det någon annan som upplevt det och hur länge satt det i? När hon ligger ner så känns allt ok.

Läkaren misstänker att det kan vara symtom på lång covid (hon har haft det två gånger), eller, som läkaren sa lite torrt, normala förändringar pga ålder :rofl: Iaf har symtomen försvunnit överallt förutom i tungspetsen. Puh, inte för att vi ska ta ut något i förskott tills MRI resultaten kommer tillbaka men det känns ändå skönt.
 
Oh, och jag fick mess från ena städhuset idag att jag gärna får komma på Tisdag istllet för Torsdag, för på Torsdag flyttar äntligen familjen från Ukraina in! :heart De har hängt i limbo i en evighet och väntat på visa känns det som, men nu är hela familjen godkänd, även mormor fick komma! Givetvis städar jag på Tisdagen istället.
 
Har nu kokat upp mina maskrosor som ska få vila och svalna över natten så att jag kan sila och koka sirap imorgon, men jag är så besviken för det luktar absolut Ingenting om avkoket! Jag som trodde att det skulle lukta sommar och blommor och underbart, men nähä... :p När jag gör sirap på granskott vet jag i alla fall att det är det jag gör!
Nåja, det blir säkert bra imorgon.
 
Hängt lite med syster. Alla proverna hon tagit är inom referensvärden och vätskan efter benmärgsprovet var klart vilket tydligen var bra? MRI svaret på huvud och nacke som gjorde i onsdags får hon om någon vecka eller två. Var inte alls så klaustrofobisk som hon trodde att hon skulle vara men fick ändå lugnande vilket gjorde henne mycket fnissig och allmänt virrig. Hon låg inne på dagvården tillsammans med en massa äldre herrar som hade problem med prostatan och hörde varje ord när de tömdes. Det var brist på platser på geriatrin så en del fick ligga kvar trots att de egentligen skulle köras upp dit.

Hon har verkligen fått toppenvård. Ringde förra tisdagen, fick träffa läkare och neurolog på onsdagen och samtidigt togs det prover. Låg inne på dagvården tors-fred medan de kollade hennes tillstånd. MRI och benmärgsprov denna onsdag och torsdag. Tyvärr har hon ont och är stel när hon står upp efter ryggmärgsprovet, vilket kom dagen efter. Är det någon annan som upplevt det och hur länge satt det i? När hon ligger ner så känns allt ok.

Läkaren misstänker att det kan vara symtom på lång covid (hon har haft det två gånger), eller, som läkaren sa lite torrt, normala förändringar pga ålder :rofl: Iaf har symtomen försvunnit överallt förutom i tungspetsen. Puh, inte för att vi ska ta ut något i förskott tills MRI resultaten kommer tillbaka men det känns ändå skönt.
Mitt syskonbarn fick rejält ont efter ryggmärgsprov för ett par år sen. Fruktansvärda smärtor plus huvudvärk. Sängliggande typ en vecka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 902
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
671
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 204
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 634
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp