Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobbet efter lite bilstrul imorse. Däcktrycksvarningen lyste så jag åkte förbi macken och kollade trycket. Men den luftmaskinen gav bara felmeddelande på båda framdäcken och självklart så kunde man inte se vad själva felkoden betydde 😅 Så jag körde inom sambons vänner på däckverkstan och frågade snällt om de kunde kolla vad det är för galet framtill i byte mot en fika vilket de accepterade. Lågt tryck i båda fram men inga läckor eller så vad vi kunde se, så de fyllde upp det och så får jag kolla upp det igen om en vecka.
 
Började dagen i gymmet innan jag skickade äldsta dottern till bussen. Sen gick jag ut och flyttade unghästen till gräshagen och öppnade växthuset. Jobbat lite och ätit frukost sen kört yngsta dottern till sin farmor och farfar. Puuhh...nu ska jag jobba i lugn och ro och lyssna på ljudbok tills det är dags för lunchpromenad 😅 Börjar längta efter semester...
 
Alltså, jag blir tosig på vissa människor som helt enkelt inte kan erkänna fel 😂 Vi påpekar att Lantmäteriet visst meddelat till X om en förändring, vilket X då måste acceptera p.g.a. står i akten. Men då menas att det fortsatt är vårt fel p.g.a. vi inte meddelat X ägarbyte och man bara, men ni har ju bjudit med oss två år i rad i egenskap av nya ägare till fastighet Y i samfälligheten?? Man kan ju liksom anta att ni då blivit meddelade om att vi är, eh, nya ägare.
 
Hrm... Varför ha spårning om den inte uppdateras? Vår spis skulle enligt spårningen levereras kl 9:29 (hur de nu kom fram till den knepiga tiden... :D ) Inget alls ännu. Det mest störiga är att de ska ringa en halvtimme innan leverans och jag verkligen hatar att passa telefonen. Vi ska inte ha mobil framme på jobbet, men jag har inte kunnat lägga undan den på hela dagen ut-i-fall att.... 😖
 
Hemma från sjukgymnasten som bänt och vridit på benen, och aj! Tydligen har han inte sett fören nu någon som har spända och korta muskler i hela benen, framsidan av låren, baksidan, vader och smalben. Och senorna också är spända och korta.

Men på många sätt känns det skönt att nu veta att nej jag är inte bara lat när jag inte vill gå eftersom det direkt gör att benen börjar värka och brännas. Och att jag går som en anka kan förklaras just att musklerna stramar så fötterna vrids utåt.
 
Beundrar mitt nya bokstöd som verkligen är one of a kind. :love:
1685542893114.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 340
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 271
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 941
Senast: movi
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 208
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp