Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag menar ur ett rent religiöst perspektiv eftersom det är just nu i pingst som Jesus... Nånting. Minns knte vad bc har också lämnat svenska kyrkan men lite av religionskunskapen sitter kvar iaf. Sen har väl pingst inte samma sekulära förankring som just påsk och jul.
Screenshot_20230527_102112.jpg
 
Jag menar ur ett rent religiöst perspektiv eftersom det är just nu i pingst som Jesus... Nånting. Minns knte vad bc har också lämnat svenska kyrkan men lite av religionskunskapen sitter kvar iaf. Sen har väl pingst inte samma sekulära förankring som just påsk och jul.
Var tvungen att fråga Google.

Var visst trea på bollen :D

Screenshot_20230527_101957_Chrome.jpg
 
Jag funderar lite såhär på en lördag, igår när jag pratade med en professionell om utmattning så sa hon att man får ångest av att hjärnan får för lite stimulans. Det är mycket intressant så jag måste utröna lite mer om det där. Att man ska hitta stimulans som stimulerar rätt och som inte övergår i någon stress. Kan vara tex att gå ut i naturen och lyssna på fåglar om man gillar det osv. Men att tex ligga i sängen gör att, generellt, ångesten ökar hela tiden.
 
Pingsten var väl en större högtid förr i tiden än den är nu?

Känns som Mors dag imorgon är det alla pratar om inte Pingsten.
Jag har faktiskt ingen aning om hur man ska fira/hedra pingsten.
Funderar på att besöka närmaste minneslunden. Blir bara så ledsen varje gång 😞
Kanske? Jag vet att pingst en tappade mycket när den blev av med sin status som storhelg när annandag pingst togs bort som röd dag till fördel för nationaldagen.
 
Kan tillägga att mina australiensiska och brittiska kollegor tycker det är jättemärkligt med alla religiösa högtider i Sverige fast vi är så sekulära :rofl:

Jag brukar säga att svenskar gillar att festa :angel:

Samma med mina amerikanska kompisar. Först att så få svenskar gå i kyrkan eller gick i kyrkan när de var små. Och att inga tror på gud. Sedan att vi har så många religiösa högtider, och sist men inte minst att vi får betalt när vi är lediga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
90 91 92
Svar
1 829
· Visningar
52 566
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
558
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 720
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 078
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp