Vad gör vi, del 105

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Var seeeegt ur sÀngen idag, men huvudvÀrken frÄn igÄr Àr borta! OCh nu kÀnner jag mig faktiskt rÀtt pigg!
Och kom ihÄg min nya, stooora tekopp jag köpt till jobbet. Viktiga saker! Den var god att dricka ur :D
 
Sitter hÀr med en lista av jobbiga mÄste-saker att göra som jag hela tiden skjuter upp pga jobbiga, har tvingat mig sjÀlv att beta av minst en punkt varje dag. Det Àr allt frÄn relativt enkla saker som "ringa lÀkaren och be om ny astmamedicin" till lite mer besvÀrliga punkter som "förklara för ny arbetsgivare/kund att jag faktiskt inte kÀnner Kamilla LÀckberg som jag av misstag rÄkade sÀga"...
 
FÄtt en del gjort pÄ jobbet. Hunden har lekt som tusn men Àntligen lagt sig ska göra ett ordentligt ryck nu hÀr innan lunch.

Förbannat trött. var det inte i morses men blev det nu.
 
@sthu mycket mÀrkligt beteende. Ok att man kanske inte hÀlsar (jag missar ofta att mina kollegor sÀger hej till mig men de har vant sig nu. Ibland svarar jag i huvudet utan att det kommer ut högt.) men att vÀnda ryggen till kÀnns lite vÀl löjligt.
 
Men hur kan en person i föreningen bestÀmma att ni har en tÀvling huxflux? Behöver ni inte bestÀmma det med ett styrelsebeslut att ni tar över tÀvlingen?
Nej hen kan inte ta beslutet sjÀlv men jag vet att det inte finns nÄgra andra alternativ och att övriga i styrelsen kommer att tycka att vi mÄste göra det. Eftersom det Àr jag som ser till att det funkar sÄ glömmer de gÀrna hur mycket jobb det Àr. Jag fick ett utbrott i vÄras och skÀllde ut övriga styrelsen efter noter nÀr de inte ens gjorde det de hade sagt att de skulle göra utan jag fick lösa flera katastrofer pÄ kort tid trots att jag hade pÄ ett tidigt stadium hade sagt att jag inte kunde vara med. De lovade bot och bÀttring men sÄ ramlar de tillbaka i gamla fasoner.
Jag blir mest besviken pÄ att folk som man upplever som vettiga mÀnniskor beteer sig som om de inte hade nÄgot ansvar.
 
Har Àtit lunch, duschat, rakat benen, smort in mig och nu ska jag meditera lite samtidigt som ansiktsmasken verkar. AAAAH MYS.

Ser dock ut som Jason, sÄ varsÄgod för mardrömmar! :D

36383
 
Datorprogramshelvetet:rage: fortsÀtter sÄ nu sitter jag och manuellt försöker lösa elÀndet. Oklart vad som gÄtt Ät skogen men helt klart nÄgot. Fast det hade kunnat vara vÀrre, solen skiner, jag har bra musik, byggarbetsplatsen bredvid borrar för dagen inte i betong och jag har adminbehörighet pÄ datorn. Drar jag bara igÄng en till lite lÀngre uppdatering sÄ kan jag med gÄtt samvete gÄ ut pÄ en promenad.
 
@sthu mycket mÀrkligt beteende. Ok att man kanske inte hÀlsar (jag missar ofta att mina kollegor sÀger hej till mig men de har vant sig nu. Ibland svarar jag i huvudet utan att det kommer ut högt.) men att vÀnda ryggen till kÀnns lite vÀl löjligt.

Ja, man kan alltid missa ett hej. Men att vÀnda sig om utan att svara.. obegripligt!

Helt oacceptabelt beteende pÄ en arbetsplats (eller skola och dagis med för den delen). VÀgrar hon prata, ta det med din chef.

Jag behöver inte prata med henne. Försökte bara vara trevlig pÄ morgonen och höra hur lÀget var typ. Mycket mÀrkligt beteende av en vuxen mÀnniska. Undrar om hon lÀr sina barn att göra likadant..
 
Precis varenda vedpinne Àr nu under tak och det som inte rymdes i kÀllaren (som Àr proppfull) fick staplas upp i garaget och mitt i sista vedrycket sÄ kom luftvÀrmepumpsinstallatören, sÄ nu finns hÀr ocksÄ en luftvÀrmepump i stugan och senare idag kommer mattlÀggaren och lÀgger golvet i badrummet :up:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter VÀlkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snÀlla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihÄg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·
KlÀder & Bli fin Vill ha kort hÄr! Och inte sÄdÀr "lÄtsaskort" typ till axlarna eller sÄ, utan kort pÄ riktigt. Har efter nÄgot Är(!) av velande bestÀmt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 257
Senast: zarmino
·
Kropp & SjÀl Jag tror att jag "gÄtt i vÀggen". I lördags gick ett av akvarierna hÀr hemma sönder och sÄ Àven jag. Det kÀndes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 871
SamhÀlle Jahapp. Hur tÀnker ni? Betala eller reklam? Jag kÀnner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 200
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • DiarrĂ©

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp