Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på hur fraktbolag är funtade egentligen?

Kontaktade min everantör... det tar alltså 14-18 dagar att få det skickat från Danmark och 4 dagar från Serbien WTF liksom?

Tydligen så åkte 4 pall runt lite här i Sverige kom vilse och tappades bort av åkaren. Dök upp på väg tillbaks till Danmark men chauffören glömde att lossa det igår. Exakt citat

Tjena XX!

Jag kar kollat på detta hele morgenen og har just nu fåt svar.
Min svenske samarbejdspartner har sendt mig dette ” Fick nyss tag på åkaren, chauffören hade glömt att lossa det här igår.
Men att det kommer lossa det här inom närmast 1 h. Ber om ursäkt för det här. ”

Detta skickades till mig kvart över 8. Nu kvart över 12 var det på plats. Chauffören stod och trampade när jag pratade med en kund och såg lite sur ut varpå jag inte kunde låta bli att ja hade ni kommit igår som vi eferlyste hade du sluppit stå här och vänta nu

Förra gången vi beställde från dem kostade det oss en affär och ny kund pga av de i´hade glömt av att registrera ngt farligt gods på lastbilen så den inte kom med färjan.

"glöms" rätt mycket förstår inte varför leverantören fortsätter nyttja det bolaget.

Lite smått irriterad nu.
 
Är på väg till tandläkaren för att fixa med en av tänderna jag bitit sönder pga jobbet. Tror ni jobbet ersätter något? Nä, och nu är det jag som är jobbig som vägrar stressa ihjäl mig och jobba dygnet runt. :meh::mad:
Av ren nyfikenhet, på vilket sätt är jobbet inblandat i att du bitit sönder tänderna? Lider med dig!
 
Suttit på möte hela em och försökt komma med konstruktiv input. Skulle hem till en vän efteråt och hänga, men för trött för det. Helt slut.

Önskar att universitetet kunde få till så att jag kan vara halvt sjukskriven, men verkar vara omöjligt. Blir heltid eller inte alls. Pratade med min läkare idag som vill sjukskriva mig helt igen, men jag vill verkligen inte det. Håller dock på att bryta ihop redan tre veckor in på terminen, så vet inte hur jag ska klara det här.
Grät av utmattning på spårvagnen hem idag.
 
Vi bor ju mitt i bushen. Vår lilla grusväg leder endast till vår gård. Nu har det börjat dyka upp bilar med folk som parkerar på vår gård för att gå ut i skogen bredvid och plocka svamp.
Alltså det är ju rätt tydligt att det är en mindre och privat gård.
Gör folk så normalt eller? Tycker det är mycket märkligt!
De har ju parkerat och hunnit iväg innan vi kan säga till.
Det finns ju hur mycket skog som helst att gå i där man kan parkera utan att göra det på någons tomt och parkeringsplatser.
 
Vi bor ju mitt i bushen. Vår lilla grusväg leder endast till vår gård. Nu har det börjat dyka upp bilar med folk som parkerar på vår gård för att gå ut i skogen bredvid och plocka svamp.
Alltså det är ju rätt tydligt att det är en mindre och privat gård.
Gör folk så normalt eller? Tycker det är mycket märkligt!
De har ju parkerat och hunnit iväg innan vi kan säga till.
Det finns ju hur mycket skog som helst att gå i där man kan parkera utan att göra det på någons tomt och parkeringsplatser.
Ge dem p-böter :devil:
Finns stolpskott till allt.
 
Vi bor ju mitt i bushen. Vår lilla grusväg leder endast till vår gård. Nu har det börjat dyka upp bilar med folk som parkerar på vår gård för att gå ut i skogen bredvid och plocka svamp.
Alltså det är ju rätt tydligt att det är en mindre och privat gård.
Gör folk så normalt eller? Tycker det är mycket märkligt!
De har ju parkerat och hunnit iväg innan vi kan säga till.
Det finns ju hur mycket skog som helst att gå i där man kan parkera utan att göra det på någons tomt och parkeringsplatser.
Japp de tror att det är allemansrätt. En bekant höll på att bli tokig när hela ornitologiska föreningen parkerade på hans gård för det var så nära de kunde komma fågelsjön, annars hade de behövt gå lite längre. :meh: Sen hade de mage och klaga på att hans hundar störde dem med sina skall. Tacka sjutton för att de skällde, de blev ju väckta av en massa bilar på deras gård kl 05 på morgonen.
 
Mums vad gott det var med apelsinsockerkaka :) !!
IMG_20190919_180327_362.jpg
 
Japp de tror att det är allemansrätt. En bekant höll på att bli tokig när hela ornitologiska föreningen parkerade på hans gård för det var så nära de kunde komma fågelsjön, annars hade de behövt gå lite längre. :meh: Sen hade de mage och klaga på att hans hundar störde dem med sina skall. Tacka sjutton för att de skällde, de blev ju väckta av en massa bilar på deras gård kl 05 på morgonen.

I ett sådant fall hade jag arrangerat om min maskinpark... och därmed råkat spärra infartsvägen... :angel: Alternativt känt att jag just på var tvungen att flytta på ett gäng ensilagebalar :D
 
Japp de tror att det är allemansrätt. En bekant höll på att bli tokig när hela ornitologiska föreningen parkerade på hans gård för det var så nära de kunde komma fågelsjön, annars hade de behövt gå lite längre. :meh: Sen hade de mage och klaga på att hans hundar störde dem med sina skall. Tacka sjutton för att de skällde, de blev ju väckta av en massa bilar på deras gård kl 05 på morgonen.

Åh, gud! Finns folk till allt!

Vi har ju en liten hund som vi vill ska få vara lös här och slippa möta främmande hundar hur som helst etc. För givetvis tar man med sig hunden in på någons tomt. :confused::up:
Nu parkerade de liksom bortanför ladan. Om vi behöver ställa fordon framför ladan kommer de inte förbi när de vill åka hem.

Vi funderade på bom. Men iom att grannen måste hit dagligen och kolla kor och vi får en hel del leveranser hemkört så blir det ju lite bökigt.
Kanske får börja med en skylt iaf.
 
I ett sådant fall hade jag arrangerat om min maskinpark... och därmed råkat spärra infartsvägen... :angel: Alternativt känt att jag just på var tvungen att flytta på ett gäng ensilagebalar :D
Det kan hända att det är något sånt som händer på vårarna när det samlas mycket fåglar. 😇

@tuaphua börja med skylt och fungerar inte det, stäng in någon av misstag ett par gånger, när ni är kvar på gården så de får leta rätt på er. Det brukar sprida sig rätt fort att det är svårt att parkera hos er.
 
Städat hos mina landisar. De fick nya kvistar
Städat 2 innerfilter i stora karet.
Nu är Galne Gunnar i farten igen! 9 yngel än så
 
Jag satt i telefonen med min bank 05:00 i morse ... nagon har tagit ut $84.20 till nagot web foretag. Efter noggrann undersokning av bank kvinnan pa "dygnet runt linjen" sa visade det sig att web foretaget i fraga sager sig halla pa med data spel och ligger i Indien. :banghead:

Nu blir det inga ekonomiska pafoljder, banken tar hand om det och betalar tillbaka uttaget i och med att jag anmalde det som "fraud" och vi far tillbaka allt som tagits ut. Det var dock ingen rolig morgon aven om "bank kvinnan" var jatte trevlig.
Sedan korde jag fel med skolbussen. Jag var lite distraherad av dagen's borjan och glomde svanga in pa en sidovag ... sa jag tog nasta. Da vagarna gar i rutmonster for det mesta ar det vanligen inga problem ... men se, den har vagen foljde inte monstret alls, sa jag hamnade ganska langt bort innan jag visste var jag var och kunde kora dit jag skulle.
Sedan vagrar Tate att ata. Jag har linkat det till att Diva loper, men det visade sig att det nog mer ar att han inte gillar maten. Plotsligt ater han INTE den mat jag har i en "rotation" sa jag skulle aka och kopa en sack fisk, som han alskar. Jag korde i 40 minuter, kom till affaren och upptackte att jag lamnat planboken hemma.:arghh:
Det ar verkligen inte min dag i dag. Undrar vad mer som kan handa.:cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 809
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 257
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 863
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 200
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp