Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså la ut den här på fejjan INNAN jag åkte till jobbet och den försat som gillade den var min chef... Hur ska jag tolka det? :rofl:

70306505_10156752458161819_3459009670553796608_n.jpg


Rätt seg nu på morgonkvisten. Mitt blodsocker börjar äntligen hitta tillbaks från de ruggigt höga värdena men man är ju inte direkt pigg när man vaknar. Idag är det dessutom träning med hästen och då vill man ju gärna vara på topp :)
 
På väg mot universitetet igen, bra att inse att pendla långt inte är min grej. Det funkar ett par dagar i veckan men varje dag sliter. Då hann jag ändå gå 30 min med Ville i morse i morgonsolen.
 
Jobbar hemifrån idag, men har inte riktigt kommit igång än. Det var bara 18 grader inomhus i morse och jag vaknade med huvudvärk, så nu sitter jag framför kaminen med en kopp kaffe i väntan på att huvudvärkstabletten ska börja verka.
 
Förkylningsskallevärk, matthet, halsont och irriterad i ögonen...Kände att jag sjukskriver mig...Fick först dåligt samvete men de som "sjukar" sig titt som tätt är värre...Går jag till jobbet och ger upp så är det ju alltid nån som mår sämre som att det vore nån jvla tävling. Nä man får tänka på sig själv, det är ingen annan som gör...😉.
 
Jobbar hemifrån idag, men har inte riktigt kommit igång än. Det var bara 18 grader inomhus i morse och jag vaknade med huvudvärk, så nu sitter jag framför kaminen med en kopp kaffe i väntan på att huvudvärkstabletten ska börja verka.
Huva. Här var det riktigt ruggigt i morse. Tänker ändå att det är skönt att själv kunna sätta på ved och att det räcker än så länge (ingen pump och inga element på än).
Minns när jag växte upp i lägenhet och det var så förbaskat kallt där inne då och inte gick det att elda heller pga fanns inget att elda i 🥶

Nu har jag varit ute och så skönt att komma in sen igen och sådan behaglig värme från kaminen.
 
Huva. Här var det riktigt ruggigt i morse. Tänker ändå att det är skönt att själv kunna sätta på ved och att det räcker än så länge (ingen pump och inga element på än).
Minns när jag växte upp i lägenhet och det var så förbaskat kallt där inne då och inte gick det att elda heller pga fanns inget att elda i 🥶

Nu har jag varit ute och så skönt att komma in sen igen och sådan behaglig värme från kaminen.
Här är elemnenten på :D tur att det ingår i avgiften och att föreningen är generös med värmen.
 
Huva. Här var det riktigt ruggigt i morse. Tänker ändå att det är skönt att själv kunna sätta på ved och att det räcker än så länge (ingen pump och inga element på än).
Minns när jag växte upp i lägenhet och det var så förbaskat kallt där inne då och inte gick det att elda heller pga fanns inget att elda i 🥶

Nu har jag varit ute och så skönt att komma in sen igen och sådan behaglig värme från kaminen.

Det är verkligen helt fantastiskt med kamin! Vid den här årstiden så värmer solen upp huset väldigt effektivt under dagen, så det är ju helt onödigt att sätta på elementen. Med kamin blir det varmt när man behöver värmen och det blir ju snabbt varmt på ett helt annat sätt än med element.

När vi flyttade in i huset så hade det en årsförbrukning på 16000 kWh. Vi genomförde några små åtgärder som drog ner förbrukningen till 12000 kWh. I februari skaffade vi kaminen och nu ligger årsförbrukningen på drygt 9000 kWh och blir den här vintern ungefär som förra så räknar vi med att en hel vinter med stödvärme från kamin kommer att ta oss ned till 8000 kwh.
 
Jag blir verkligen GALEN på PostMord.. Hur jävla svårt kan det vara?
Skickar ut brev i jobbet och alla kommer inte fram, eller så tar det en månad innan det kommer fram. Vi har folk som hör av sig för att säga att de skickat in svaret samma dag de postat det och likt förbannat kommer inte allt fram.
Ger mängder med merarbete när vi måste följa upp allt flera gånger, skicka påminnelser per post, eftersom det är saker vi behöver få en underskift på och de kommer inte fram. Skickar vi e-post med påminnelsen får vi svar omgående..

DEt finns ju sjukvårdspartier. Kanske är dags för Post-partiet?
 
Det är verkligen helt fantastiskt med kamin! Vid den här årstiden så värmer solen upp huset väldigt effektivt under dagen, så det är ju helt onödigt att sätta på elementen. Med kamin blir det varmt när man behöver värmen och det blir ju snabbt varmt på ett helt annat sätt än med element.

När vi flyttade in i huset så hade det en årsförbrukning på 16000 kWh. Vi genomförde några små åtgärder som drog ner förbrukningen till 12000 kWh. I februari skaffade vi kaminen och nu ligger årsförbrukningen på drygt 9000 kWh och blir den här vintern ungefär som förra så räknar vi med att en hel vinter med stödvärme från kamin kommer att ta oss ned till 8000 kwh.

Håller med fullständigt, att installera en kamin är ett av de bästa dragen vi gjort när det kommer till husförbättringar :)! Vi behöver oftast inte sätta på något element förns framemot oktober-november.

Och så är ju mysfaktorn rätt hög också 😍

F3886484-03F3-443A-A64C-D80126AF4E20.jpeg
 
Vaknade vid halv två i natt och somnade inte om utan låg och lyssnade på podd istället. Rejält trött idag alltså.
Varit hemma och vilat hela fm, men ska snart in till skolan för att få lite sällskap när jag äter lunch. På em ska jag på möte på skolan, rätt irriterad på universitetet och deras sätt att hantera saker, så det kan bli intressant.
 
Electrolux har inte fått reda på vad som har gått fel ännu med min felaktiga leverans.

När jag hade samma problem med Philips så skickade de en ersättningsvara direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 809
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 257
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 864
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 200
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp