Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frukost tillsammans med älsklingen innan vi drar åt varsitt håll: jag har ju fått ett par biljetter till Norrköping International Horse Show så dit ska jag och en vän åka till vid 9-tiden 🤩. (Givetvis hålls avstånd, jag kommer direkt slänga kläder och skor i tvätten och duscha innan jag åker till mitt stall!).
 

Mina personuppgifter är röjda och en extern utomstående part har fått tag i personers uppgifter. Jag är en av de 64 000 som nu inte vet vad personuppgifterna ska användas till och vem som fått ta del av det.

Står på alla nyhetstidningar. Fick själv ett mejl igår från polisen och vågade inte öppna för jag trodde det var bedrägeriförsök. Men där i stod det att mina personuppgifter är röjda och att det kan vara så ens integritet är i fara typ. Som jag tolkade mejlet.
 
Sitter av tiden en stund skall alldeles strax åka och hämta fylla upp bilen med andra ungdomar och in till stan så de kan spela på konsert
 
Har börjat så smått skriva på en inlämningsuppgift som ska vara inne senast nästa söndag. Det går lite långsamt, men jag har i alla fall börjat och strukturerat upp de olika delarna som ska vara med :up: ! Totalt ca 2500 ord ska det bli, så det är ju ingen jättestor uppgift egentligen...
 
Som 54-åring som levt I Sverige hela mitt liv var jag inte medveten om att pingst var en så stor högtid :confused:
Jul och påsk ja men pingst?!

Bör tilläggas att jag inte är troende och lämnade svenska kyrkan så fort jag blev gammal nog.
Jag menar ur ett rent religiöst perspektiv eftersom det är just nu i pingst som Jesus... Nånting. Minns knte vad bc har också lämnat svenska kyrkan men lite av religionskunskapen sitter kvar iaf. Sen har väl pingst inte samma sekulära förankring som just påsk och jul.
 
Tog det lugnt med att komma igång idag, äta frukost och göra morgonsbestyren med hundarna. Nu är allt det dock gjort och har dessutom hunnit dammtorka och dammsuga lgh 👍 Skönt att fått in en rutin på att göra det på lördagsförmiddagen ☺️

Ska senare till en kompis och hjälpa henne med lite organisering och ommöblering av hennes lgh inför att hon ska få barn u höst :bump: Funderar på om jag ska fortsätta pyssla här hemma lite till eller om jag ska vila lite. Kanske en kombination blir bra 😅
 
Jag menar ur ett rent religiöst perspektiv eftersom det är just nu i pingst som Jesus... Nånting. Minns knte vad bc har också lämnat svenska kyrkan men lite av religionskunskapen sitter kvar iaf. Sen har väl pingst inte samma sekulära förankring som just påsk och jul.

Kristna kyrkans "födelsedag", den helige Ande gjorde att apostlarna talade i tungor. Pentecost för att det är 50 dagar sedan påsk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 143
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 050
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 934
Senast: movi
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 095
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp